Citat:
Ursprungligen postat av
Russofil
Ja, vad är era intryck utav Täby?
Både folk som inte bor där och i resten av Sverige kan också svara. Även de som bara jobbar och bara varit förbi nån gång.
Så vad tycker ni om området?
Bra eller dåligt?
Är det bara en ”random förort”?
Vad för folk bor där?
Är det lungt eller stökigt?
Hur är delområdet Täby park?
Tack på förhand ☺️
Bor ej i Täby men har bekanta där och varit en del i kommunen.
Täby park är trist och ocharmigt som de flesta nybyggda områden eftersom de av naturliga skäl ligger trist till.
Att bo i lgh i Täby är ingen höjdare och inget jag förstår varför man skulle göra. En lägenhet i Täby park på 100 kvm kostar lika mycket som ett rätt fräscht radhus i Täby. Lägenheter i Näsydal, Grindtorp eller Storstugan kostar kanske hälften av de nybyggda lghshusen även om de är topprenoverade.
Stökigt är det dock verkligen inte.
Folk som bo i villorna är, utom vissa pensionärer, 99% högre tjänstemän. Varenda kines som har jobb på Huawei etc verkar köpa villa i Täby.
Villaområdena är trygga och har bra skolor men ocharmiga och fula. Mest rätt hemska 70-80 tals villor. Det är också väldigt mycket äldre så räkna inte med att ha barnfamiljer som granne i villa, snarare Kjell och Lena 72. Vilket inte är så jäkla konstigt eftersom en fräsch nybyggd lägenhet i kommunen är betydligt dyrare än villor per kvm.
Du är extremt bilburen i Täby. Speciellt i villaområdena då kommunikationerna är dåliga. 2 bilar är då ett måste och ndu ser knappt en människa utanför en bil som inte rastar hunden.
Täby C är Sveriges bästa galleria dock.
Skulle någon tvinga mig att bo i lgh i Täby hade jag utan tvekan valt Hägernäs Strand.
Typ detta;
https://www.hemnet.se/salda/lagenhet-4rum-hagernas-strand-taby-kommun-sjovillegrand-10-8537057683149860200