2024-02-09, 20:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag tror att instinkten - att inte uppta Ryssland i nato- var helt rätt. Att vända 180 grader från ett halvhjärtat försök att joina , blev en huvudfiende på bara några år i Putins skalle.

Ett kryp som Clinton utnyttjade det för sin egen politisk proviniens och inget annat. Ryssarna har ju alltid försökt att släpa in trojanska hästar kors och tvärs för att sabotera inifrån i alla tider. Vad skulle bli annorlunda med ett medlemskap i Nato ?
I praktiken är NATO en allians mot USAs största militära hot, kommunistisk eller marknadsekonomiskt. Det är Sovjets och Rysslands kärnvapen som komplicerar relationen. Putin menar helt riktigt att USA militärt ringar in Ryssland och syftet kan bara vara att förbereda en möjlighet att neutralisera Ryssland, vars kärnvapendoktrin innebär att använda kärnvapen som svar på en konventionell attack som hotar dess kärnvapenförmåga.

I SvD efterlyser man en plan B. Vad händer om USA är med och hetsar fram ett krig mot Ryssland och om Trump blir president och sedan drar sig ur och låter den Gamla krigiska världen göra upp sins emellan?

Även om Rysslands blodiga angreppskrig mot Ukraina inte på något sätt kan rättfärdigas så tycker jag att Putins historieskrivning från 1900-talet och framåt är sann och relevant.
Citera
2024-02-09, 20:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du har nu fått en rad exempel på lögner som kom fram i "intervjun". Nordstream, Gershovich, fredsavtal, denazifiering, där har du ju några stycken iaf. Men du kaktusen, du kanske skulle kunna ge några exempel på något tsaren sa som var sant istället??

Jag har inte påstått att han sagt ett enda ord sanning i intervjun. Däremot delar jag inte din definition av "lögn".
Citera
2024-02-09, 20:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du lägger in så mycket personliga värderingar att det är svårt att förstå vad du vill få fram. Det går alldeles utmärkt att förstå att Ryssland ser Nato som ett hot utan att varken hålla på Ryssland eller hålla med i sakfrågan. Det är som ett dagis här där man tror att världen är svart och vit.
Utifrån dina svar idag är du definitivt pro Putin. Att låtsas som något annat går inte. Du har köpt hans världsbild av någon anledning som förmodligen har med andra saker att göra. Det han säger, kritiserar du inte, men det som säger emot honom försöker du kritisera eller säga att ingen vet. Ändå tror du på Putin, trots att du inte vet.

Det vanliga brukar vara ett hat mot USA. Våran fiendes fiende är våran vän, oavsett hurdan han är.
Citera
2024-02-09, 20:26
Medlem
RealTides avatar
Det här är är en klockren rescension av tuckers möte med putin, mycket läsvärd.

https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/putin-ar-en-trakig-sur--och-krankt-liten-gubbe/

Kunde inte sagt det bättre själv
öppen artikel , Jens förtjänar en bättre plattform än Expressen!
Citera
2024-02-09, 20:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Idag hände något.

Tucker Carlsons intervju med Vladimir Putin ligger kvar på alla platformar. X, Youtube, rumble och på Tuckers egen webbsida.

Idag hände något. När nyheter som inte är från Corporate media inte plockades ner av Techplattformarna.

Idag hände nåt. När Bill Kristol hotade med att Tucker Carlson skulle förbjudas att Tucker inte skulle få resa in i USA igen.

Idag hände nåt. När EU-parlamentarikern VerWhatsHisName. Guy Verhofstadt hotade med inreseförbud till EU.

Idag hände något.
Senast redigerad av Nostradumbass 2024-02-09 kl. 20:30.
Citera
2024-02-09, 20:27
Medlem
Intressant intervju, även om mycket var saker jag redan visste. Men några saker fann jag lite konstigt. Som t.ex. att Ryssland skulle vara Europas största ekonomi enligt Putin? Syftade Putin på något speciellt, för sist jag kollade så var Tyskland överlägset störst och har varit det länge, och Ryssland är mindre än även Frankrike, Storbritannien och t.o.m. Italien. Varför skulle han ljuga om något som är så välkänt och som är så lätt att kolla upp, vilket gör att jag tror att han syftar på någon obskyr typ av mätning som typ mäter ett lands naturresurskapacitet eller liknande?

Sedan hans "600 miljoner indonesier" wtf. Hur kan man ens som världsledare och en person som verkar ha bra koll i övrigt säga sådana grova fel i en sådan här viktig intervju? Öppet mål liksom helt i onödan. Så många länder existerar inte, i synnerhet inte länder i 250 miljoner-plus-klassen.
Senast redigerad av Patch1 2024-02-09 kl. 20:29.
Citera
2024-02-09, 20:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Utifrån dina svar idag är du definitivt pro Putin. Att låtsas som något annat går inte. Du har köpt hans världsbild av någon anledning som förmodligen har med andra saker att göra. Det han säger, kritiserar du inte, men det som säger emot honom försöker du kritisera eller säga att ingen vet. Ändå tror du på Putin, trots att du inte vet.

Det vanliga brukar vara ett hat mot USA. Våran fiendes fiende är våran vän, oavsett hurdan han är.

Okej, jag är "pro Putin enligt EnCarte". Vi har nu det avstökat och kan gå vidare.

Vilka lögner anser du att Putin kom med under intervjun?
Citera
2024-02-09, 20:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det här är är en klockren rescension av tuckers möte med putin, mycket läsvärd.

https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/putin-ar-en-trakig-sur--och-krankt-liten-gubbe/

Kunde inte sagt det bättre själv
öppen artikel , Jens förtjänar en bättre plattform än Expressen!

Jens Liljestrand som är litteraturvetare? Med en "My Name is Earl"-mustasch? Är det spelaren du vill ställa upp in en match mot Vladimir Putin? Haha....

Sen ska vi inte glömma att Mattsson skröt om Expressens strategiska samarbete med CNN haha.
Senast redigerad av Nostradumbass 2024-02-09 kl. 20:33.
Citera
2024-02-09, 20:31
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Okej, jag är "pro Putin enligt EnCarte". Vi har nu det avstökat och kan gå vidare.

Vilka lögner anser du att Putin kom med under intervjun?
cirka 40 stycken av varierande grad.

Spelar det nån roll?, det finns ju inte ett spår av ärlighet hos putin det är ju allmän kunskap, även ryssarna själv vet det.

Men du, svensk? tror han är en sanningssägare???
Citera
2024-02-09, 20:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
cirka 40 stycken av varierande grad.

Spelar det nån roll?, det finns ju inte ett spår av ärlighet hos putin det är ju allmän kunskap, även ryssarna själv vet det.

Men du, svensk? tror han är en sanningssägare???

Nämn en lögn och förklara gärna också vad du anser att Putins syfte med den lögnen var.
Citera
2024-02-09, 20:33
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Idag hände något.

Tucker Carlsons intervju med Vladimir Putin ligger kvar på alla platformar. X, Youtube, rumble och på Tuckers egen webbsida.

Idag hände något. När nyheter som inte är från Corporate media inte plockades ner av Techplattformarna.

Idag hände nåt. När Bill Kristol hotade med att Tucker Carlson skulle förbjudas att Tucker inte skulle få resa in i USA igen.

Idag hände nåt. När EU-parlamentarikern VerWhatsHisName. Guy Verhofstadt hotade med inreseförbud till EU.

Idag hände något.

Ja, Putin visade i full dager att han är komplett galen. Bra jobbat Tucker!
Citera
2024-02-09, 20:33
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du har nu fått en rad exempel på lögner som kom fram i "intervjun". Nordstream, Gershovich, fredsavtal, denazifiering, där har du ju några stycken iaf. Men du kaktusen, du kanske skulle kunna ge några exempel på något tsaren sa som var sant istället?? Framkom det något viktigt i intervjun överhuvdtaget?

Nej, jag håller inte med dig. Av det jag sett hittills kring intervjun så är det inte lögner.

Jag tror att är man färgad av västvärldens lögnaktiga media däremot så kan nog allt Putin säger framstå som lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in