2024-02-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraveSirRobin
Ut ifra hva vi vet så langt, fremstår det for meg som rimelig åpenbart at S*einar K*rslund ville to ting:

1) Å dø

2) Å straffe B*ente K*rslund på verst tenkelige vis

Pur ondskap eksisterer. Måtte han brenne i helvete til evig tid.

Vil også legge til at dersom det er noe hold i ryktene om at B*ente var på vei ut av forholdet, og/eller hadde funnet seg en ny mann, beviser S*einars siste handlinger at det i så fall var 100% forståelig, og at hun på ingen måte kan klandres for å ønske det.

Som noen andre sa tidligere i tråden: "SK levde nok som han døde".

D.v.s. som ekstremt sårbar, ekstremt hevngjerrig, feig, svak og selvmedlidende. Jeg ser for meg en fasade og et familieliv som har fungert på et vis, så lenge alle gikk rundt på eggeskall, og ikke såret SKs dyrebare følelser.

To relevante begreper jeg mener passer som hånd i hanske i denne saken:

"Narcissistic injury" og "narcissistic rage".

Hun heter ikke Be*te Korslu*d, men Be*te *ordlie. (De tre drepte hadde mellomnavnet *ordli, altså uten e på slutten)
Citera
2024-02-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Hun heter ikke Be*te Korslu*d, men Be*te *ordlie. (De tre drepte hadde mellomnavnet *ordli, altså uten e på slutten)

Stemmer. Det var en glipp fra min side.
Citera
2024-02-08, 16:55
Medlem
Citat:
Stemmer. Det var en glipp fra min side.

Men jeg lar meg stadig forbause av at barnet hadde sin mors mellomnavn som mellomnavn og sin fars mellomnavn som etternavn. Det mest vanlige er jo å gi barn foreldrenes etternavn som mellomnavn og etternavn. Jeg har skrevet om det samme tidligere i tråden, men jeg er visst den eneste som synes navnevalget er rart. For å synliggjøre det bedre: Barnets navn = Fornavn+*ordli+A*drese*. Det mest vanlige valget ville vært Fornavn+Korsl*nd+Ma*seth
Citera
2024-02-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Men jeg lar meg stadig forbause av at barnet hadde sin mors mellomnavn som mellomnavn og sin fars mellomnavn som etternavn. Det mest vanlige er jo å gi barn foreldrenes etternavn som mellomnavn og etternavn. Jeg har skrevet om det samme tidligere i tråden, men jeg er visst den eneste som synes navnevalget er rart. For å synliggjøre det bedre: Barnets navn = Fornavn+*ordli+A*drese*. Det mest vanlige valget ville vært Fornavn+Korsl*nd+Ma*seth
Ja, du sier noe der... i dødsannonsa så sto det også kun bestemor og farmor (altså ingen farfar)
Citera
2024-02-08, 17:36
Medlem
Citat:
Samme her. Tenker hver dag på denne saken. For en ufattelig ondskap. Det gjør meg så trist og så sint, og jeg kjenner dem ikke engang. Kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan det må være for de som har mistet alt. Stakkars, stakkars Bente og Sindre. Måtte de finne styrke, og ha gode mennesker rundt seg.
Denne saken har gått inn på så mange. Familien som er igjen - måtte de få hele Norges støtte og omtanke. Det må være absurd for dem å se at verden går videre, mens for dem vil den aldri bli den samme.. Men de må så inderlig vite at det er mange (både kjente og ukjente) som sørger med dem. Jeg har en 8 mnd gammel datter selv og jeg har gråt av sorg så mange ganger for denne familien. Ønsker dere all kjærlighet verden kan gi.
Citera
2024-02-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raumagarn
Ja, du sier noe der... i dødsannonsa så sto det også kun bestemor og farmor (altså ingen farfar)

Jo ja, men hvorfor har ikke barnet sin fars etternavn? Eller for den sakens skyld sin mors etternavn? Kan det være fordi begge foreldre jobbet i Politiet og de ønsket å gi barnet et mest mulig anonymt etternavn?
Citera
2024-02-08, 18:31
Medlem
Skulle en eventuell anledning, eller bidragande anledning, kunna vara någon form av diagnos som S fått? Tänker den för tidigt avslutade jakten i höstas, den i förväg inställda jakten i år samt de överförda pengarna. Han kanske inte hade riktigt samma ork i höstas och visste att han definitivt inte kommer att orka/kunna senare I år. Ett exempel skulle kunna vara Alzheimers sjukdom. Där förekommer både glömska (pengarna som betalas i förskott) vanföreställningar och hallucinationer. Behöver ju nödvändigtvis inte ha med något annat att göra än vad som fanns i hans huvud just då. Enbart funderingar och spekulationer från mig
Citera
2024-02-08, 19:24
Medlem
Spleis til Emily sin pappa <3
https://www.spleis.no/project/360292
Citera
2024-02-08, 19:36
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Vil også legge til at dersom det er noe hold i ryktene om at B*ente var på vei ut av forholdet, og/eller hadde funnet seg en ny mann, beviser S*einars siste handlinger at det i så fall var 100% forståelig, og at hun på ingen måte kan klandres for å ønske det.

100% förståligt... NEJ, det är väl inte förståligt. Folk skiljs och bryter upp från förhållanden varje dag, och inte skjuter dom hela familjen för det. Detta är något vi endast kan spekulera om, vi vet inte vad som utspelade sig och det finns 100 tals typer av scenarion, men nästan inget gör det förståligt.
Citera
2024-02-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
100% förståligt... NEJ, det är väl inte förståligt. Folk skiljs och bryter upp från förhållanden varje dag, och inte skjuter dom hela familjen för det. Detta är något vi endast kan spekulera om, vi vet inte vad som utspelade sig och det finns 100 tals typer av scenarion, men nästan inget gör det förståligt.

Jeg sier det er forståelig at hun ville gå ifra ham (om hun ville det), ikke forståelig at noen drepte noen.
Senast redigerad av BraveSirRobin 2024-02-08 kl. 20:33.
Citera
2024-02-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
bara detta tyder inte på att detta är planerat, så måste föras fler argument för det är säkert...

Han overførte da masse penger til kameraten noen dager før drapet.
Citera
2024-02-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigDug666
Hva snakker du om? Hvis man ikke vil bo fem uker i skogen, om høsten, så planlegger man å drepe barna sine?

Hvor kom den logikken fra?? Tyder vel mer på at han muligens allerede høsten 23 besgynte å slite med noe. Les alle opplysninger om saker, hver artikkel så ser du poenget mitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in