Täby är ett tråkigt reservat för medelklassen. Är du en medioker människa utan större ambitioner än att spela padel och kolla på Let's Dance så kommer du nog passa in där.
Alla vet detta som bor där och de rånar äldre och annat i garaget i Täby C.
Täby har blivit ett slumområde skulle jag säga, de har byggt sönder hela kommunen nästan, om du har råd med villa finns några bra områden men dom är få idag.
Alla vet detta som bor där och de rånar äldre och annat i garaget i Täby C.
Täby har blivit ett slumområde skulle jag säga, de har byggt sönder hela kommunen nästan, om du har råd med villa finns några bra områden men dom är få idag.
Täby slumområde haha aldrig hört talas om det, å de där med inbrott i garaget samma sak och då har jag ändå egen garageplats där haha
Har inga direkta erfarenheter av Täby annat än att jag besökt kommunen vid ett antal tillfällen. Förstår inte vad det är som är så bra med stället. Det ligger väldigt off, det ser ut som vilken annan förortskommun som helst, med stora betonghus här och där, varvat med villaområden. Antar att det är grannarna som drar upp priset, man tror väl att det är trevligare att bo bland en massa allmänborgerliga individer snarare än sossar. Men det har säkert sina fördelar när man har barn.
Täby är soft, ganska utspritt och grönt, några helt ok badplatser finns. Täby centrum är bra och lugnt och har allt som behövs. Jag tar mig in till Östra station på 18 minuter med roslagsbanan. De boende i Täby är överlag akademikers, lugna, trevliga, samma sak med barnen.
Jag har svårt att se många kommuner i Sverige som är bättre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!