2024-02-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraveSirRobin
Ut ifra hva vi vet så langt, fremstår det for meg som rimelig åpenbart at S*einar K*rslund ville to ting:

1) Å dø

2) Å straffe B*ente K*rslund på verst tenkelige vis

Pur ondskap eksisterer. Måtte han brenne i helvete til evig tid.

Vil også legge til at dersom det er noe hold i ryktene om at B*ente var på vei ut av forholdet, og/eller hadde funnet seg en ny mann, beviser S*einars siste handlinger at det i så fall var 100% forståelig, og at hun på ingen måte kan klandres for å ønske det.

Som noen andre sa tidligere i tråden: "SK levde nok som han døde".

D.v.s. som ekstremt sårbar, ekstremt hevngjerrig, feig, svak og selvmedlidende. Jeg ser for meg en fasade og et familieliv som har fungert på et vis, så lenge alle gikk rundt på eggeskall, og ikke såret SKs dyrebare følelser.

To relevante begreper jeg mener passer som hånd i hanske i denne saken:

"Narcissistic injury" og "narcissistic rage".

100% enig i alt du skriver her. Dette er nok så nært sannheten som vi vil komme.

Jentene begraves i morgen, kjenner jeg gruer meg på B*ente og pårørendes vegne. Hjertet mitt gråter med dem. Kjente ingen av de involverte men har tenkt på dette hver dag siden det skjedde. Skjelden en sak går så innpå meg.
Citera
2024-02-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrimeJunkie93
100% enig i alt du skriver her. Dette er nok så nært sannheten som vi vil komme.

Jentene begraves i morgen, kjenner jeg gruer meg på B*ente og pårørendes vegne. Hjertet mitt gråter med dem. Kjente ingen av de involverte men har tenkt på dette hver dag siden det skjedde. Skjelden en sak går så innpå meg.

Samme her. Tenker hver dag på denne saken. For en ufattelig ondskap. Det gjør meg så trist og så sint, og jeg kjenner dem ikke engang. Kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan det må være for de som har mistet alt. Stakkars, stakkars Bente og Sindre. Måtte de finne styrke, og ha gode mennesker rundt seg.
Citera
2024-02-08, 11:02
Medlem
I dag 8 februar kl 13 er begravelsen for alle tre jentene

Så uendelig trist...
Her kan man legge igjen en hilsen eller tenne ett lys:

https://nilsen.vareminnesider.no/mem...8fb636082b63ba
Citera
2024-02-08, 12:38
Medlem
Nå er det begravelse, mor og datter i samme kiste. Det er så grusomt!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...toria-og-emily
Citera
2024-02-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raumagarn
Hvordan gjør man det i sånne tilfeller, SK må vel også gravlegges?

Vil tro at alle i en familie ville tatt sterkt avstand fra en person som tar livet av andre familiemedlemmer. Men det var ikke tilfelle i saken oppe i nord i julen da ene ungdommen i huset tok livet av mor, stefar og seg selv. De hadde felles begravelse.
Citera
2024-02-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Vil tro at alle i en familie ville tatt sterkt avstand fra en person som tar livet av andre familiemedlemmer. Men det var ikke tilfelle i saken oppe i nord i julen da ene ungdommen i huset tok livet av mor, stefar og seg selv. De hadde felles begravelse.

Jeg har ikke sett navnet hans på samlesiden for minnesider/dødsannonser.
Mulig hans familie har sørget for en begravelse i stillhet.
(Så det var gjort på den måten i Trondheim da far drepte kone og sønn)
Citera
2024-02-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNoir
Jeg har ikke sett navnet hans på samlesiden for minnesider/dødsannonser.
Mulig hans familie har sørget for en begravelse i stillhet.
(Så det var gjort på den måten i Trondheim da far drepte kone og sønn)

Det kan godt være. Men her er alle tre kistene i kirken:

https://www.nrk.no/nordland/sorfold-...rap-1.16726680
Citera
2024-02-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
enligt kamraten som fick pengarna överförda så räknade han med att extrapengarna var för något arbete han hade hjälpt GM med och resten var till födelsedagspresent, då är det helt klart att det är i tråden här som folk har fantiserat att detta var så speciellt och det finns inga fler spår för planering...

Nå var jo bursdagen til kameraten planlagt som en jakttur høsten 2023, så ble den utsatt til høsten 2024 av ulike grunner. Etter jul ringer Steinar til kameraten og sier at han heller vil gi han pengegave istedenfor jakttur. Det for meg tyder på at GM har planlagt dette i hvertfall fra nyttår.
Citera
2024-02-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trompetfia
Nå var jo bursdagen til kameraten planlagt som en jakttur høsten 2023, så ble den utsatt til høsten 2024 av ulike grunner. Etter jul ringer Steinar til kameraten og sier at han heller vil gi han pengegave istedenfor jakttur. Det for meg tyder på at GM har planlagt dette i hvertfall fra nyttår.

Hva snakker du om? Hvis man ikke vil bo fem uker i skogen, om høsten, så planlegger man å drepe barna sine?
Citera
2024-02-08, 14:49
Medlem
En beskjed på minnesiden, fra mamma og mormor:

"Mine 3 elskede og umistelige skatter. Mitt ett og mitt alt. Kjærligheten dere ga vil alltid leve i mitt hjerte"

Hjerteskjærende. Gud, gi henne styrke.
Citera
2024-02-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raumagarn
Hvordan gjør man det i sånne tilfeller, SK må vel også gravlegges?

"Den siktede mannen som tok sitt eget liv, ble tidligere i uken gravlagt i en lukket seremoni."
Fra Aftenposten.
Citera
2024-02-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balalaika21
"Den siktede mannen som tok sitt eget liv, ble tidligere i uken gravlagt i en lukket seremoni."
Fra Aftenposten.
Ah takk for oppklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in