2024-02-10, 09:44
Medlem
Dyrt som fan.
Ligger på tredjeplats efter Danderyd och Lidingö i vithetskampen,men börjar sakteliga förfalla precis som hela landet.
Dock är det mest skötsamma blattar som vill slippa kaozblattarna som flyttar till Täby.
Å andra sidan så öppnar kfc snart och då kommer dom som flugor till en hundskit!
Landets ”bästa centrum” dvs du blir inte rånad eller våldtagen där pga vithetsnormen.

Det var någon som beskrev den genomsnittlige täbybon här ovan och det var spot on!
Ingen känner någon men man spionerar på varandra och håller ögonen öppna efter eventuella busar.
Har man en hund större än tax kan man räkna med att ryka ihop med hysteriska kärringar med skällande småhundar eller nån schäferägande fritidspolis som ska förklara kommunens hundregler helt utan att ha koll på dom själv……

Kort och gott en dyr kommun med en befolkning som tar sig själv på alldeles för stort allvar.
Men din bil kommer inte eldas upp,dina barn blir inte förnedringsrånade och din flickvän kan gå tryggt på kvällarna.
Så helt ok med sthlms mått mätt.
Citera
2024-02-10, 09:58
Medlem
JymdKjams avatar
Täby är Danderyds-wannabe. Helst Djursholm-wannabe.

Långt bort från stan.

Och så spelades Åsa-Nisse-filmerna i där.
Citera
2024-02-10, 10:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Att ta sig från Nacka forum till Slussen tar knappt 10 minuter med buss. Dessutom är tunnelbana på väg till Nacka.

Att ta sig från Täby centrum till centrala Stockholm tar någonstans mellan 30 och 40 minuter. Du behöver dessutom byta från Roslagsbanan till tunnelbana under resan. Krångligt värre.
Ja? Det var ju därför jag rekommenderade Lidingö som alternativ.
Citera
2024-02-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Täby är Danderyds-wannabe. Helst Djursholm-wannabe.

Långt bort från stan.

Och så spelades Åsa-Nisse-filmerna i där.

Om Enebyberg är lillebror till Djursholm, vad är då Täby?
Citera
2024-02-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Dyrt som fan.
Ligger på tredjeplats efter Danderyd och Lidingö i vithetskampen,men börjar sakteliga förfalla precis som hela landet.
Dock är det mest skötsamma blattar som vill slippa kaozblattarna som flyttar till Täby.
Å andra sidan så öppnar kfc snart och då kommer dom som flugor till en hundskit!
Landets ”bästa centrum” dvs du blir inte rånad eller våldtagen där pga vithetsnormen.

Det var någon som beskrev den genomsnittlige täbybon här ovan och det var spot on!
Ingen känner någon men man spionerar på varandra och håller ögonen öppna efter eventuella busar.
Har man en hund större än tax kan man räkna med att ryka ihop med hysteriska kärringar med skällande småhundar eller nån schäferägande fritidspolis som ska förklara kommunens hundregler helt utan att ha koll på dom själv……

Kort och gott en dyr kommun med en befolkning som tar sig själv på alldeles för stort allvar.
Men din bil kommer inte eldas upp,dina barn blir inte förnedringsrånade och din flickvän kan gå tryggt på kvällarna.
Så helt ok med sthlms mått mätt.

Nu bor jag i och för sig i Danderyd, men när det kommer till köpcentrum så Täby C en frisk fläkt i lugn. Javisst, det är väldigt mycket människor i regel, men väldigt lugnt.

Tacka vet jag Mörby C dock. För litet, men för att uträtta vardagliga behov, åh så lugnt.
Citera
2024-02-10, 11:28
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Dyra bostäder, finns båda trygga och otrygga områden. Ganska segregerade områden.
Men nu ska även Täby bli som övriga Sverige, det planeras att bygga 2-3 moskéer inom de närmsta 5 åren och samtidigt bebygga vissa grönområden med hyreslägenheter.
Återkom med frågeställningen om 15 år så får vi se om svaren blir likadana eller om Täby blivit ett nytt Järva 2.0
Citera
2024-02-10, 12:28
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
I början av 00-talet var det mest övre medelklass som spelade innebandy vill jag minnas. "Täbbar" kallade vi dom. Märkliga människor. Kändes som alla hade nån typ av napoleon-komplex.

Själva området har jag ingen koll på då vi bara var inomhus dom gånger man var där.
Citera
2024-02-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
otroligt tryggt och bra. Bra centrum, inga flyktingar
favoriten då 10-13år sen.

Nu är det en del problem där med rån och annat skit =babbarna har kommit dit skapat otrygghet
som allitd.

Inga flyktingar?

Hela Täby Park Hotell är ju en flyktinganläggning idag, därav alla inbrott och rån i garaget i Täby Centrum.
Citera
2024-02-10, 12:30
Medlem
Hör i Täby tycker jag att det är bra jämnfört med andra förorter, lugnt och inte så mycket stök. Gallerian är jätte bra! Det enda är att alla områden är så utspridda, det är inte gångavstånd överallt, som tex Lidingö där jag bodde förut. Men å andra sidan är det bra med att det är utspritt, för då samlas inte allt skitfolk på ett och samma ställe, som tex Larsberg på Lidingö.
Citera
2024-02-10, 12:31
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Enplansvillor kommer jag ihåg att det fanns. Ofta inredda källare med stor-tv och så. Lädersoffor och glasbord.
Citera
2024-02-10, 12:32
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ja? Det var ju därför jag rekommenderade Lidingö som alternativ.

Jag upplevde det som att du ifrågasatte mitt val av Nacka. Lidingö är för övrigt inget trevligt ställe.
Citera
2024-02-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Hur får man Täbybrudar? Vart hänger de?

Gamla Tegelbruket i Täby C var ju kallat "knull" centrum för Täby där folk kom ända från Vallentuna för att knulla på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in