2024-02-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Jag har mycket svårt att tro att Kreml skulle köra diplomati via en journalist, men visst liknande har hänt förut.

Annars finns det en mycket stor diplomatkår som alla agerar under ytan, helt utanför medias blickfång.

Troligast är att Putin vill ha fred men USA säger nej, vilket vi fått bekräftat av andra politiker. Här har Putin chansen att öka trycket på USA att faktiskt komma till bordet och förhandla om fred så fler ukrainare slipper DÖ.
Citera
2024-02-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
CNN är västpropaganda, Tucker är Rysslandpropaganda. Inget av det är väl bra, men jag för min del vet vilket system jag föredrar att man stöttar.
CNN är globalistpropaganda rakt av. De är helt ointresserade av vår västvärld i europa förutom när det går att infiltrera oss för att nå ytterligare makt och ekonomi.

Tucker är ingen rysspropagandist utan en amerikansk rånationalist som är mån om USA:s medborgare och att de framförallt själva ska få möjlighet att bilda sig en uppfattning om världsläget baserat på fakta. Klart att deep state därborta darrar på manschetten då.
Citera
2024-02-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Oavsett ifall Tucker ställer de kritiska frågorna är det fortfarande svårt att verifiera sanningen då det kommer från en aktiv part, det är klart att Putin kommer ställa sin sak i positivt dager och vinkla det så det passar hans agenda, eller rent av ljuga. Likt Zelensky (eller aktivt militär part i Ukr) så måste dessa ledare tas med en rejäl skopa salt och det som sägs måste även kunna backas med någon sorts fakta annars är det ord som inte har någon bäring.

Med detta sagt dock så är jag positiv till en interjuv, då det öppnar upp för en fortsättning samt att man får en inblick (beroende på hur interjuvn går till) . Samtal kan ALDRIG vara negativ oavsett ifall det sker med personer som ses i sämre dager, samtal ÄR en förutsättning för att komma ur denna konflikt och samtal likt detta ksn bidra till helheten. Sen detta snack om att de är rädda att Tucker ska bli en propaganda megafon tycker jag är att tro lite om människor. De flesta borde vid det här laget själva kunna värdera information från X part och vad som gäller.

Helt korrekt.
På samma sätt är det svårt att verifiera sanningen när USA och Ukraina säger något. Man får lyssna på Putin, Zelenskjy och USA så får man hitta sanningen någonstans mitt emellan.
Citera
2024-02-08, 17:25
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Förstås rätt igen. Politiska ledare och partier här i Sverige är inte jämförbara med ledare av länder i krig. Jag syftade enbart på principen att göra båda sidor. Låt säga att det skulle ha rört sig om två länder långt bort som vi har nära noll koppling till som råkat i luven på varandra, ex Colombia och Venezuela, där tror jag de flesta hade velat höra bägge sidor oavsett vilken av staterna som invaderade den andra.

Och det gäller väl egentligen i alla lägen som jag ser det. Behöver inte ha med länder eller politik att göra. Om det är Johnny Depp v Amber Heard så tycker jag bägge ska höras så att vi inte bara får en sida där ex Depp kan anklagas för misshandel, förlora jobb och anseende men sen inte få en chans att ge sin syn. I det fallet visade det sig vara väldigt klokt att höra båda sidorna och så bör alltid ske i rättsstater.

Helt enig, det är nog överlag även viktigt att förstå (notera här att jag inte menar hålla med) den andra parten för att på ett sätt kunna sätta sig in i dennes perspektiv. Speciellt ifall ens tanke är att ha ett samröre med denna så är det en fördel att förstå för att kunna komma till en lösning (detta gäller förstås båda parter). För oss åhörare är det väl intressant pga att allt sällan är svart eller vitt, saker sker ofta med en grund , så man kan förstå varför utfallet blev som det blev (återigen inte att man behöver hålla med) . Detta kan ju som du säger appliceras på exakt vad som helst, och kontentan är att information i 99% endast är gynnsamm och det viktiga är väl vad man gör med den helt enkelt.
Citera
2024-02-08, 17:27
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
CNN är globalistpropaganda rakt av. De är helt ointresserade av vår västvärld i europa förutom när det går att infiltrera oss för att nå ytterligare makt och ekonomi.

Tucker är ingen rysspropagandist utan en amerikansk rånationalist som är mån om USA:s medborgare och att de framförallt själva ska få möjlighet att bilda sig en uppfattning om världsläget baserat på fakta. Klart att deep state därborta darrar på manschetten då.

Tucker är en råpropagandist och driver en mycket tydlig agenda. Att du direkt citerar hans egna falsarier visar att du låtit dig luras.

Du behöver lära dig att tänka kritiskt.
Citera
2024-02-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Troligast är att Putin vill ha fred men USA säger nej, vilket vi fått bekräftat av andra politiker. Här har Putin chansen att öka trycket på USA att faktiskt komma till bordet och förhandla om fred så fler ukrainare slipper DÖ.

Om fred i Ukraina önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens anfallskrig har förorsakat. Tror du tucker fixar det?
Citera
2024-02-08, 17:32
Medlem
Knügens avatar
Tucker har ju inte ens hunnit publicera intervjun och redan nu kan man läsa på löpsedlarna att "Tucker Carlsoon Ljuuuuger!". När man väl klickat sig in artiklarna så handlar dem om småsaker i stil med att Tucker säger att det är bäst med sirap till pannkakorna medans Expressens experter säger att detta är lögn och att det är jordgubbssylt som är det enda rätta. Tyder på fullkomlig panik på vänsterflanken?
Är det vid midnatt svensk tid som intervjun släpps?
Citera
2024-02-08, 17:32
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv

För det första så dör inte enbart Ukrainare, hur många unga Ryssar tror du fått sätta livet till i detta krig? För det andra, Ryssland har full möjlighet att när som helst lägga ned sina vapen och dra sina trupper ut ur Ukraina.
Citera
2024-02-08, 17:39
Medlem
.
Citera
2024-02-08, 17:40
Bannlyst
Vart kommer man se det först /bäst?
Citera
2024-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan76Hongkong
Vad betyder det egentligen att vara efterlyst av ICC? Är det inte en del av ett politiskt spel till viss del?

Skulle vara kul om dom hade gjort intervjun i USA. Har USA ratficerat ICCkonventionen, eller hur var det nu? Har du koll?

Visst är det det. Alla internationella domstolar är politiska spel, men det är väl egentligen vanliga domstolar också. Men det är iaf därför de (några i EU) ville belägga T.C med sanktioner.
Citera
2024-02-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Jodå, jag tror definitivt att den större massan kommer att bevittna detta. Och från honom personligen, inte när folk har översatt hans ord dåligt eller på annat sätt missvisar hans budskap.

Vänta nu, har du ingen flickvän?

I USA kanske. Här i Europa har vi sett flera intervjuer med Putin redan. Så vad en till intervju där Putin sitter och skyller på väst, nato och nazister ska göra för nytta i opinionen vet jag inte riktigt.

Det är OT och har redan fått en varning för det så kommer inte gå vidare med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in