2024-02-10, 16:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jag har frågat, utan att få svar, om A brukar se målsägarens höfter utan att de är täckta av kläder?
Du kanske kan svara på det nu när vi är tillbaka på det här infantila tjafset där du autistiskt förnekar logik och verklighet?

För du måste ju begripa(tveksamt) att hon även kan ha blåmärken på andra ställen än benen, va…?

Men på armen, som sagt.

Vid judoutövning står man upp och drar varandra i armarna, och Gin(judodräkten) och försöker kasta varandra till marken. När man kastat sin motståndare till marken så försöker man med våld hålla fast denne där.
Du är med på att det ganska ofta orsakar blåmärken på främst armar och höfter va? Även om det naturligtvis orsakar blåmärken också på benen rätt frekvent.

Är du autistisk…?

Jag läste att i judo finns det ett antal grundkast och en del är höftkast, dessutom påstås den vanligaste skadan inom sporten vara blåmärken.

Nog finns det rimliga frågetecken om blåmärkenas uppkomst så länge saken inte är ordentligt utredd.

Att motivera tilltro till kvinnan med bland annat rättsmedicins utlåtande att blåmärkena skulle kunna ha uppstått vid bordet är inte objektivt när alternativa förklaringar kan finnas.
Citera
2024-02-10, 16:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag skulle snarare vilja påstå motsatsen: den urringade bilden ger honom sug efter sex

Det är ju helt fantastiskt att du till sist klarat av att förstå att bilden hon skickade var av sexuell karaktär.
Frågan är då om du också kommit till insikt om att denna tjej som är smart nog att komma in på Teknisk Fysik på Chalmers naturligtvis också förstod det. Precis som det faktum att hon så fort hon gjort slut med sin pojkvän ser till att informera honom om det också är en signal om att hon nu är tillgänglig. Och när han skickar meddelande om att han missat bussen, så erbjuder hon genast honom övernattning "på golvet", men när han kommer dit har hon inte fixat någon övernattning på golvet, och erbjuder honom istället sin egen säng, där hon också kryper ner efter att han lagt sig där. Och när det börjar hetta till så är hon lätt motsträvig och inte med på det "till 100%" men "ger upp lite" och är därefter uppenbarligen med på det "till 100%". Hon medger också att hon gett mannen intryck att hon är med på det. Det är då enligt lag samtycke.

Som jag skrev tidigare, ingenting tyder på våldtäkt, allting tyder på att tjejen ville ha sex med honom.
Citera
2024-02-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är ju helt fantastiskt att du till sist klarat av att förstå att bilden hon skickade var av sexuell karaktär.
Frågan är då om du också kommit till insikt om att denna tjej som är smart nog att komma in på Teknisk Fysik på Chalmers naturligtvis också förstod det. Precis som det faktum att hon så fort hon gjort slut med sin pojkvän ser till att informera honom om det också är en signal om att hon nu är tillgänglig. Och när han skickar meddelande om att han missat bussen, så erbjuder hon genast honom övernattning "på golvet", men när han kommer dit har hon inte fixat någon övernattning på golvet, och erbjuder honom istället sin egen säng, där hon också kryper ner efter att han lagt sig där. Och när det börjar hetta till så är hon lätt motsträvig och inte med på det "till 100%" men "ger upp lite" och är därefter uppenbarligen med på det "till 100%". Hon medger också att hon gett mannen intryck att hon är med på det. Det är då enligt lag samtycke.

Som jag skrev tidigare, ingenting tyder på våldtäkt, allting tyder på att tjejen ville ha sex med honom.

Håll två saker i huvudet samtidigt:
Person x kan skicka en bild som hon/han tycker att hon/han är snygg på, alltså ingen invit till sex.
Person V som tar emot bilden får dock sug efter sex när denna ser bilden.

Jaså? Så du menar att målsägande ville ha sex med en person som hon tycker har en "konstig vibe"? Som hon får ångest av att han ska sova hos henne? Som hon är traumatiserad av efter att han har gått? Som hon anmäler för våldtäkt? Du har då en konstig bild av när någon vill ha sex...
Citera
2024-02-10, 17:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Person x kan skicka en bild som hon/han tycker att hon/han är snygg på, alltså ingen invit till sex.

Stopp. DU har upprepat hundratals gånger att en urringad bild absolut inte kan tolkas som något sexuellt. Så varför i helvete skulle V enligt ditt synsätt göra det?

Du har tidigare gjort årtusendets självmål...men den här gången har du överträffat dig själv
Citera
2024-02-10, 17:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jaså? Så du menar att målsägande ville ha sex med en person som hon tycker har en "konstig vibe"? Som hon får ångest av att han ska sova hos henne? Som hon är traumatiserad av efter att han har gått? Som hon anmäler för våldtäkt? Du har då en konstig bild av när någon vill ha sex...

Jaså? Så du menar att målsägande ville bjuda in en person till övernattning som hon tycker har en "konstig vibe"? Som hon får ångest av att han ska sova hos henne? Du har då en konstig bild av när någon vill bjuda in någon till övernattning...

Citera
2024-02-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag läste att i judo finns det ett antal grundkast och en del är höftkast, dessutom påstås den vanligaste skadan inom sporten vara blåmärken.

Nog finns det rimliga frågetecken om blåmärkenas uppkomst så länge saken inte är ordentligt utredd.

Att motivera tilltro till kvinnan med bland annat rättsmedicins utlåtande att blåmärkena skulle kunna ha uppstått vid bordet är inte objektivt när alternativa förklaringar kan finnas.

Ja, många gånger smäller ju höfterna ihop med motståndarens ganska hårt.

Dock tycker jag att hela diskussionen om blåmärkenas uppkomst är ointressant. De kan ha uppstått vid judoutövning, när hon låg på bordet eller när hon red av honom, det spelar egentligen ingen större roll då de inte är bevis för, eller ens antyder, att det skulle röra sig om en våldtäkt.
Dessa blåmärken kan lätt uppstå vid helt vanlig sex som pågår i två timmar och bör inte läggas i någon vågskål överhuvudtaget.

Jag kan inte ens räkna de gånger jag eller min dåvarande partner fått blåmärken vid sex, och då får jag inte blåmärken lätt.
Att hålla i en kvinnas höfter på det viset är högst normalt vid sex och att det dessutom pågår i två timmar gör det snarast osannolikt att de inte skulle ha uppstått.

Problemet här är inte bara att polis,åklagare och domstol försummat sina skyldigheter i och med utredningsplikten som följer med objektivitetsprincipen utan också att bevisvärderingen är helt åt helvete. De här blåmärkena ska inte tilldelas något bevisvärde alls.
Citera
2024-02-10, 18:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Gäller det inte att hålla ännu fler än två saker i huvudet? Finns det inte en social kompetens som består i att förstå hur andra kan uppfatta det man gör? Till exempel: jag tycker ett skämt om judar är roligt och helt oskyldigt, men jag förstår att andra kan tycka det är antisemitiskt, så därför avstår jag att skicka det till dig i ett PM, vilket var min första impuls att göra.
Citera
2024-02-10, 19:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Tror jag att en tjej vill ha sex med en kille som hon skickar tittiepics till och omgående informerar om att hon blivit tillgänglig efter det tagit slut med hennes ex, som hon erbjuder natthärgbärge så fort han skickat ett meddelande och säger att han missat bussen, som hon säger skall få sova på golvet men istället bjuder in till sin säng, som hon bara är kortvarigt motsträvig emot innan hon ger sig ikast med ett två timmar långt sexäventyr runt om i lägenheten tillsammans med honom? Jepp, det tror jag.

Man får vara extremt naiv om man inte inser att denna tjej har skickat massvis med inviter till killen. Och avslutningsvis berättar hon själv att hon gav killen intrycket att hon var med på sex.

Man får vara extremt naiv om man inte inser att bilden är av sexuell karaktär och kommer att uppfattas så av killen. Till och med du, som tycks ha extremt lågt IQ, har ju till sist insett det. Det gjorde hon också, var så säker.

Det är nog inte jag som har en konstig bild av någon som vill ha sex, det är snarare bevisligen så att det är du som saknar all form av erfarenhet när det kommer till sex. Du är en incel, eller hur!?
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-10 kl. 19:48.
Citera
2024-02-10, 20:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi vet det utifrån hur hon pratat om V till sin vän J. Och hur hon skrivit om honom till sin vän Z. Och när V var nykter så märkte han det själv också... Då märkte han att hon inte ville. Och hon är traumatiserad efter att han låg med henne mot hennes vilja. Allt pekar i samma riktning: målsägande ville inte ha V.

Fast nu pekar väl en del omständigheter på att hon trots allt var intresserad av honom?

Glöm inte den urringade bilden, hon berättade väl även om sin problematiska relation och att hon tänkte göra slut med sin kille?

Hon bjöd dessutom in honom mitt i natten och välkomnade honom iförd nattlinne och trosor.

Den där vännen Z hade väl också bara känt henne i en månad cirka? Hon ville kanske inte anförtro Z sina innersta tankar?
Citera
2024-02-10, 21:52
Medlem
Citat:
[b](…)

Och du menar att det inte är ett dugg märkligt att skicka en bild där man tycker att man själv är snygg till en person som man inte känner men tycker har en ”konstig vibe”?

Huruvida hon verkligen var ”traumatiserad” har du knappast någon aning om. Hennes synbart dåliga mående kan bero på en kombination av t.ex. sömnbrist, skuldkänslor och labil personlighet och tycks ha eldats på av hennes kamrater som var snabba med att ställa diagnosen våldtäkt, utan att veta hela bilden. Efter det kanske hon blev lite chockad när hela apparaten drog igång med läkarundersökning, polisförhör osv. ”Vad f-n har jag ställt till med?”, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Stopp. DU har upprepat hundratals gånger att en urringad bild absolut inte kan tolkas som något sexuellt. Så varför i helvete skulle V enligt ditt synsätt göra det?

Du har tidigare gjort årtusendets självmål...men den här gången har du överträffat dig själv

Säga vad man vill men underhållningsfaktorn ska inte förringas Inte kämpaglöden heller
Citera
2024-02-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Tveklöst.
Hon har flera SM-titlar i judo och tävlar i -70 kilosklassen. Alltså mot sådana som väger upp till 70 kg.
Hon verkar dessutom tävla i styrkelyft och armbrytning, så det är ju inte någon liten klen och ömtålig tjej vi pratar om här.

Judo går ju faktiskt ut på att koppla och ta sig ut grepp, så det får man ju kalla henne för expert i.
Hon hade alltså, enkelt, kunnat ta sig ut Vs grepp och gå/springa därifrån om hon hade velat, även om han vägt 200 kg, vilket han naturligtvis inte gör.

Det är enormt osannolikt att hon bara skulle ge upp för att någon lägger sig på henne, då hon utan tvekan är mycket van vid att någon tar i henne fysiskt på ett mycket, mycket hårdare vis.
Den fighting spirit hon måste ha för att få vinna dessa tävlingar stängs ju naturligtvis inte av bara för att hon är hemma hos sig själv eller i sin säng, som Tomatsåsen och Trollhaggan försöker göra gällande.

Hon hade lätt kunnat kasta V genom rummet och sticka därifrån innan han ens landar. Om hon hade velat….

Det har gång på gång påpekats i tråden att du har fel här, och, att en verklig situation skiljer sig från judohallens uppstyrda form. Men du fortsätter att envisas med hennes judokunskaper.

Du, måste förstå, att människor i en situation i verkligheten är helt annorlunda i sitt rationella beteende. Men det kan du inte ta in.

Varför är du så trångsynt och trög?
Citera
2024-02-10, 23:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickadollPickadoll
Det har gång på gång påpekats i tråden att du har fel här, och, att en verklig situation skiljer sig från judohallens uppstyrda form. Men du fortsätter att envisas med hennes judokunskaper.

Du, måste förstå, att människor i en situation i verkligheten är helt annorlunda i sitt rationella beteende. Men det kan du inte ta in.

Så när man är i en judohall så är man inte i en verklig situation i verkligheten?

Om det är någonstans hon styr över formen så är det i hennes egen bostad, mycket riktigt var hon också den som valde att bjuda in honom att sova över, som valde att inte ta fram en madrass och som valde att erbjuda honom att sova i sängen. Men det kan du inte ta in.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in