2024-02-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Var inte Putin döende?skakningar media prat om?
Tyckte hn såg ofantlig fräsh ut
Ja enligt den traditionella krigspropagandan hade han cancer och var döende med mentala hälsoproblem och fan och hans moster, perfekt timing när krigsoropagandan behövdes som mest. Synkat med europeisk och svensk censur av rt.com som nu släppts igen.

Folk behöver mer undervisning i hur man genomskådar krigspropaganda och hatpropaganda.

Alla har hört talas om krigspropaganda men få har sett den själv ur ett objektivt och jämförande perspektiv och har tyvärr svårt att känna igen den.
Citera
2024-02-10, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jaså? Vilket vasst svar av dig, du som verkar så otroligt g analytisk och säkert jättesmart. Dina ord väger tungt!
Putin har gjort mycket för att stoppa usas expansion i mellanöstern, det är inte bara denna intervju som finns och inte bara Ukraina ina, är en stor värld utanför också. 🌎

Det enda positiva med Toker Carlsons "intervju" är att alla fick se med egna ögon hur puckad prutte är och vilken extrem historieförfalskare han är.

Alla som står på pruttes sida i konflikten är hjärntvättade helt bortom räddning.
Citera
2024-02-10, 07:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
I beg to differ. Tokers enda intention är att klättra sig åter till rampljuset. Han satsade och förlorade.

Vad menar du med ater till rampljuset? Jag trodde att han var en av varldens mest kanda journalister - det kan val inte bli sa mycket mer rampljus an sa? Kanske har jag missforstatt nagot.
Citera
2024-02-10, 07:41
Medlem
Citat:
Det enda positiva med Toker Carlsons "intervju" är att alla fick se med egna ögon hur puckad prutte är och vilken extrem historieförfalskare han är.

Alla som står på pruttes sida i konflikten är hjärntvättade helt bortom räddning.

Nej, det är ett förenklande av ett mycket större och mer komplext problem som pågått i många år. Allt är inte svart och vitt, bara hjärnor som blivit förvandlade till smält smör resonerar som du.
Citera
2024-02-10, 08:06
Medlem
MyJustices avatar
Eu Leds av Ursala van Leyen
USA leds av Joe Biden !
Ryssland leds av Putin
Som ni ser så leds alla 3 regioner av ledare som har gått förbi demokratins andemening vid valen .
Varav Ursala van Leyen inte ens är vald .
Jag kan tycka att alla intervjuver om fred och demokrati fallar på sina leders tillsättningar .
Dock Har Putin mycket riktigt rätt i att Väst ägnar sig åt expanerings politik ..
Vad han inte ville ta upp även om han fick frågan är
Vem styr väst ?

Det är en springpunkt vi har haft i mer än 10 år nu ..
Och tror att det är just den fråga vi måsta ta hand om innan vi kan komma nån vart .
Senast redigerad av MyJustice 2024-02-10 kl. 08:18.
Citera
2024-02-10, 08:12
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Om pruttler imponerar på dig så säger det allt om vilken intelligensnivå du befinner dig på.
Du är helt klart den som skramlar mest av alla tomma tunnor härinne, förstod du öht någonting av intervjun? Har du överhuvudtaget sett intervjun el är du bara en SvT’s många klappmongon?
Citera
2024-02-10, 08:13
Medlem
WordWarriors avatar
Underbart med alla indoktrinerade individer som vrider sig som en mask på en krok, när de hör en bildad och välartikulerad ledare få tala ostört och ocensurerat för första gången. För mig personligen innehöll inte intervjun så mycket nytt, men rent retoriskt var den mycket intressant att analysera. Jag tror det här kan svänga opinionen i väst mot det egna lögnaktiga etablissemanget inom politik och media. Inte vad vänsterliberala dårar hade önskat under supervalåret 2024...
Citera
2024-02-10, 08:14
Medlem
MyJustices avatar
Tror att Putin tog upp en mycket viktig fråga .
Och det var varför blev inte Ryssland accepterad som fullvärdig ekonomisk samarbetspartnar i västvärlden .
Vi har sett att Ryssland och väst har haft bra relationer från början av 2000 talet .
Så intervjuvn lämmnade oss fortfarande utan svar på en del viktiga frågor
Och svaren finns i väst .
Senast redigerad av MyJustice 2024-02-10 kl. 08:18.
Citera
2024-02-10, 08:14
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Tycker trots att jag inte höll med dig om din analys av intervjun att dina inlägg var ontopic även om de stundtals var spammiga och halvbakade samt alldeles för godtrogna till putins svar så det är rätt synd att dina inlägg blev raderade. Speciellt när man kollar kvaliteten hos andra inlägg som får vara kvar.

Några av mina inlägg blev också raderade trots att jag försökte hålla dom inom ramen för diskussionen trots att de människors inlägg som jag svarade på fortfarande är kvar med samma off topic problematik... Det går uppenbarligen inte att diskutera ämnet som intervjun handlar om i denna tråd vilket gör den tämligen meningslös. Skyller på inkompetenta mods och massrappprterande människor som inte kan argumentera för sin sak snarare än att de försöker styra någon agenda men vem vet...

Flashback har verkligen blivit sämre på den mest fundamentala punkten det vill säga fria och ocensurerade diskussioner och det säger jag som en av forumets långvariga skribenter.. (Sen 2003...)
Jag tror du tänker fel.
Svara på mitt inlägg.
Läs! Det som moderator skriver ovan om vad tråden handlar om.
Intervjun.
Inte vad som ligger bakom allt.
Citera
2024-02-10, 08:16
Avslutad
Om man inte avfärdar Tucker och Putin som idioter och fördömer intervjun så blir man kallad vatnik, rysstroll och diverse andra invektiv. Man förväntas även att lägga energi på inlägg som kallar Putin för Putler och psykotisk dvärg.

Vad förväntar ni er som gör så av läsaren? Tror ni att ni kan omvända folk med det beteendet? Eller kan det vara så att det stärker personen i sin övertygelse att inte vilja tillhöra den grupp som beter sig så imbecillt och därmed missar eventuell befogad kritik? Ert beteende blir alltså kontraproduktivt, förstår ni detta?

Jag är uppriktigt intresserad över hur ni tänker.
Citera
2024-02-10, 08:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Intervjun handlar om konflikten eller vad menar du? Ska vi begänsa oss till hur coola/dåliga dom är?

Du kan väl läsa?
Prova igen.

Det är väldigt tydligt.
Så är reglerna.

Det finns en gigantisk tråd om Rysslands invasion av Ukraina, om du vill dyka in i ämnet
Citera
2024-02-10, 08:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du kan väl läsa?
Prova igen.

Det är väldigt tydligt.
Så är reglerna.

Det finns en gigantisk tråd om Rysslands invasion av Ukraina, om du vill dyka in i ämnet

Och intervjun handlar om rysslands invasion av ukraina. Analyser av just intervjun har tagits bort... Vad är det som finns att diskutera om inte innehållet av intervjun? Är det intervjuns påverkan på väst/usa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in