2024-02-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Förövrigt så tycker jag det är intressant att denna tråd visar att många vatnik här på forumet också identifierar sig som Amerikanska Hillbillys och Rednecks, för det är ju exakt den public som Tucker Carson vänder sig till
Sådana här mentala skador får man av att långvarigt utsättas för identitetspolitisk propaganda. Man får hoppas att det finns behandlingsmetoder.
Citera
2024-02-08, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Känns lite som att du sålde in en "äkta cheeseburgare" och när jag nu tog en tugga så var det någon slags grönsaksbiff i mitten istället för smashad högrev med bra stekyta och du står där med näsringen och rosa hår beredd att börja tjafsa om veganism. Tack för tydliggörandet dock.

Det är hela premissen för intervjun och Tuckers affärsidé. ”Media ljuger men jag ger dig sanningen”.

Du tycker den lögnen är obetydligt, förstår jag dig rätt då?
Citera
2024-02-08, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Halmgubbe. Jag tror inte någon har bestämt sig för att "allt Tucker säger är sant" och jag tror inte det går att hitta någon människa på denna jord som aldrig sagt något osant.

Om man lyckas hitta något fel i ett uttalande från TC, betyder det att det inte är värt att titta på hans intervju med Putin? (Om ja, skall man då titta på några intervjuer av någon över huvud taget?)

Hela hans premiss bygger ju på att media ljuger men att Tucker kommer med sanningen. Det är inte bara ett litet faktafel.
Citera
2024-02-08, 10:29
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
00:00 svensk tid.
Fan.
Citera
2024-02-08, 10:29
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Det är hela premissen för intervjun och Tuckers affärsidé. ”Media ljuger men jag ger dig sanningen”.

Du tycker den lögnen är obetydligt, förstår jag dig rätt då?
Jag tycker inte att det är en lögn alls faktiskt, jag är benägen att instämma i Carlson säger. BBC, CNN, DN, SVT etcetcetc är ju oerhört partiska så att man väljer att inte ställa upp hos dessa är naturligt.
Citera
2024-02-08, 10:30
Medlem
Det blir onekligen intressant även med en rövslickande propagandaintervju med kgbgubben Vladimir.

Det är en kamp mellan två makter där ingen är helt god eller helt ond.
Putins korrupta postkommunistiska sovjetwannabee, som bygger på ruinerna av en fruktansvärd diktatur ( kommunismen ). Inte bra.

Eller ett USA som är styrt av skumma lobbygrupper och inre kamp. Identitetspolitik och verklighetsfrämmande woke.Där det bästa dom får fram som ledare är en dement gubbe vs en galen narcissist. ?

Efter Sovjets fall borde Europa klivit upp och fyllt det vakumet inte litat på USA. Eller nu.

Öhh min poäng är att det är lätt att sugas in i olika narrativ som inte gynnar oss.
Citera
2024-02-08, 10:32
Medlem
Det blir tydligare för varje dag som går vilka som är de riktiga demokraterna och som tror på yttrandefrihet och vilka som utger sig för att vara demokratins "väktare" men egentligen under ytan är kryptofascister.

Det kryllar av kryptofascister bland etablissemanget men inte bara. Kolla bara på kommentarerna i detta forum så ser man hur många vanliga människor har svårt för det där med yttrandefrihet och hur de egentligen har en liten fascist inom sig.

Innan vi kritiserar etablissemanget, den djupa staten och makten bör vi alla granska oss själva i spegeln och fråga oss själva ärligt hur "demokratiska" är vi egentligen?
Citera
2024-02-08, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag tycker inte att det är en lögn alls faktiskt, jag är benägen att instämma i Carlson säger. BBC, CNN, DN, SVT etcetcetc är ju oerhört partiska så att man väljer att inte ställa upp hos dessa är naturligt.

Det är ju inte det han säger. Han säger inte att Putin inte ställer upp för att BBC och CNN är partiska. Han säger att media inte ens försöker. Det finns dessutom annan media än BBC, CNN och SVT. Finns mängder av olika synpunkter och ideologier bland västerländsk media till skillnad från till exempel Ryssland.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Medan du upprepar dig som en papegoja missar du att sanktionerna redan finns. Förslaget är inte mer än att nu undersöka om Tucker kvalar in i dem, som språkrör för krigsförbrytaren. Och sluta dilla om "fri press", nedan har du ett par argument emot, att begrunda.

Abdulmumin Gadzhiev
Denis Shaikin
Roman Ivanov
Aleksandr Dorogov
Dmitry Ivanov
Ruslan Ushakov
Aleksandra Bayazitova
Eduard Shmonin
Sergey Mikhaylov
Aleksei Slobodenyuk
Evan Gershkovich
Vladimir Kara-Murza
Alexander Nozdrinov
Igor Kuznetsov
Vladislav Malushenko
Alsu Kurmasheva
Ivan Safronov
Yan Katelevskiy
Andrei Novashov
Maria Ponomarenko
Yevgeny Moskvin
Andrey Pyzh
Mikhail Afanasyev

Fullt medveten om att Ryssland är ett auktoritärt land, samt att du tillsammans med Guy Verhofstadt uppenbarligen vill att EU ska bli lika auktoritärt.

Nej jag tänker inte sluta prata om fri press. Antingen har vi fri press som tar sig friheten att intervjua vem fan de vill, eller så har vi det inte. Jag är av åsikten att media bör vara fri. Media är inte fri idag. Tucker Carlson är ett undantag såtillvida att han fortfarande agerar som fri journalist (i t ex fallet med Putin), merparten av mainstream media är allt annat än fri.

Låt mig fråga: Hade du även förordat sanktioner mot Carlson om densamme hade intervjuat krigsförbrytaren Netanyahu, eller är det bara Putin som inte får intervjuas (av Carlson el någon annan) ..?
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
"Ungern meddelar att man kommer att lägga sin veto mot försök från EU-liberaler att införa sanktioner mot den amerikanske journalisten Tucker Carlson.

Tucker Carlsons intervju med den ryske presidenten Vladimir Putin väntas bli en av de mest sedda intervjuerna någonsin och kommer att publiceras vid midnatt svensk tid."

https://www.friatider.se/ungern-ni-kan-glomma-eu-sanktioner-mot-tucker

Vilka slags sanktioner skulle EU kunna införa mot Tucker Carlson, och med hänvisning till vad? Jag är inte alls tillräckligt insatt för att förstå vad som åsyftas.
Citera
2024-02-08, 10:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Yttrandefrihet omfattar givetvis rätten att få vara en "megafon" åt vem man vill ... som när Stina Dabrowski intervjuade Khadaffi ...
Eller varför inte länka in den direkt istället, här. En helt okej jämförelse, minns den, inklämd mellan larviga sketcher och Stinas kommentarer om att hon tyckte han var en knäppskalle, så "megafon" i det fallet faller platt. Vi får väl se i vilken form Tucker kommer låtsas ställa kritiska frågor.
Citera
2024-02-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vilka slags sanktioner skulle EU kunna införa mot Tucker Carlson, och med hänvisning till vad? Jag är inte alls tillräckligt insatt för att förstå vad som åsyftas.
The EU's External Action Service (EAS) is the bloc's diplomatic arm, responsible for foreign policy. For an individual to be added to the EU's sanctions list, evidence must be presented to the EAS for review. If deemed sufficient, the EAS can then present the case to the European Council—the body made up of EU national leaders—which takes the final decision on whether to impose sanctions.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in