2024-02-08, 15:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du ska nog ta av dig skygglapparna. Avundsjuka och kränkthet är det nog inte. Det jag har sett är att man är lite skeptisk till att Carlson kommer att ställa tuffa och relevanta frågor till Putin. Sannolikt är Carlsson inte skjutjärnsjournalisten som kritiskt ställer Putin mot väggen. Det blir en snäll mysintervju med farbröderna. Kom ihåg var du hörde det först
Själv hoppas jag på ett givande samtal och diskussion kring världsläget, samt en ökad insikt i Putins bevekelsegrunder. Några skjutjärnsfrågor är jag överhuvudtaget inte intresserad av. Mitt intresse för att veta att Putin inte uppskattar globohomo, massinvandring, antivita hatbudskap är obefintlig. Hoppas jag vi slipper med TC.

Got you questions känns ju lite 2010, eller hur?
Citera
2024-02-08, 15:49
Medlem
Jag har mycket svårt att tro att Kreml skulle köra diplomati via en journalist, men visst liknande har hänt förut.

Annars finns det en mycket stor diplomatkår som alla agerar under ytan, helt utanför medias blickfång.
Citera
2024-02-08, 15:53
Avslutad
Citat:
Du ska nog ta av dig skygglapparna. Avundsjuka och kränkthet är det nog inte. Det jag har sett är att man är lite skeptisk till att Carlson kommer att ställa tuffa och relevanta frågor till Putin. Sannolikt är Carlsson inte skjutjärnsjournalisten som kritiskt ställer Putin mot väggen. Det blir en snäll mysintervju med farbröderna. Kom ihåg var du hörde det först

Till skillnad mot hur man intervjuat Zelensky. För honom har man verkligen ställt mot väggen.

Poängen med intervjun är inte att anklaga Putin å USAs vänsteretablissemangs vägnar utan att intervjua Putin om dennes syn på saker och ting. Varför upplevs detta som ett hot är frågan du bör ställa dig.

Apropå att ta av sig skygglapparna.
Citera
2024-02-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Oavsett ifall Tucker ställer de kritiska frågorna är det fortfarande svårt att verifiera sanningen då det kommer från en aktiv part, det är klart att Putin kommer ställa sin sak i positivt dager och vinkla det så det passar hans agenda, eller rent av ljuga. Likt Zelensky (eller aktivt militär part i Ukr) så måste dessa ledare tas med en rejäl skopa salt och det som sägs måste även kunna backas med någon sorts fakta annars är det ord som inte har någon bäring.

Med detta sagt dock så är jag positiv till en interjuv, då det öppnar upp för en fortsättning samt att man får en inblick (beroende på hur interjuvn går till) . Samtal kan ALDRIG vara negativ oavsett ifall det sker med personer som ses i sämre dager, samtal ÄR en förutsättning för att komma ur denna konflikt och samtal likt detta ksn bidra till helheten. Sen detta snack om att de är rädda att Tucker ska bli en propaganda megafon tycker jag är att tro lite om människor. De flesta borde vid det här laget själva kunna värdera information från X part och vad som gäller.

Du har rätt. Givetvis kommer Putin, likt Zelensky, att tala för sin sak. Det går inte att få någon av dom till en intervju där det ställs kritiska frågor så det är upp till oss att lägga ihop pusselbitarna och hitta sanningen i mitten.

Men det är förstås lustigt när vissa beklagar sig över att Putin får uttala sig när kanske den viktigaste journalistiska principen av dom alla är "här båda sidor".

Det finns så klart inte en enda intervju med en Moderat som är kritisk där man inte väger upp med en Socialdemokrat på något vis. Samma sak här, man får höra båda sidorna och så får väljarna (tittarna) försöka avgöra vad man tror är sant. Och i dagens värld är det både enklare än någonsin att hitta fakta på nätet och sociala medier men även svårare än någonsin pga desinformation.
Citera
2024-02-08, 16:06
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Här visar CNN minsann riktig skjutjärnsjournalistik när CNN intervjuar Zelinsky!
https://twitter.com/KimDotcom/status/1755454726702084305
Senast redigerad av Wayahead 2024-02-08 kl. 16:08.
Citera
2024-02-08, 16:10
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Du har rätt. Givetvis kommer Putin, likt Zelensky, att tala för sin sak. Det går inte att få någon av dom till en intervju där det ställs kritiska frågor så det är upp till oss att lägga ihop pusselbitarna och hitta sanningen i mitten.

Men det är förstås lustigt när vissa beklagar sig över att Putin får uttala sig när kanske den viktigaste journalistiska principen av dom alla är "här båda sidor".

Det finns så klart inte en enda intervju med en Moderat som är kritisk där man inte väger upp med en Socialdemokrat på något vis. Samma sak här, man får höra båda sidorna och så får väljarna (tittarna) försöka avgöra vad man tror är sant. Och i dagens värld är det både enklare än någonsin att hitta fakta på nätet och sociala medier men även svårare än någonsin pga desinformation.

Absolut, sen är der väl visserligen skillnad på två politiska ledare kontra två aktiva akrörer i ett krig. Det är ju inte så lustigt egentligen att människor är kritiska till någon som startat ett krig som dödat många människor. Sålänge man bara har vetskapen om grunden så ser jag inga problem med att ha interjuv med individer som är i dessa positioner. En interjuv likt detta kommer absolut ha ett nyhetsvärde och kan komma att vara värdefullt att ha med sig i framtiden.
Citera
2024-02-08, 16:11
Medlem
Viktor79xs avatar
När fan kommer interjuvn? Och var?
Citera
2024-02-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Här visar CNN minsann riktig skjutjärnsjournalistik när CNN intervjuar Zelinsky!

Man fick sanera långa stigar av snigelspår efter den där intervjun.

Det tycks inte spela någon roll om jag någon gång råkar hålla med etablissemanget - som i det här fallet vad gäller Ryssland: Media och politiker i väst är så jävla ”cringe” så man skäms över att hålla med om något som de bestämt sig för.
Citera
2024-02-08, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Vi får hoppas på något liknande med Putin!
Citera
2024-02-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
När fan kommer interjuvn? Och var?
Inatt 24:00 svensk tid på Carlsons X konto.
Citera
2024-02-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Det är det inte nu heller. Problemet är att det är Tucker Carlson som intervjuar. Journalister har i flera år försökt få en intervju med Putin men har inte lyckats. Nu får Carlson chansen (undra varför). I monologen ljuger dessutom Carlson om att inga andra journalister ens har försökt. Det är bland annat därför folk är kritiska. För att man tror att Putin kommer använda Tucker som verktyg för att sprida sin propaganda och Tucker utnyttjar å andra sidan intervjun till sin fördel.
Det är alltså inte en intervju i sig som man kritiserar.

Men vem vet. Tucker kanske ställer kritiska frågor, vi får se i natt.
När EU vill belägga Tucker med sanktioner för att han gör sitt jobb förstår man lätt resten.
https://omni.se/tucker-carlson-kan-bli-foremal-for-eu-sanktioner/a/69LgMQ
Citera
2024-02-08, 16:23
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Inatt 24:00 svensk tid på Carlsons X konto.

Tack som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in