2024-02-09, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag uppfattade också att Putin bara ville skydda sitt land ifrån amerikanska kärnvapen intill sin gräns.

Västvärldens elit låtsas vara snälla men är så aggresiva mot både Ryssland och äv Europeiska länderna,, dom är som hundvalpen med sylvassa tänder.

Folk vill bara ha fred och jag tror att många börjar se att det är västvärldens oligarker som försöker skapa världskrig.
Så uppfattar jag det med, tyvärr får jag väl säga.

Att man ser det vi ser, och hör från Putin, innebär inte att man "håller" på Putin. Jag älskar fortfarande mitt land, men vi i Väst bör ha självinsikt nog att inse att vår taktik inte funkar. Den är rent av farlig och självdestruktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, den psykotiske dvärgen i kreml för inte anfallskrig mot Ukraina för att hen "tycker det är kul". Vad hen säger och hunden skiter kan dock lämpligen stoppas i samma påse.

Vad gäller psykotiske dvärgen i kremls EGENTLIGA "motivation" till att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer så anser en som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av. Det utesluter dock icke att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser. Tror du detta är något hen skulle medge?

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden i östra Ukraina den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Vidare kan diktatorer, såsom den psykotiske dvärgen i kreml, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om hens "eget" folk fick sådana idéer så skulle hen sitta löst till (eller dingla från en lyktstolpe)...

Du tappar mig direkt vid "psykotisk". Slänger man sig med sådana invektiv som man dessutom inte förstår innebörden av, är resten av inlägget värdelöst för mig att läsa.

Vore trevligt om folk kunde diskutera som vuxna, stabila människor.
Citera
2024-02-09, 14:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag uppfattade också att Putin bara ville skydda sitt land ifrån amerikanska kärnvapen intill sin gräns.

Västvärldens elit låtsas vara snälla men är så aggresiva mot både Ryssland och äv Europeiska länderna,, dom är som hundvalpen med sylvassa tänder.

Folk vill bara ha fred och jag tror att många börjar se att det är västvärldens oligarker som försöker skapa världskrig.
Han vill inte att länderna ska kunna försvara sig mot rysk invasion menar du?

Hur tror du psykopater får grepp om sina offer?
Genom att vara ärliga?

Det är inte intervjun som är problemet, det är ryska troll och dumma svenskar.

Nej ukrainarna vill inte bara ha fred, de vill överleva som folk.

Det är nihilistiska västerlänningar som vill behålla sin bekvämlighet på bekostnad av demokrati och mänskliga rättigheter.

Tucker ställde inte en enda fråga om sånt för det sopar Putler under mattan med mord.
Citera
2024-02-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
93 miljoner vardå? Youtube? Twitter? Det finns ju inte bara ett ställe att se intervjun; jag kollade förstås på tuckercarlson.com, och det är inte en inbäddad youtube-video. Så det är nog långt över 100 redan ska du se.
på x har den redan passerat 100 miljoner. galet!
Citera
2024-02-09, 14:37
Medlem
Citat:
Om en paranoid schizofren individ "förklarar sin rationalitet" med att bögknarkarjudenazisterna är "out to get him", borde man då lyssna, och ta lärdom?
du är bara patetisk nu..ingen orkar lyssna på det där
Citera
2024-02-09, 14:41
Avstängd
Citat:
Nej, den psykotiske dvärgen i kreml för inte anfallskrig mot Ukraina för att hen "tycker det är kul". Vad hen säger och hunden skiter kan dock lämpligen stoppas i samma påse.

Vad gäller psykotiske dvärgen i kremls EGENTLIGA "motivation" till att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer så anser hen som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av. Det utesluter dock icke att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser. Tror du detta är något hen skulle medge?

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden i östra Ukraina den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Vidare kan diktatorer, såsom den psykotiske dvärgen i kreml, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om hens "eget" folk fick sådana idéer så skulle hen sitta löst till (eller dingla från en lyktstolpe)...
Du ger dig inte utan fortsätter din "resa" här med en massa rent hittepå!!
Har så otroligt svårt att förstå hur en person som du kan formas???

Vad bygger du ditt förljugna hat på??

Hörde du inte intervjun???

Men du är ju utav den åsikten att precis allt som Putin säger är lögn!!

Om du läser lite verifierad fakta har Ukraina fått otroligt stöd genom åren av Ryssland.
Bara på gasen Ryssland låter gå genom Ukraina och vidare ut i europa har Ukraina kunnat tjäna en förmögenhet.

Sluta upp med dina hittepåinlägg!!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.svd.se/a/MLmp1o/usa-rysk-invasion-kan-aventyra-nordstream-2&ved=2ahUKEwjWssPqsZ6EAxUGPRAIHQQ4B2gQFnoECCsQAQ& usg=AOvVaw3uOf5Ug--LGAikjOJnBpeL
Senast redigerad av hanenhen 2024-02-09 kl. 14:55. Anledning: länk saknas
Citera
2024-02-09, 14:41
Medlem
Citat:
Det gläder mig att du blir upprörd över att den psykotiske dvärgen i kreml kallas för vad hen är, men jag är föga förvånad över att du inte vill kommentera något av det anförda, ty fakta/sanningen/verkligheten är icke kompatibelt med blind tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens anfallskrig.
har du kollat på intervjun eller är du bara här för att gaslighta och sabotera?
Citera
2024-02-09, 14:43
Medlem
Tänk om Tucker Carlson i själva verket visar sig vara en simpel 'deep state agent'
som ägnat år åt att utveckla en cover som MAGA-propagandist. 😮
Citera
2024-02-09, 14:46
Medlem
ReiseReises avatar
Vilken skräpintervju

Fattar inte varför västerländska journalister var så rabiata kring detta. Ingenting nytt sades utan det var mer eller mindre samma argument som vi hört tusen gånger innan "denazification, NATO expansioner, det var en gång vårt land".

Det mest underhållande var nog hur Putin dedikerade inledningen med att snacka skit om Polen. Sitter och raljerar kring ett narrativ att Polen hade en viss skuld kring andra världskriget. Visst kanske det må finnas en viss sanning i det perspektivet, men det blir extremt absurt när det är en Ryss som ska sitta och beklaga sig över hur andra var ansvariga för andra världskriget. Sån uppenbar propaganda. Vilken fjant, och jag är ändå den typen som är väldigt kritisk till kriget i Ukraina.
Citera
2024-02-09, 14:52
Medlem
Inhale82s avatar
Ok, så Putin har lovat Viktor Orban att Ungern ska få en bit av sydvästra Ukraina, intressant.
Det förklarar en hel del.
Citera
2024-02-09, 14:52
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Jag förstår inte vitsen med dina inlägg, du har ju fått reda på att du är helt förvirrad ang. hur många rumäner som bor i Ukraina...

Det finns miljarder människor i hela världen som " har annat ursprung" än nationen de bor i, jag ska ge dig ett gott råd, sluta fantisera som en nazze runt etnicitet och nationalitet.
Världen är global, perioden med extrema nationalstater är förbi, den var sedd i ett historiskt perspektiv ganska kort.
Vill du tucker och putler leva kvar i den döende åskådningen, fine, men ni blir mega-losers.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
En sann globalist har talat. Men din era är på väg bort och t.ex öst-Europa visar vägen tillbaka till ett land som förenas av familjer, kanske religion, språk, historia. Inte av konsumism.

Exakt detta hade jag velat att Carlson diskuterade några minuter med Putin. Putins världsbild, som troligen inte är globalistisk alls.

Ni båda har fullständigt fel.

1.Globalism är på väg att ersättas med regionala storblock .
2. Östeuropa är en salig blandning av olika etniciteter många präglade av liberalism och EU-vänliga, vad du än påstår.
Citera
2024-02-09, 14:54
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ni båda har fullständigt fel.

1.Globalism är på väg att ersättas med regionala storblock .
2. Östeuropa är en salig blandning av olika etniciteter många präglade av liberalism och EU-vänliga, vad du än påstår.
Regionala storblock? Du tänker på brexit, kaos i Frankrike och Holland, att inte ens UK och USA kan komma överens om tullar?

Jag skulle säga att nästan alla östblocksländer har politiker som antingen har religiös eller nationalistisk vridning. Någon liberalism kan jag inte finna varken nu eller historiskt. Tusk som vann i Polen är ett ovanligt undantag. Men jag tycker Östblocket är ovanligt homogent, ungefär som norden.
Citera
2024-02-09, 14:57
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ok, så Putin har lovat Viktor Orban att Ungern ska få en bit av sydvästra Ukraina, intressant.
Det förklarar en hel del.

Är du helt jävla dum i huvudet? Han säger ju uttryckligen att det aldrig någonsin kommit på tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in