2024-02-12, 07:31
Medlem
Prometeuss avatar
Till och med Tuckers största fans tyckte nog det var rätt genant att se Tucker sitta och fnissa försynt som en skolflicka så fort Putin satte ned foten under intervjun. Patetiskt.

Hade helt klart högre förväntningar, har uppskattat intervjuer med Tucker för flera år sen men här var han uppenbarligen ute på alldeles för djupt vatten för att kunna ifrågasätta, om han nu alls var intresserad av det.

Ser man det här som att Tucker gjort något andra journalister inte gjort så har man såklart rätt i sak, men det var inte den intervju folk förväntade sig. Om det ens kan kallas en intervju.

Fick lite känslan av att han var rätt rädd för Putin, vilket inte är orimligt.
Citera
2024-02-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Min summering och analys av denna historiskt viktiga intervju.

Tucker har länge velat intervjua Putin och på bara några dagar har denna intervju hundratals miljoner visningar på X/Twitter, Youtube, Rumble och Tucker Carlson.com och oavsett allt det som sades mellan Putin och Tucker så ville hela världen ta del av intervjun.

Några nyckelpunkter som jag tar med mig från denna intervjun.

Vem sprängde Nordstream och orsakade ett av världens största miljöutsläpp och varför?
Tucker hade ett alibi för den dagen, men det hade inte amerikanska CIA.

Lönlöst med propagandakrig då amerikansk västerländsk media samt en stor del av Europeisk media styrs av några få aktörer.

Det fanns ett färdigförhandlat fredsavtal med Ukraina, men Boris Johnson (Englands tidigare Premiärminister) åkte till Ukraina och stoppade det.

Amerikansk säkerhetspolitik styrs egentligen inte av USAs President utan av CIA och deep state.

Putin ville gemensamt bygga missiler med USA samt gå med i NATO, men blev nekad av USAs presidentens rådgivare.

Ur Rysslands perspektiv så startade kriget 2014 och inte 2022 med den CIA understödda kuppen att byta President i Ukraina.

Ukrainas president hyllar gamla Nazister som slogs emot Sovjet i Kanadas parlament. Är den nazistiska ideologin verkligen utrotad i Ukraina?

Putin har absolut inga planer på att starta tredje världskriget eller invadera/attackera Polen eller Baltikum såvida inte de attackerar först. Han är fullt medveten att detta kan bli slutet för mänskligheten.

Putin är redo att fredsförhandla om Ukraina.
Mycket bra inlägg. Sa han inte att möjligheten finns att förhandla om amerikanen som sitter i fängelse för spioneri också eller hörde jag fel?
Citera
2024-02-12, 08:56
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag vet i ärlighetens namn inte vilka krav Putin har ställt innan intervjun gjordes, men även om han helt fått diktera villkoren för den kan jag tycka att det kan vara intressant att höra vad han säger. På samma sätt kan jag tycka att det är intressant att höra vad vilken diktator som helst säger, även om jag inte skulle hålla med på en enda punkt.

Jag ställde mig frågande till om en del av missnöjet kunde handla om avundsjuka. Jag konstaterade inte att så var fallet.

Vidare är det, precis som jag skrev och precis som du gör, fullt rimligt att ha synpunkter på att själva innehållet borde ha varit ett annat eller att i efterhand anse att intervjun i sin helhet var dålig.

Vad jag vänder mig mot är egentligen den inställning som tycks finnas hos vissa journalister som går ut på att vissa personer inte ska intervjuas alls för att publiken inte, på ett kritiskt sätt, skulle kunna hantera vad dessa personer har att säga.

En riktig eller noggrann journalist, sammanfattar saker i efterhand och belyser vad som sades.
Tucker gör inget av detta.
Allt är inspelat. Hans introduktion och sammanfattning också.
TC säger att man uppfattade den långa utläggningen som fillebuster.
Man ser hur förvirrad TC är under intervjun.
Så TC har alla möjligheter att redigera sitt material och förklara/förtydliga saker.
Så varför gör han inte detta?

Men det finns de som kan rysk historia och har gjort en analys av Putins utläggning.
De var inte imponerade. Konstantin och han vän som är lärare i rysk historia.
De har t o m en förklaring till Putins briljans att hålla låda i detaljer.
3:e mannen i bild....som inte syns

https://www.youtube.com/live/Pyl-2Z5Adiw?si=Jg-Q07fHIfCFpvS6
Citera
2024-02-12, 09:26
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
1. Ja, det har betydelse för det visar på kedjan av lögner vi matas med. Det var ju ”säkra källor” och ”brittisk underrättelseofficer”. Ren jävla bull shit.
2. Indirekt tycker jag de flera gånger berörde NWO men säkert inte på det överdramatiska sätt du hoppats på. I grunden handlar det om att vi inte kan ha en världsordning där USA utövar makt över resten av jordens länder. Inte nu när den makten knappast längre kan anses utgå från amerikanska folket utan från jordens rikaste och mäktigaste företag och personer.
3. Jättestörigt att han inte visade ett papper. Hade dock säkert direkt avfärdats som en förfalskning. Det fattar ju vilket barn som helst. Vi vet ju dock ändå tillräckligt med fakta. Faktan stödjer Putins berättelse. De hade fredssamtal. Boris dök upp från ingenstans. Ukraina drog sig ur samtalen. Ukraina stifta lag som förbjöd förhandla med Putin samtidigt som väst lovade stöd. Obestridbara faktum.

Har du sett denna?
https://www.youtube.com/live/Pyl-2Z5...-Q07fHIfCFpvS6

Man skulle kunna säga att det krävs en ryss för att förstå en ryss.
Du verkar ha förståelse för Putin...
Citera
2024-02-12, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Har du sett denna?
https://www.youtube.com/live/Pyl-2Z5...-Q07fHIfCFpvS6

Man skulle kunna säga att det krävs en ryss för att förstå en ryss.
Du verkar ha förståelse för Putin...
Videon är borta
Citera
2024-02-12, 09:44
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Videon är borta

Märkligt
Kommer här igen.

https://www.youtube.com/watch?v=Pyl-2Z5Adiw
Citera
2024-02-12, 10:06
Medlem
Förutom att intervjua Vladimir Putin hade Tucker Carlson säkert också en dold agenda under sitt besök i Moskva angående Trumps omval, men vad det handlar om kan vi bara spekulera i.
Citera
2024-02-12, 10:13
Medlem
personligen skäms jag rejält över att jag en gång i tiden hade någon respekt för både tucker och putin.

Avsmak & förakt är vad jag har för dem nu.
Citera
2024-02-12, 11:51
Avstängd
OliverCromwells avatar
Apropå den här intervjun och reaktionerna kring den.

Vad tycker ni om den här AI-sammanfattningen?

https://www.youtube.com/watch?v=L141KhTpvSs
Citera
2024-02-12, 11:52
Medlem
swebarbs avatar
Lite besviken det blev inga frågor om dom biolabben som usa har sponsrat där, inte ett ord om det.. och alla mord som ukraina gör på sina egna soldater dumpar dom på slagfältet...
Citera
2024-02-12, 12:09
Medlem
Vet inte om denna postats ännu i tråden. Väldigt bra och balanserad och klarsynt recension skulle jag säga. Konstantin är en av vår tids bästa samhälls-kommentatörer enl. undertecknad.

https://www.youtube.com/watch?v=_wyvERQjvkE
Citera
2024-02-12, 12:24
Medlem
Silfverryggs avatar
Någon som vet varför TC bär den där röda (kabbalah) armbandet som han har på sin vänstra handled?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in