2024-02-08, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Både GM och MÄ säger att lampan var släckt. Så svårt var det

Dessutom, är det inte ni i team MÄHÄ som hela tiden pratar om hur full V var? Så ur er synpunkt vore det väl snarare var konstigt om V såg blåmärkena, så ouppmärksam som han var?
Tydligen inte hela tiden - eftersom han inte anger det som förklaring till att inte ha sett märkena
Citera
2024-02-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen - vad har Tingsrätten och min uppfattning för påverkan på hur tillförlitliga hennes uppgifter är?
Hennes utsaga påverkas inte av vad Tingsrätten tycker - den är som den är.
Vilken tolkning jag, Tingsrätten eller du gör påverkar inte hennes utsagas tillförlitlighet.
Så frågan igen - om tingsrätten hade resonerat annorlunda, hade tillförlitligheten i hennes utsaga ökat då?

Jag utgår ifrån ditt påstående och läser det som det står - det handlar inte om missuppfattning, det handlar om att läsa det som det står utan att omtolka.

Men din retarderade padda…

Det är ju för helvete tingsrätten som värderar hennes utsaga och bedömer dess tillförlitlighet.

Vi har dock bevisat här att den inte är tillförlitlig och att både du och tingsrätten gjord en undermålig bedömning.

Lägg ner med ditt kvasifilosofiska metadravel och inse att du är bortgjord, igen.
Citera
2024-02-08, 13:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Både GM och MÄ säger att lampan var släckt. Så svårt var det

Citat:
Tydligen inte hela tiden - eftersom han inte anger det som förklaring till att inte ha sett märkena

Där ser man, ditt lögnaktiga lilla missfoster. Då kanske du kan förklara varför följande står på sidan 319 resp. 323 i fup, 320 resp 324/328 i pdf-en:

"Såg du några märken på hennes kropp, blåmärken eller annat?"
"Nej, lampan var inte på majoriteten av tiden. Jag satte på lampan när hon red mig för att jag
ville se henne. Det var aldrig några märken som jag kunde se men jag kollade aldrig heller.
Inte som jag såg. "

"Du har berättat att du inte såg några skador på MÄ"
"Ja men det var mörkt för det mesta och jag kollande inte. "

Enda gången lampan var på enligt V var alltså då MÄ red honom och han således endast såg henne framifrån, och såklart hade roligare saker att titta på.

Kommentar på det?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-08 kl. 13:29.
Citera
2024-02-08, 13:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han visste väl inte om dem innan frågorna kom - vilket gör att han inte hade förberett sig för att prata bort dem.

Intressant. Är det inte ni i team MÄHÄ som säger att det inte alls är konstigt att MÄ undanhåll för polisen att hon red, eftersom hon bara hade kunnat ljuga eftersom ingen visste? Det verkar som att ni applicerar lite olika måttstockar för de båda huvudpersonerna, va? Ännu ett självmål
Citera
2024-02-08, 13:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur pass ljust var det i bostaden? Hade de tänt alla lampor innan det hela ägde rum?

Å andra sidan så är det väl svårt att se eventuella blåmärken i dämpad belysning samtidigt som man är fokuserad på annat?

Nu var dock tydligen lampan släckt 😌

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Det är kanske svårt att se blåmärken då?
Spelar det någon roll. Det räcker ju att det varit ljus vid någon tidpunkt och märkena inte fanns där för att kunna säga att de inte fanns före.

Den du hänvisar till förvränger och ljuger hela tiden - så det var ingen bra källa.
Citera
2024-02-08, 13:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Spelar det någon roll. Det räcker ju att det varit ljus vid någon tidpunkt och märkena inte fanns där för att kunna säga att de inte fanns före.

Men hon hade väl nattlinne och trosor på sig när hon tog emot det nattliga besöket? Då var det väl svårt att se eventuella blåmärken? Om lampan sedan släcktes blev det väl ännu svårare att se något?
Citera
2024-02-08, 13:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Intressant. Är det inte ni i team MÄHÄ som säger att det inte alls är konstigt att MÄ undanhåll för polisen att hon red, eftersom hon bara hade kunnat ljuga eftersom ingen visste? Det verkar som att ni applicerar lite olika måttstockar för de båda huvudpersonerna, va? Ännu ett självmål
Det är konstigare att minnas att ta upp varenda detalj i ett första förhör än att inte göra det.
När hon fick frågan hade hon lika gärna kunna neka om hon ville ljuga och dölja. Det gör hon inte.
Hon säger också i första förhöret att de bytte positioner flera gånger utan att gå in på varje enskild händelse. Hon fick inga följdfrågor på vilka ställningar det handlade om.
Det som hon tog upp - trots att det ofta är den jobbiga biten därför att det kräver någon form av aktivitet - är oralsexet.
Hon har faktiskt inte på något sätt försökt svartmåla honom - utan svarar ärligt på frågor om uttalat hot osv.
Hade hon velat ljuga ner honom rejält så hade hon utan tvekan kunnat göra en mycket mer målande beskrivning till sin egen fördel.
Citera
2024-02-08, 13:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Där ser man, ditt lögnaktiga lilla missfoster. Då kanske du kan förklara varför följande står på sidan 319 resp. 323 i fup, 320 resp 324/328 i pdf-en:

"Såg du några märken på hennes kropp, blåmärken eller annat?"
"Nej, lampan var inte på majoriteten av tiden. Jag satte på lampan när hon red mig för att jag
ville se henne. Det var aldrig några märken som jag kunde se men jag kollade aldrig heller.
Inte som jag såg. "

"Du har berättat att du inte såg några skador på MÄ"
"Ja men det var mörkt för det mesta och jag kollande inte. "

Enda gången lampan var på enligt V var alltså då MÄ red honom och han således endast såg henne framifrån, och såklart hade roligare saker att titta på.

Kommentar på det?

Därmed är det visat att mannen rimligen inte kunde se några blåmärken på kvinnans kropp.

Eftersom att några blåmärken inte med säkerhet kan knytas till händelserna den aktuella natten och att det kan finnas alternativa förklaringar finns ytterligare anledning att ifrågasätta tillförlitligheten i kvinnans berättelse.

Min bedömning är att micro113 påståenden i den här tråden är otillförlitliga och tillför således inte diskussionen något av substans.
Citera
2024-02-08, 13:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Inte en chans att V missar två rejäla blåmärken när han ser henne naken - enda möjligheten för det är att de inte fanns där.

Tack micro113 men du borde läsa det här informativa inlägget. Om man vill bli lite mer upplyst kring hur "belysningen" var i kvinnans bostad under deras möte så skingras väl vissa tvivel här?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-02-08 kl. 13:54. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-08, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men hon hade väl nattlinne och trosor på sig när hon tog emot det nattliga besöket? Då var det väl svårt att se eventuella blåmärken? Om lampan sedan släcktes blev det väl ännu svårare att se något?
Den var inte släckt hela tiden.

Citat:
Du borde läsa det här inlägget.

Tack för hänvisningen .. detta bör du läsa.

Nej, lampan var inte på majoriteten av tiden. Jag satte på lampan när hon red mig för att jag
Inte som jag såg. "

Om hon inte är fet som en gris så ser han höfterna när hon sitter på honom och han tänder lampan för att aktivt kunna titta.

Det är inga små blåmärken det handlar om.
Citera
2024-02-08, 14:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, lampan var inte på majoriteten av tiden. Jag satte på lampan när hon red mig för att jag
Inte som jag såg. "

Men du kan väl inte skuldbelägga honom för att han inte såg några eventuella blåmärken? Tror du inte att han hade annat att titta på?!

Citat:
Det är inga små blåmärken det handlar om.

Vad menas med små blåmärken?
Vet du förresten om man har kunnat utesluta att blåmärkena kan härröra från judoträning?
Citera
2024-02-08, 14:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Jag noterar att du "missade" kommentera faktumet att V visst säger att lampan var släckt. Pinsamt

Citat:
Det är konstigare att minnas att ta upp varenda detalj i ett första förhör än att inte göra det.

Hon ombads vara så detaljerad som möjligt och hade TVÅ förhör på sig. Självmål igen

Citat:
När hon fick frågan hade hon lika gärna kunna neka om hon ville ljuga och dölja. Det gör hon inte.

Det är ju precis det jag säger, din dumma kossa. När jag påpekar att MÄ undanhöll saker för polisen säger team MÄHÄ "hon kunde bara ha ljugit och kommit undan". Varpå jag poängterar att hon blev tagen med överraskning med uppgifterna, men det vill ni inte acceptera. Men när V kunde ha tjänat på att ljuga så säger ni samma sak som jag säger, att han blev överraskad. Vilket visar på att ni inte är objektiva. Självmål igen, din feta kossa

Citat:
Hon säger också i första förhöret att de bytte positioner flera gånger utan att gå in på varje enskild händelse.

Hon nämnde samtliga positioner förutom att hon red honom i båda förhören. Självmål igen

Citat:
Hon fick inga följdfrågor på vilka ställningar det handlade om.

Varför skulle de ställa följdfrågor när hon redan berättat om positionerna?

Citat:
Hade hon velat ljuga ner honom rejält så hade hon utan tvekan kunnat göra en mycket mer målande beskrivning till sin egen fördel.

Trams. Domstolar fäster vikt vid återhållsamma berättelser. Självmål igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in