2024-02-08, 15:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, eftersom det inte fanns några innan han satte dit dem så kan man inte självklart inte det.

Nu vet nog ingen exakt när blåmärkena hamnade där. Du verkar dessutom bara gå på kvinnans version. Du känns inte heller speciellt jämställd när du diskvalificerar den unge mannens version.

Citat:
Om du tänder lampan för att titta på personen så ser du personen - även om ditt huvudfokus är underliven så ser du höftpartiet

Nu ställer du orimligt höga krav på den yngre mannens syn, glöm inte bort att han var berusad, du känner kanske inte till att alkohol påverkar och försämrar synen?

Citat:
Jag vet inte vad man menar med "små" blåmärken.
De hon hade på höften var stora - och måtten på dem hittar du i FUP.

Har du verkligen läst FUP? Vad var måtten?

Citat:
Ja, det går ju att utesluta eftersom de inte fanns där när han tände ljuset och tittade.

Han var berusad som du mycket väl vet och det han minst av allt letade efter var väl eventuella blåmärken?
Citera
2024-02-08, 15:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Rummet var inte mörkt när han tände lampan och tittade på henne med höfterna blottade och vända mot honom.

Han blev troligtvis bländad av ljuset samtidigt som alkohol påverkar och försämrar synen.
Citera
2024-02-08, 15:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu vet nog ingen exakt när blåmärkena hamnade där. Du verkar dessutom bara gå på kvinnans version. Du känns inte heller speciellt jämställd när du diskvalificerar den unge mannens version.
Nej, jag tar med hans version. Märkena fanns inte där när han tände lampan och tittade på henne.
Alltså var de inte där innan.

Citat:
Nu ställer du orimligt höga krav på den yngre mannens syn, glöm inte bort att han var berusad, du känner kanske inte till att alkohol påverkar och försämrar synen?

Nej, för om han var så berusad som du nu vill göra gällande så hade han inte kunnat redogöra i detalj för två timmars sex plus allt annat.
Var han så berusad att han var ganska bort så ljuger han i övriga delar.

Citat:
Har du verkligen läst FUP? Vad var måtten?
Det finns protokollet sid 250.
Citera
2024-02-08, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han blev troligtvis bländad av ljuset samtidigt som alkohol påverkar och försämrar synen.
Jomenvisst - och så var han nog snurrig efter att helikoptern kraschlandade också.
Citera
2024-02-08, 15:26
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Av vem då?
Vilka punkter?
När då?

Typ i varenda post sedan du gjorde entré i tråden?

Väldigt udda att vara så partisk för en BO och dom som uppenbarligen har mycket hål. Varför undrar jag?
Citera
2024-02-08, 15:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är konstigare att minnas att ta upp varenda detalj i ett första förhör än att inte göra det.
När hon fick frågan hade hon lika gärna kunna neka om hon ville ljuga och dölja. Det gör hon inte.
Hon säger också i första förhöret att de bytte positioner flera gånger utan att gå in på varje enskild händelse. Hon fick inga följdfrågor på vilka ställningar det handlade om.

Hon vågade kanske inte berätta att hon red honom förrän i det tredje förhöret eftersom hon insåg att det talade inte i positiv riktning för henne?
Citera
2024-02-08, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon vågade kanske inte berätta att hon red honom förrän i det tredje förhöret eftersom hon insåg att det talade inte i positiv riktning för henne?
Det är en möjlig att hon var rädd för negativ tolkning- ja.
Citera
2024-02-08, 16:22
Medlem
Citat:
Du har googlat på "höfter" förstår jag.

Det var rätt rejält stora blåmärken också. Svåra att missa om man ser en person naken under hela två timmars tid...

"Bålen
11. På den vänstra sidan av bålen ner mot den vänstra höften ses ett ca 7 x 10 cm
stort
tvärförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 5 cm
framför kroppens vänstra sidolinje.
12. På den högra sidan av bålen ner mot den högra höften ses ett ca 7 x 3 cm stort
längsförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 6 cm
framför kroppens högra sidolinje."

Fint att du orkar förklara för vissa här i tråden!
Citera
2024-02-08, 16:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var rätt rejält stora blåmärken också. Svåra att missa om man ser en person naken under hela två timmars tid...

"Bålen
11. På den vänstra sidan av bålen ner mot den vänstra höften ses ett ca 7 x 10 cm
stort
tvärförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 5 cm
framför kroppens vänstra sidolinje.
12. På den högra sidan av bålen ner mot den högra höften ses ett ca 7 x 3 cm stort
längsförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 6 cm
framför kroppens högra sidolinje."

Fint att du orkar förklara för vissa här i tråden!

Mannen har inte sett kvinnan naken under två timmars tid, övervägande del av tiden när mannen var i kvinnans lägenhet var hon påklädd eller så var belysningen inte igång.
Citera
2024-02-08, 16:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen har inte sett kvinnan naken under två timmars tid, övervägande del av tiden när mannen var i kvinnans lägenhet var hon påklädd eller så var belysningen inte igång.
Det behövs inga två timmar för att se sådan märken när man tänder lyset och ser kroppen framför sig.

"Såg du några märken på hennes kropp, blåmärken eller annat?"
"Nej, lampan var inte på majoriteten av tiden. Jag satte på lampan när hon red mig för att jag
ville se henne.
Det var aldrig några märken som jag kunde se men jag kollade aldrig heller.
Inte som jag såg. "
Citera
2024-02-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

I två timmar var hon naken. Och lampan var inte släckt under hela den tiden. Med så pass stora blåmärken borde han ha sett dessa vid de tillfällen lampan var tänd. Om han inte var så pass full att han inte minns dem. Och är det så: vad mer är det då han inte minns? Att han våldtog henne?

Eller så var det helt enkelt så att hon fick dem av hans hårda grepp om hennes höfter. Och då verkar han ju inte minnas det, av fyllan. Och vad mer är det då han inte minns? Att han våldtog henne?
Citera
2024-02-08, 16:44
Medlem
Citat:
Han säger det.

Nej. Du ljuger. Han säger att han inte spg några, men han tittade inte efter.

Citat:
Rummet var inte mörkt när han tände lampan och tittade på henne med höfterna blottade och vända mot honom.
Sorry.

Ja, du är sorglig.

Rummet var till största del mörkt och du vet inte vart lampan var eller vad den lyste upp.
Han lär ju knappast utföra någon sorts kroppsbesiktning av henne när hon rider av honom heller, det begriper ju t o m du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in