Citat:
Ursprungligen postat av
PatsyStoneHC
Whatbout hitintills i år.
Vet du när Vasaloppet går?
Just det... i mars.
Du han följa länken och det faktum att Vasaloppet sedan 2007 enligt mannen i inslaget är max ett år av åtta som det är tillräckligt med snö hela vägen. Grattis till att uppfatta saker snabbare än Flash Gordon. För du är väl inte bara vara ute efter att ordbajsa?
Varken för varmt eller för kallt är bra för oss och på senare tid har det varit extremväder i sässonger.
Det är inte bra alls, punkt.
Den propaganda som spreds i mitten på 00-talet gick ut på att hela Vasaloppet skulle behöva utövas med rullskidor, svenska rallyt skulle köras med sommardäck och kebenekaise skulle vara fritt från snö.
Den gamle meteorologen går att se på youtube där han sprider MPs propaganda
Den här typen av alarm har kommit på löpande band sedan 70-talet, den stora oljekrisen, ozonlagret, AIDS, världen borde ha gått under 100 ggr om bara sedan 70-talet om alarmisterna fått rätt.
För bara något år eller två sedan hörde jag att en kollapsad golfström skulle innebära något kallare vintrar men ingen påverkan i övrigt, vilket jag kan köpa då jag hellre har vintrar med minusgrader än slask och 2 plusgrader.
Podcasten P3 Dystopia- Golfströmmens kollaps är en podcast som går på djupet kring det här