2024-02-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Det är ett utfall av antisemitism som både Willgert och Katerina plockat från sina gäster och annan alternativmedia utan att greppa varifrån det kommer och när det går upp för dem att det är gamla antisemitiska konspirationsteorier så duckar de istället för att förstå det. Willgert är expert på att cherry-picka från dessa gamla teorier och sedan stoppa in obekväma frågor i lådan "internationella finansintressen".

Nej det är naturligtvis inte sant och baserat på hur diskussionen i den här tråden och i swebbtv:s kommentarsfält utvecklats sedan Stenlunds avsked verkar det reta gallfeber även på de äkta antisemiterna/nazisterna.

Ja och att påstå att Sveriges politiska agerande till stora delar skulle stå under USA:s inflytande är givetvis bara antiamerikanism. För det vet ju alla, att Sverige är självständigt och styrs av beslut som fattas i Sveriges riksdag vilken i sin tur väljs av svenska folket.

Så det är svenska folket som styr Sverige. Allt makt utgår från folket!

På samma sätt förhåller det sig med våra tongivande och självständiga massmedier. Om allting förefaller kusligt samordnat i syfte att främja en övergripande globalistisk agenda så är det bara en slump.
Citera
2024-02-09, 20:32
Medlem
Om SwebbTV i sin konstiga "återta Sveriges Television"-kampanj lyckades uppbrunga tusen demonstranter där på Gärdet. Varför stormade de helt enkelt inte SVT-byggnaden och gjorde slag i saken? Mikael Willgert kanske drömmer om att bli den nye stjärnan i Hylands Hörna "Godmorgon Sverige" eller nåt sånt. Inte lika mycket morgonpigg i sin attityd så att det passar en lördagsmorgon, men det kanske blir en godnatt-show istället. "Sov gott Sverige".

Vad är meningen med att få sina anhängare att frysa en timme i vinternatten, utan att någonting alls åstadkoms? Noll uppmärksamhet. Ingen annan än deltagarna känner till att det hände. Och de är alla eniga om att det var ett obehagligt kallt misstag som de inte kommer att göra om.

En huttrande skock som står och håller i plakat ingen läser. Det var inte precis så bastiljen i Paris stormades 1789 (i Sverige finns ju inget historiskt exempel på någon revolution någonsin).
Senast redigerad av NewIronCurtain 2024-02-09 kl. 20:37.
Citera
2024-02-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ja och att påstå att Sveriges politiska agerande till stora delar skulle stå under USA:s inflytande är givetvis bara antiamerikanism. För det vet ju alla, att Sverige är självständigt och styrs av beslut som fattas i Sveriges riksdag vilken i sin tur väljs av svenska folket.

Så det är svenska folket som styr Sverige. Allt makt utgår från folket!

Det stämmer. Viktigt att komma ihåg är att om man vill vara en del av folket som har någon påverkan på politiken kan man inte samtidigt ägna sig åt att famla efter konspirationer och i synnerhet inte blanda in judar.

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
På samma sätt förhåller det sig med våra tongivande och självständiga massmedier. Om allting förefaller kusligt samordnat i syfte att främja en övergripande globalistisk agenda så är det bara en slump.

Att saker "förefaller" för dig är naturligtvis ingen slump. Du har din föreställningsvärld och du försöker passa in saker i den. Alltså ser du samordning som andra inte ser.
Citera
2024-02-10, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har någon någonsin ifrågasatt Willgert om detta? Jag frågar eftersom det uppenbarligen inte är sant.

SVT: ägs av staten
Schibstedt: Norska oljefonder
Bonnier: Bonnier

Det finns ingen internationell storfinans inblandad över huvud taget.

Om någon media berett vägen för att SD ska samarbeta med regeringen vilket nu är fallet så är det just Bonnier. Jag tänker på Expressen (överlägset mest läst) och Dagens Industri (vänder sig till näringslivet).

Jag förstår inte vad du vill ha sagt.
Citera
2024-02-10, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Hon framstår som en narcissistisk person och har med all säkerhet svårt att samarbeta med andra människor.

Helt klart.

Håller med om detta en naiv, oförutseende och känslomässig personlighet. Med det sagt så är hon säkert en bra människa och kan spela en viktig roll i riksdagen med att lyfta frågor som andra politiker inte tar upp. Kan ju även vara intressant att få en insyn i vad som händer i riksdagen för swebbtv tittarna. Tveksamt om hon tar pengar för att ställa upp. Hennes riksdagslön borde räcka ganska långt.

Min poäng är att hon med sitt irrationella agerande har förlorat så pass mycket i trovärdighet, att det kan skada ett varumärke som förknippas med henne. Jag hade inte en tanke på om hon får lön av Swebbtv eller inte. Det spelar egentligen ingen roll. De borde ligga lågt med henne ett tag. Men efter "kärleksdemonstrationen" kanske det inte längre spelar någon roll. Swebbtv: s vaumärke är på väg utför, oavsett.

Vad gäller systemet med att ha vildar i rd, tycker jag att det är ett slöseri med skattebetalarnas pengar. Antalet rd-ledamöter borde halveras. Det sagt, förstår jag ändå hur du tänker.
Citera
2024-02-10, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Jag gillar iofs att en demonstration hålls mot SVT, men utförandet/talen lämnade väl en hel del övrigt att önska. Och mycket som inte borde sagts.

Om man ska få bredare uppslutning i en demonstration får man nog hålla sig till sakfrågorna. För min del skulle jag gärna se att public service kraftigt bantas till att börja med. Ett steg i rätt riktning.

Att PS ska bantas kraftigt är vi nog alla eniga om. Allra helst borde det läggas ned. Men, nej, demonstrationen var inte lyckad. Jag fattar inte ens varför de kallade den "kärleksdemonstration". Bara det verkar oseriöst.
Citera
2024-02-10, 12:32
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
SwebbTV är verkligen på dekis. Nu ringer så få till Ring SwebbTV att Willgert måste ringa in med en vädjan om att man skall köpa SwebbTVs vin. Och återigen har Janouch känt sig manad att måla sig som en påskkärring.

Det är judinnan Janouch som har förstört Swebbtv. Det finns knappt någon som orkar lyssna på denna Israelvurmande jude. 95% av deras följare är numera islamkritiska boomers.

Stenlund fick till slut nog av henne. Hennes agenda är tydlig.
Senast redigerad av Tuor 2024-02-10 kl. 12:45.
Citera
2024-02-10, 12:40
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är judinnan Janouch som har förstört Swebbtv. Det finns ingen som orkar lyssna på denna Israelvurmande jude.

Stenlund fick till slut nog av henne. Hennes agenda är tydlig.
Stenlund fick inte nog - han fick sparken.

Henning Witte påstår/spekulerade i kommentarerna på SwebbTV att Willgert gjort dåliga investeringar och därmed förstört verksamhetens ekonomiska grund. Någon som vet/tror mer om det?
Citera
2024-02-10, 12:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Henning Witte påstår/spekulerade i kommentarerna på SwebbTV att Willgert gjort dåliga investeringar och därmed förstört verksamhetens ekonomiska grund. Någon som vet/tror mer om det?

Han fick sparken av en anledning och det var knappast av ekonomiska skäl.

Det är alldeles uppenbart att han är 100% judemedveten och detta funkar inte med SwebbTV. Framförallt går det inte ihop med ärkejuden Janouch.
Citera
2024-02-10, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Att PS ska bantas kraftigt är vi nog alla eniga om. Allra helst borde det läggas ned. Men, nej, demonstrationen var inte lyckad. Jag fattar inte ens varför de kallade den "kärleksdemonstration". Bara det verkar oseriöst.

Kärleksdemonstration säger allt som behöver sägas.

Citat:

kärleksdemonstration och investeringar i viner som välter hela huset, jo man tackar. (Är inte ett dugg ironisk.)

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Han fick sparken av en anledning och det var knappast av ekonomiska skäl.

Det är alldeles uppenbart att han är 100% judemedveten och detta funkar inte med SwebbTV. Framförallt går det inte ihop med ärkejuden Janouch.

Ponera att detta skulle stämma, och att SWEBB TV plötsligt ändrade policy: Kritik mot J blir legitimt på SWEBB TV. Vad skulle det förmodade resultatet bli?
Citera
2024-02-10, 16:03
Medlem
Citat:

Vill minnas att jag hört Willgerts motivering till namnvalet och den gick ut på att det är kärleken till Sverige som de vill ge uttryck för.

Jag uppfattar Willgert som en ganska typisk svensk på det sättet att han inte gillar när det blir dålig stämning. Stenlunds analyser blev för mycket: för utmanande, för provocerande. Det ska vara lagom och det får absolut inte bli dålig stämning. Ungefär så tror jag att Willgert tänker, eller snarare känner.

Nu har de lagt upp ett mysprogram om hundar också såg jag. De verkar vilja förvandla Swebb TV till en feel good-kanal.

Citat:
Jag förstår inte vad du vill ha sagt.

Ignorera trollen och deras lögner.
Citera
2024-02-10, 18:35
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ponera att detta skulle stämma, och att SWEBB TV plötsligt ändrade policy: Kritik mot J blir legitimt på SWEBB TV. Vad skulle det förmodade resultatet bli?

Alla islamkritiska, pro-judiska boomers skulle sluta titta och Janouch skulle garanterat dra.

Det skulle ändå löna sig för SwebbTV då det finns en väldigt tydlig judemedveten trend bland folk. Det blir bara fler och fler som listar ut att det är den evige som är roten till det mesta.

I nuläget så är det i princip bara pro-judiska boomers som följer SwebbTV. Det är alltså inte så konstigt att det går dåligt för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in