2024-02-10, 12:36
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Jävla Täby med sin sönderpundade kyrkby. Deras jävla centrum är fyllt med kaosbabbar och wannabe's från Vällingby.

Fan elda upp hela skiten och bomba bort deras jävla leksaksspårväg så man slipper påminnas om smutset.

Här var det ord och inga visor! Vad gör vällingbyfolket ända där ute?
Citera
2024-02-10, 13:16
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Inga flyktingar?

Hela Täby Park Hotell är ju en flyktinganläggning idag, därav alla inbrott och rån i garaget i Täby Centrum.

Kan du berätta adressen på detta hotell?
Citera
2024-02-10, 13:38
Medlem
Täby är ett tråkigt reservat för medelklassen. Är du en medioker människa utan större ambitioner än att spela padel och kolla på Let's Dance så kommer du nog passa in där.
Citera
2024-02-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Kan du berätta adressen på detta hotell?

Kemistvägen 30

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...lir-asylboende

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...sherId=3236012

Alla vet detta som bor där och de rånar äldre och annat i garaget i Täby C.

Täby har blivit ett slumområde skulle jag säga, de har byggt sönder hela kommunen nästan, om du har råd med villa finns några bra områden men dom är få idag.
Citera
2024-02-10, 14:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Så Täby är stökigt?
Ja, det är ju förorten.
Citera
2024-02-10, 14:06
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Kemistvägen 30

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...lir-asylboende

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...sherId=3236012

Alla vet detta som bor där och de rånar äldre och annat i garaget i Täby C.

Täby har blivit ett slumområde skulle jag säga, de har byggt sönder hela kommunen nästan, om du har råd med villa finns några bra områden men dom är få idag.
Täby slumområde haha aldrig hört talas om det, å de där med inbrott i garaget samma sak och då har jag ändå egen garageplats där haha
Citera
2024-02-10, 14:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Mycket eftertraktat område i Stockholm.
Men det kostar därefter också, helt hutlösa priser.
Citera
2024-02-10, 14:18
Medlem
eldrattans avatar
Täby har fått sin första Gädda nu också, verkar vara en lite upper class gädda. Annars är det ett fint område.
Citera
2024-02-10, 14:24
Medlem
StorTuffBikers avatar
Har inga direkta erfarenheter av Täby annat än att jag besökt kommunen vid ett antal tillfällen. Förstår inte vad det är som är så bra med stället. Det ligger väldigt off, det ser ut som vilken annan förortskommun som helst, med stora betonghus här och där, varvat med villaområden. Antar att det är grannarna som drar upp priset, man tror väl att det är trevligare att bo bland en massa allmänborgerliga individer snarare än sossar. Men det har säkert sina fördelar när man har barn.
Citera
2024-02-10, 14:51
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag upplevde det som att du ifrågasatte mitt val av Nacka. Lidingö är för övrigt inget trevligt ställe.
Sant, det gjorde jag, Nacka är nog ännu sämre än Täby, därav min Lidingörekommendation.
Citera
2024-02-10, 15:18
Medlem
Pershagen76s avatar
Täby är soft, ganska utspritt och grönt, några helt ok badplatser finns. Täby centrum är bra och lugnt och har allt som behövs. Jag tar mig in till Östra station på 18 minuter med roslagsbanan. De boende i Täby är överlag akademikers, lugna, trevliga, samma sak med barnen.

Jag har svårt att se många kommuner i Sverige som är bättre.
Citera
2024-02-10, 15:59
Medlem
BavarianBeetles avatar
Kommer inte den där Johan Rheborg ftån Täby? Det är allt jag vet om den staden eller vad det är. Skulle inte bry mig om en komet smällde ned där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in