2024-02-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Av det jag sett är jag inte imponerad. Det är något med topografin tror jag. Tråkigt helt enkelt
Verkligen, Täby är platsen som gud glömde
Citera
2024-02-10, 01:41
Medlem
Smarree88s avatar
Dom har en av Sveriges bästa gallerier med en riktig Apple butik! 😊
Citera
2024-02-10, 01:43
Avstängd
Första intrycket jag fick var "hur fan kan man bo här"

Det känns som att man tagit en stad och sönder knullat den om och om igen
Citera
2024-02-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Ja, vad är era intryck utav Täby?
Både folk som inte bor där och i resten av Sverige kan också svara. Även de som bara jobbar och bara varit förbi nån gång.

Så vad tycker ni om området?
Bra eller dåligt?
Är det bara en ”random förort”?
Vad för folk bor där?
Är det lungt eller stökigt?

Hur är delområdet Täby park?

Tack på förhand ☺️

Många som har ångest som bor i Täby.

Lägger man halva uppväxten på att plugga som en idiot och stor del av vuxenlivet på att jobba 50h/vecka för att köpa en villa för 17 miljoner med slutresultat att när alla räkningar osv är betalda har man i princip samma levnadsstandard som den som ligger på rygg i Norrlands inland och suger på ett grässtrå blir folk lite konstiga.

Många sådana där som köper en mountainbike i kolfiber för 132.000:- som ingångscykel, som dom åker sämst av alla på, om dom tex får för sig att börja cykla.

I villaområdena uppstår det oerhört märkliga fenomenet att den sociala kontrollen/bevakningen är extrem samtidigt som knappt någon känner någon.

Väldigt märkligt att bo på en plats där behovet av att passa in konstant är närvarande samtidig som man knappt pratar med dom som man ska passa in hos och än mindre känner och umgås med.

Danderyd, Vallentuna och Åkersberga är mycket trevligare om du söker bostad Norr om stan. Där är ångestproblematiken inte alls liks utbredd. Men söder om söder är ändå solklar vinnare när det kommer till befolkningen och den sociala biten.

I Haninge, Tyresö etc är folk i princip helt normala.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-02-10 kl. 01:53.
Citera
2024-02-10, 01:49
Medlem
Täby är sönderbyggt och överbefolkat idag, det var ok för 15 år sedan men nu bor det kleti och pleti överallt med det äckliga centrumet dom byggde upp.
Citera
2024-02-10, 02:18
Medlem
LiquidSwordss avatar
Bästa stället i Stockholm. Bäst centrum, snyggaste brudarna i världen. Bra knark, väldigt få invandrare. Men ja jag kanske är lite partisk då jag växte upp i Täby och Bergshamra.
Citera
2024-02-10, 03:24
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Bästa stället i Stockholm. Bäst centrum, snyggaste brudarna i världen. Bra knark, väldigt få invandrare. Men ja jag kanske är lite partisk då jag växte upp i Täby och Bergshamra.

Hur får man Täbybrudar? Vart hänger de?
Citera
2024-02-10, 03:51
Medlem
Citat:
Hur får man Täbybrudar? Vart hänger de?

Runt Stureplan.
Citera
2024-02-10, 08:02
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Lidingö?
Bättre resor än Roslagsbanan, slipper Täby C och de slummiga nybyggena runt om. Nacka är ju också buss, vilket suger.

Att ta sig från Nacka forum till Slussen tar knappt 10 minuter med buss. Dessutom är tunnelbana på väg till Nacka.

Att ta sig från Täby centrum till centrala Stockholm tar någonstans mellan 30 och 40 minuter. Du behöver dessutom byta från Roslagsbanan till tunnelbana under resan. Krångligt värre.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-02-10 kl. 08:08.
Citera
2024-02-10, 08:17
Medlem
Citat:
Så Täby är stökigt?

Finns bra och sämre men överlag tycker jag Täby är ganska WT.
Citera
2024-02-10, 08:34
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jobbigt att ta sig dit med Roslagsbanan, som dessutom ofta strular, och jättefula hus runt centrum. Jag fick en mindre chock när jag såg de höga cirklade sovjethusen första gången eftersom jag hade väntat mig något fint. Att bo i villaområdena är säkert ok men det är ändå för långt från stan.
Citera
2024-02-10, 09:42
Medlem
Jävla Täby med sin sönderpundade kyrkby. Deras jävla centrum är fyllt med kaosbabbar och wannabe's från Vällingby.

Fan elda upp hela skiten och bomba bort deras jävla leksaksspårväg så man slipper påminnas om smutset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in