2024-02-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lannas
Tänk er en rättegång där endast en sida får komma till tals. Så är det i det här fallet och i så många händelser tidigare.

Det är precis så västerländsk media och elit vill ha det mot befolkningen: ”-Du behöver och skall endast lyssna på oss, vi har alltid rätt och motparten ljuger alltid.”

Låt för fan folket höra båda sidor för en gång skull och ta ställning själva, det är så tydligt hur dagens journalister är så låsta och censurerade till sina uppdragsgivare. Att straffa Tucker med sanktioner för att han intervjuar Putin..fyfan vad lågt! Vad är de så rädda för? Jag trodde vi levde i ett civiliserat samhälle med demokrati och yttrandefrihet där alla får komma till tals?

Och denna intervju är det enda du hört? Du, vi kan ha en intervju där du läser och jag svarar, skillnaden är att du inte håller med. Är det journalistik?
Citera
2024-02-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Det är riktigt roligt att se vuxna män bli så rädda och nervösa inför en intervju
Man fattar att de inte vart ute för något tufft, slickar röv på sina överordnade och gömmer sig bakom gardinen när en främling går förbi.

Likt transor slänger ur sig "transofob", likt vänstern slänger ur sig "rasist" slänger de veka männen ut sig diverse tillmälen för de är oroliga för ORD.

Haha så otroligt underhållande att läsa.

Vad kan Tuckers intervju leda till dock?
Att USA får press på sig att lösa kriget?
Ja förhoppningsvis, vem vill se fler döda ukrainare?
Att Putin belyser de problem vi själva ser inom väst? Ja det är väl positivt.
Att Putin kommer köra lite propaganda tror jag alla vuxna (förutom de livrädda veka männen) förstår. Alla ledare sysslar med propaganda. All massmedia gör det med och detta är såklart medtaget av de flesta tittare.

Vad är det värsta som skulle kunna ske till följd av intervjun? Att folk tar Rysslands sida? Att folk börjar gilla Ryssland mer? Det spelar ingen roll, det rör oss ändå inte.

Jag tycker det är riktigt roligt att se någon vågar gå utanför boxen. Det här är ett mästerdrag. Att vänsterpatetiska Aftonbladet gråter ut visar bara hur bra och rätt detta drag är av Tucker.

Ska bli kul och se alla kränkta veka män imorgon

Förhoppningsvis inte fler döda ryssar.. För du förstår nog liksom jag vad en eskalering betyder..
Citera
2024-02-08, 21:52
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lannas
Tänk er en rättegång där endast en sida får komma till tals. Så är det i det här fallet och i så många händelser tidigare.

Det är precis så västerländsk media och elit vill ha det mot befolkningen: ”-Du behöver och skall endast lyssna på oss, vi har alltid rätt och motparten ljuger alltid.”

Låt för fan folket höra båda sidor för en gång skull och ta ställning själva, det är så tydligt hur dagens journalister är så låsta och censurerade till sina uppdragsgivare. Att straffa Tucker med sanktioner för att han intervjuar Putin..fyfan vad lågt! Vad är de så rädda för? Jag trodde vi levde i ett civiliserat samhälle med demokrati och yttrandefrihet där alla får komma till tals?

Men problemet är väl snarast att Carlson här kan tolkas "gå fiendens ärenden", något som aldrig varit tillåtet i något land som befunnit sig i krig. USA tillät inte Nordvietnamesiska reportrar att intervjua Nixon heller, och inte var brittiska reportrar tillåtna att skriva Hitler-apologetiska inlägg i brittiska dagstidningar. Ukrainsk media vill inte ha rysk påverkan och Iran låter inte israeliska reportrar intervjua mullorna.

Det är tämligen normalt modus operandi.

Jag tycker att vi ställer oss fel fråga. Det är inte ett dugg konstigt om man blir upprörda över att Carlson ger Putin medietid i väst med sin stora plattform, på samma sätt som det inte vore konstigt att man blev upprörd om han gjort samma sak med Hitler.

Vad som, däremot, är konstigt... Är att våra medier inte tillåts skriva om sanningen om vad som sker i våra länder. Att invandringskritiska medier förföljs och blockeras, att människor sätts i fängelse för att de t.ex. protesterat mot att deras historiska monument förstörs, att öppet samhällsfientliga organisationer som BLM och Antifa tillåts slå sönder våra städer, att våra toppuniversitet blivit som dåliga skämt i något slags Monty Python-sketch o.s.v. o.s.v. in absurdum.

Det är DÄR vi borde lägga vårt fokus, inte på att tillåta en de facto-diktator från ett fientligt sinnat land sprida propaganda i våra medier, och sedan se det faktum att han gör det som något slags seger.
Citera
2024-02-08, 21:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vilka fina ord. Är du lite naiv?
Så om Hitler eller Putin vill göra lite reklam för sig själv så är det ok? Demokratisk?

Vi kommer inte längre leva i ett demokratiskt samhälle om Putin får som han vill.

Limma fast dig på E4an och stanna där. Tack på förhand.
Hade du hellre levt i en moralisk diktatur eller en demokrati mer lik nazi tyskland?

Angående intervjuen anser jag människors rädsla för öppen dialog är baserad på att de fått all information om kriget från andrahandskällor.

Man är livräd för förstshandskällor eftersom det kan visa att andrahandskällorna far med lögner.

Vilket är rätt uppenbart är fallet.
Citera
2024-02-08, 21:55
Medlem
Tucker kommer att göra en minst lika bra intervju som CNN brukar göra med Biden och Zelensky.
Citera
2024-02-08, 21:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppfjantar
Tucker kommer att göra en minst lika bra intervju som CNN brukar göra med Biden och Zelensky.
Har han inte hittat Putin än?
Vad ska de prata om? Vaxxinet? UFO:n? Ukraina?
Bör man sätta på sig en foliehatt när intervjun sänds på 'X'?
Citera
2024-02-08, 21:59
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
OK, men det hjälper oss inte så mycket. Någon länk syns inte där, och inte heller på YT eller X.

Om du eller någon annan har en web-länk som visar att man kan koppla upp till strömningen av intervjun så postar jag den i början av tråden.

/Mod

Jag kan bara referera till vad han säger i sin egna video på sin egna hemsida.
Den ska vara uppe kl 00.00 i natt. Så då kommer länken säkerligen finnas på hans hemsida. Om den kommer upp samtidigt på X är ingen information jag har.

Citat från videon på hans hemsida:
Citat:
Anyone can watch the entire thing, shot live to tape and unedited, on our website tuckercarlson.com

Elon Musk, his great credit, has promised not to suppress or block this interview once we post it on his platform X, and we’re grateful for that.

EDIT:
Jag uppfattar det som att det inte kommer vara en live Stream utan en uncut intervju.
Intervjun ska redan ha ägt rum enligt Kremlin.

Kremlin confirms Putin gave interview to ex-Fox News host Tucker Carlson
By Guy Faulconbridge
February 7, 20249:17 PM GMT+1Updated a day ago
https://www.reuters.com/world/putin-gave-tucker-carlson-an-interview-because-he-differs-one-sided-media-2024-02-07/
Senast redigerad av Kaffekrig 2024-02-08 kl. 22:05.
Citera
2024-02-08, 22:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kanske kanske inte. Men många ledare önskar nog de kan slå honom på fingrarna! Men lyckligtvis för Tucker backar Elon upp honom.

Här är ban-önskan https://www.msn.com/en-us/news/world/tucker-carlson-branded-traitor-as-reagan-aide-floats-us-re-entry-ban-after-putin-chat/ar-BB1hRJ5u

Här är EU det om sanktionerna: https://www.msn.com/en-us/news/world/member-of-e-u-parliament-threatens-sanctions-against-tucker-carlson-over-putin-interview/ar-BB1hWtdB

Följ länkarna från CSN om du inte vill lita på dem, gör vad du vill. Använd google. Lite kul när dom tar till metoder de själva anser "anti-demokratiska" och "hotar friheten" eller "yttrandefriheten" men tar till dem när de gagnar dem själva i vanlig ordning.
Haha! Så en (1) medhjälpare till någon vicepresident på 1980-talet har tyckt att myndigheterna ska överväga att temporärt hindra Tucker från inresa till dess det framgått vad han har gjort.

Det tolkar du som att det är "panik" och USA vill porta Tucker.
Jag säger "OK".

Samma med EU, en (1) medlem i parlamentet, tycker att det borde vara sanktioner mot Tucker.
Citera
2024-02-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vilka fina ord. Är du lite naiv?
Så om Hitler eller Putin vill göra lite reklam för sig själv så är det ok? Demokratisk?

Vi kommer inte längre leva i ett demokratiskt samhälle om Putin får som han vill.

Limma fast dig på E4an och stanna där. Tack på förhand.

Antar att jag svarar ja på din fråga! Jag är motståndare till den stora censuren som breder ut sig över världen.

”om Putin får som han vill” skriver du.. jag tycker att det ska bli intressant att få höra hans egna ord vad han verkligen vill… vad är problemet?

Jag är dock ingen klimataktivist så har inga planer på att limma fast mig på vägen, men tack ändå!
Citera
2024-02-08, 22:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Har han inte hittat Putin än?
Vad ska de prata om? Vaxxinet? UFO:n? Ukraina?
Bör man sätta på sig en foliehatt när intervjun sänds på 'X'?

Hur kan han vara säker på att det är "rätt" Putin? Han har många dubbelgångare.
Citera
2024-02-08, 22:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
Jag kan bara referera till vad han säger i sin egna video på sin egna hemsida.
Den ska vara uppe kl 00.00 i natt. Så då kommer länken säkerligen finnas på hans hemsida. Om den kommer upp samtidigt på X är ingen information jag har.

Citat från videon på hans hemsida:
OK, gott så. Ingenting vi kan posta i tråden i förväg i alla fall. Jag utgår från att någon version dyker upp på YT eller X senare.

De som är vakna får se vad som erbjuds vid midnatt.
Senast redigerad av farbror_barbro 2024-02-08 kl. 22:18.
Citera
2024-02-08, 22:06
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
OK, gott så. Ingenting vi kan posta i tråden i förväg i alla fall. Jag utgår från att någon version dyker upp på YT eller senare.

De som är vakna får se vad som erbjuds vid midnatt.

Jag uppfattar det som att det inte kommer vara en live Stream utan en uncut intervju.
Intervjun ska redan ha ägt rum enligt Kremlin.

Kremlin confirms Putin gave interview to ex-Fox News host Tucker Carlson
By Guy Faulconbridge
February 7, 20249:17 PM GMT+1Updated a day ago
https://www.reuters.com/world/putin-gave-tucker-carlson-an-interview-because-he-differs-one-sided-media-2024-02-07/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in