2024-02-09, 09:10
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag har kollat svensk alternativ-media och kan konstatera att den inte finns längre. Den är totalt styrd av Kreml och totalt svenskfientlig. Dessa medier ska bekämpas och krossas så klart.

https://www.friatider.se/inga-stora-nyheter-i-omskriven-putin-intervju
https://samnytt.se/se-tucker-carlsons-intervju-med-putin

Till förmån för vilken media då?
Citera
2024-02-09, 09:13
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Detsamma som Putin sa bara några dagar före invasionen av Krim 2014 och invasionen av Ukraina 2022.
https://twitter.com/tassagency_en/status/1755802768390971843
Detsamma sa han en dag innan invasionen 2022: "Russia is not going to war with Ukraine".
Och några hundra tusen dödade senare visade det sig att han hade rätt.
Det var bara en "special military operation".
Citera
2024-02-09, 09:13
Avstängd
När TV 4 inte helt oväntat beskriver Tucker Carlson som en "högerradikal"..
Rolf Porseryd skräder inte orden utan skjuter högre med orden: "Putins knähund" och säger vidare att frågorna var "helt orelaterade till konflikten"..

Faktum är ju att globalisterna till den milda grad målat in sig i ett hörn de har svårt att ta sig ur.

Nu gäller än mer påhittad attack och lögner som ett sista försök att rädda skådespeleriet och vad denna intensiva propaganda fått för ekonomiska följder...
Citera
2024-02-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag har kollat svensk alternativ-media och kan konstatera att den inte finns längre. Den är totalt styrd av Kreml och totalt svenskfientlig. Dessa medier ska bekämpas och krossas så klart.

https://www.friatider.se/inga-stora-nyheter-i-omskriven-putin-intervju
https://samnytt.se/se-tucker-carlsons-intervju-med-putin
Fast alternativ media har väl alltid varit anhängare av Putin. Har dom riktat kritik mot Ryssland någon gång.
Citera
2024-02-09, 09:19
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
När TV 4 inte helt oväntat beskriver Tucker Carlson som en "högerradikal"..
Rolf Porseryd skräder inte orden utan skjuter högre med orden: "Putins knähund" och säger vidare att frågorna var "helt orelaterade till konflikten"..

Faktum är ju att globalisterna till den milda grad målat in sig i ett hörn de har svårt att ta sig ur.

Nu gäller än mer påhittad attack och lögner som ett sista försök att rädda skådespeleriet och vad denna intensiva propaganda fått för ekonomiska följder...

Rolf Porseryd är tokvänster och vänsterradikal, och dum i huvudet.

För trots decennier av rapportering om Ryssland, om Mellanöstern och allt annat plus att han inte förstått någonting av Tuckers och Putins intervju och ändå inte fattar vad som sker och varför, i alla dessa områden säger allt om Rolf Porseryd.
Citera
2024-02-09, 09:22
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Att ni tjatar om detta hela tiden. Varken Ryssland eller USA erkänner EU domstolen i Haag som är den domstol som driver frågan om krigsbrott. Så vad är det som kommer hända? Precis ingenting angående det iallafall.

Det som däremot kommer att hända är att den här intervjun kommer att nå ut brett i de amerikanska väljarlagren som bryr sig om Tucker Carlson, och det är ungefär halva befolkningen i USA. Så vad spelar det för roll vad svenska systemkramare sitter på Flashback och tjurar om? Eller vad spelar det för roll vad Passikivi och svensk media ljuger ihop för damage control? Ingenting.

Den här intervjun var till för att ändra den amerikanska opinionen. Och det kommer den lyckas att göra, så det kommer att bli politiskt omöjligt för kongressen att fortsätta ge amerikanska skattepengar till Ukraina.

Jag gissar kriget i Ukraina är slut före sommaren.

Jag tycker inte att Putin säger så mycket annat än det han alltid säger till sin hemmapublik. Tror du på att Ukraina är nazister?

Självklart ska en journalist kunna göra sitt jobb. I västvärlden bestraffar vi inte journalister, vilket man gör i Ryssland.
Citera
2024-02-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nu är jag inte duperad, men föredrar att isåfall bli det av en intelligent person, framför en ointelligent såsom Biden eller Kristersson. Ditt inlägg säger mer om dig, än mig.

OK, kamrat. Din beundran av Mad-Vlad är helt öppen och den har du givetvis rätt till. Du ser en "stor ledare" i Carlsons intervju där vi andra ser en farlig, förmodligen djupt störd, diktator. Det har alltid funnits människor som p g a sin egen inre osäkerhet känner att de behöver någon som styr över dem. Och då är ju Mad-Vlad en given idol.

Toker Carlsons "intervju" är rätt cringe att titta på och den är givetvis också ett stort hån mot all seriös journalism. Var finns ifrågasättandena, motfrågor, isärplockning av uppenbart irrelevanta argument? Detta är en diktators fria orerande. Förhoppningsvis finns det något i detta material som diverse analytiker kan ha glädje av och som kan leda till att man snabbare kan få bort denne dåre från makten så att Ryssland kan få bli fritt.
Citera
2024-02-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Lite så är det.
Tucker avslöjades som en falsk lögnare

LOL! Media har lyckats fortsätta hjärntvätta dig. De gör allt för att få Tucker som en lögnare medan media pratar sanning. Ett råd... lägg alla pussel på plats från båda sidor. Så får du svaret. Kan du inte pussla så är det ett problem.
Citera
2024-02-09, 09:32
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Skitkul att se alla idioter som försvarar intervjun. Få saker gör mig numera så glad som att se svenskar gräva sin egen grav med stolthet och i trots.

”ja, men invandringen då”,
”ja, men ljugarmedia då”,
”ja, men globalistjudarna då”,
”ja, men alla vaxlögner då”,
”ja, men Biden då”,
”ja, men hbtqabcde då”,
”ja, men libs då”

Jag är nog för intervjun, då jag är en förespråkare av yttrandefriheten även om jag helt ser problematiken. En principsak helt enkelt.

Det jag anser här dock är att man borde bemöta intervjun istället för att kritisera den i förväg. Ifrågasätt intervjun och inehållet istället för att försöka stoppa den.

De som inte vill lyssna på bemötandena och ta Rysslands sida har nog redan valt sida, och kommer inte bli mindre säkra av de konspirationsteorier som uppkommer va en stoppad intervju.
Citera
2024-02-09, 09:33
Avslutad
Han lär ju få ställa precis vilka frågor han vill..... Vi alla vet vad som händer med riktiga journalister i fina diktatur Ryssland. Vilket jävla pissland det är alltså.
Citera
2024-02-09, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Betänk att det finns många här på Flashback som beundrar och tar denna demente och störde gubbe i försvar.

Det syntes ganska tydligt i "intervjun" att Putin är dement eller hårt medicinerad, särskilt hans långrandiga utläggning till historieförfalskning avslöjar att det inte står rätt till i skallen. Där borde de ha avbrutit samtalet och insett att Putin inte riktigt är med på noterna.

I Sverige skulle man fan få fängelse om man släpade fram gamlingar med demens framför enkamera och ställde frågor. Varför inte låta Putin sitta med sina pärlplattor eller snickra lite på ålderns höst som på våra svenska äldreboenden?
Citera
2024-02-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Var kommer paranoian in menar du? Kom igen nu och leverera ett svar.
Mitt intryck var att hans långa monotona intetsägande monologer visar stora tecken på frånvarande av verklighetsförankring. Blir inte det minsta förvånad om han inom kort hamnar i ett psykostillstånd. Men frisk är han definitivt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in