2024-02-09, 11:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Putin levererade som vanligt, saklig och typiskt Ryss stoneface.

Biten om hur Ryssland inte invaderade Ukraina utan bara valde att strida för första gången 2022 i ett krig som pågått sedan 2014 av den väst iscensatta Maidan kuppen var viktig att få fram till alla MAGA anhängare borta i staterna av självaste Putin.

Och hur Amerikas presidenter inte har något att säga till om utan landet styrs av skuggaktörer (Deep State) som går över och förbi "folkvalda" presidenter kommer klinga väl hos MAGA folket som generellt är anti-deep state.

På frågan från TC rörande Chuck "juden" Schumer hotar med "boots on the ground" amerikanska soldater i Ukraina gav Putin ett klockrent svar "Don't you have anything better to do? Don't you have major problems on your border?".. ännu en poäng som kommer resonera med TC tittare.

Än så länge håller intervjun hög klass och Putin är en riktig statsledare som går på fakta och reson.
På tal om judehat (du vet ditt gebit) så skyllde ju Putin i intervjun de värsta tyska övergreppen mot judarna på Ukrainare. Alltså att tyskarnas ”dirty work” utfördes av Ukrainska nationalister under WW2. Putin menar att nazismen fortfarande lever och frodas i Ukraina. Måste vara förvirrande att vara både antisemit och putinist. Dubbeltänk krävs?
Citera
2024-02-09, 11:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
De var inte så mycket uppseendeväckande med intervjun. Jag hoppas på att det kommer en textad version istället för att lyssna på det där sömnpillret till simultantolk.

Det intressantaste för mig, inte för jag redan visste det är hur presidenter i väst är som små barn som måste först fråga om lov om allting, dvs de är bara knähundar och det är globalisterna i bakgrunden som verkligen styr dem.
Intervjun är textad på X, åtminstone för mig, men man måste klicka på spelaren för att texten ska komma fram, verkar det som.
Citera
2024-02-09, 11:22
Medlem
Overminds avatar
Videon kommer nog upp i minst 5-6 miljoner denna dag. Frågan är hur länge Youtube kommer ha kvar den uppe?
Citera
2024-02-09, 11:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
De var inte så mycket uppseendeväckande med intervjun. Jag hoppas på att det kommer en textad version istället för att lyssna på det där sömnpillret till simultantolk.

Det intressantaste för mig, inte för jag redan visste det är hur presidenter i väst är som små barn som måste först fråga om lov om allting, dvs de är bara knähundar och det är globalisterna i bakgrunden som verkligen styr dem.
Och ”globalister i bakgrunden” är bara ett kodord för judar?
Tucker for ju också efter den frågan i intervjun: Vem är det som egentligen bestämmer? Tror Tucker har svårt att bestämma sig om han är antijudisk eller pro-Israel. Man måste inte vara antijudisk för att man är mot Israel, men svårt att vara Pro-Israel och antijudisk.
Citera
2024-02-09, 11:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Videon kommer nog upp i minst 5-6 miljoner denna dag. Frågan är hur länge Youtube kommer ha kvar den uppe?
Varför skulle de ta ner den?
Citera
2024-02-09, 11:24
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jaha, då är det på sin plats att sammanfatta och utvärdera det här spektaklet, särskilt relaterat till påståenden som slängts runt i den här lilla ekokammaren de senaste dygnen:

* Blev intervjun av? Ja
* Stängdes Twitter ned i EU? Nej
* Blev Tucker bannlyst från att återvända till USA? Nej
* Blev Tucker föremål för sanktioner från EU? Nej
* Mörkade MSM intervjun? Nej, tvärtom, nästintill liverapportering
* Ställde Tucker några som helst på riktigt obekväma frågor? Nej
* Fick Putin ostört orera i en halvtimme om ointressant historia? Ja
* Framkom något nytt i intervjun som MSM/Väst ”gömt undan”? Nej
Bra sammanfattning. Nu är det nån rysk journalists tur att intervjua (sitta tyst och lyssna) Zelensky om hans syn på kriget. Som sedan givetvis sänds oklippt i Rysk media.
Citera
2024-02-09, 11:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Här finns en textad version av intervjun.

http://en.kremlin.ru/events/president/news/73411
Citera
2024-02-09, 11:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Då är det väl ändå troligare att de etniska ryssar som nu har medborgarskap i Estland, Lettland eller Litauen med demokratiska medel väljer att ansluta sig till Ryssland.

Att man vill införliva Baltikum, eller Finland/Sverige, i ett ryskt imperium är ju inte troligt öht.

Lite lustigt att man stirrar sig blint på vad Ryssland kan tänkas göra i framtiden när vi idag ser hur USAs makt över Sverige har ökat mångfaldigt. De har nu rätt att utnyttja våra baser. De kan förvara både ammunition och personal där och antagligen kommer de hetsa Ryssland på ett eller annat sätt och vi kommer få betala för det.

Sverige är ändå på nedgång rejält där precis allting har blivit försämrat i vårt land (sjukvård, skolresultat, löner + en ohejdad massinvandring vilket kommer leda till att vi svenskar kommer raderas så småningom.) så det kanske till och med är önskvärt med ett krig?
Att Ryssland VILL införliva Baltikum är visst högst troligt. Bara att de inte vågar, så länge Nato fungerar.
Däremot Finland och Sverige tror jag inte på att Ryssarna vill ta.
Citera
Bannlyst
Blir det lite mer nyanserat för folket nu när Vladimir Putin har sagt det svart på vitt?

Alla som inte är svagbegåvade borde nu förstå Putin och att det han säger rättfärdigar kriget mot Ukraina.
Citera
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Bra sammanfattning. Nu är det nån rysk journalists tur att intervjua (sitta tyst och lyssna) Zelensky om hans syn på kriget. Som sedan givetvis sänds oklippt i Rysk media.

Har ju gjorts otaliga gånger, nås via nätet av alla på denna jord.
Citera
2024-02-09, 11:26
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför skulle de ta ner den?

De gillar inte det fria ordet. Freedom of Speech så att säga. Men får väl hoppas de ändrat sig.

Hoppas på fler intervjuer med Putin. Att den där Tucker leder vägen.
Citera
2024-02-09, 11:27
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:

Man kan välja att få intervjun textad på tuckercarlson.com och även på twitter. Tryck på "cc".

Citat:

Varför tror du det finns NGOs i Ryssland som får åtskilliga miljoner från EU om de inte kan påverka utveckligen? Varför har den judiska lobbyn i USA, AIPAC, spenderat miljarder dollar på att få rätt politiker valda till senaten om de inte kan förändra utvecklingen?

Tucker har intervjuat flera som tagit upp att judarna i USA har ett historiskt ressentiment mot ryssarna varpå de gladeligen vill se landet förnedrat och utarmat precis som de ville med Tyskland.

Sedan finns det en deep state som Putin refererar till gång på gång i intervjun och i det här fallet är det CIA.
Senast redigerad av RoifiKatamaxClub 2024-02-09 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in