2024-02-08, 10:01
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
"Ungern meddelar att man kommer att lägga sin veto mot försök från EU-liberaler att införa sanktioner mot den amerikanske journalisten Tucker Carlson.

Tucker Carlsons intervju med den ryske presidenten Vladimir Putin väntas bli en av de mest sedda intervjuerna någonsin och kommer att publiceras vid midnatt svensk tid."

https://www.friatider.se/ungern-ni-kan-glomma-eu-sanktioner-mot-tucker

Åh nej, Ungern, shit alltså nu skakar nog EU
Citera
2024-02-08, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Enligt Tucker var FOX emot detta på den tiden han jobbade där och det har ännu inte dementerats av FOX - ett gammalt påstående för övrigt.
Om det inte vore kontroversiellt att vilja intervjua Putin skulle det väl aldrig väcka så starka känslor bland många här i Väst? Varför vill en EU parlamentariker ge Tucker inreseförbud osv osv.?
Tänk vilket det liv det skulle ha blivit om en DN-journalist hade åkt till Moskva för att träffa Putin, hans karriär hade varit körd.
Att påstå att det beror på att Tucker inte ställer "Putin mot väggen" är bara larvigt. Du kan inte intervjua Biden eller några andra kända statsledare utan att frågorna är kända i förväg osv.
Tucker har på detta viset avslöjat hyckleriet inom MSM.

Han säger inte bara att Fox News har undvikt intervjuer han säger att media generellt har undvikit det. Det spelar egentligen inte någon roll vad jag skriver du har redan bestämt dig för att allt Tucker säger är sant.

För att svara på din andra fråga är det för att EU, eller Junker i detta fallet är en sopa. Jag håller inte med om att Tucker ska få inreseförbud det gör bara saken värre.
Citera
2024-02-08, 10:03
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Har du missat Tuckers video från Ryssland?

https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1754939251257475555
Sitter på jobbet så spolade igenom den där igen, kan inte du peka ut vad som är en lögn i det här?
Citera
2024-02-08, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Enligt Tucker var FOX emot detta på den tiden han jobbade där och det har ännu inte dementerats av FOX - ett gammalt påstående för övrigt.
Om det inte vore kontroversiellt att vilja intervjua Putin skulle det väl aldrig väcka så starka känslor bland många här i Väst? Varför vill en EU parlamentariker ge Tucker inreseförbud osv osv.?
Tänk vilket det liv det skulle ha blivit om en DN-journalist hade åkt till Moskva för att träffa Putin, hans karriär hade varit körd.
Att påstå att det beror på att Tucker inte ställer "Putin mot väggen" är bara larvigt. Du kan inte intervjua Biden eller några andra kända statsledare utan att frågorna är kända i förväg osv.
Tucker har på detta viset avslöjat hyckleriet inom MSM.

Han säger inte bara att Fox News har undvikt intervjuer han säger att media generellt har undvikit det. Det spelar egentligen inte någon roll vad jag skriver du har redan bestämt dig för att allt Tucker säger är sant.

För att svara på din andra fråga är det för att EU, eller Verhofstadt i detta fallet är en sopa. Jag håller inte med om att Tucker ska få inreseförbud det gör bara saken värre.
Citera
2024-02-08, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Sitter på jobbet så spolade igenom den där igen, kan inte du peka ut vad som är en lögn i det här?

Har redan gjort det, se inlägg 1039 på förra sidan.
Citera
2024-02-08, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
En något bisarr definition av "yttrandefrihet". Ifrågasättandet av att vara megafon åt en diktator som kväst all.

En något bisarr definition av ifrågasättande: Driva på för sanktioner mot "fri press" för att tysta den.

Apropå att kväsa allt för övrigt.
Citera
2024-02-08, 10:07
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Så e det säkert. Jag e nog naiv som inte kunde se utvecklingen. Undrar hur det ska sluta. Putinkulten bland högern verkar inte gå över.
Hmm så du menar att Ryssland vs Ukraina är en höger vs vänster-fråga? Intressant, alla idioter som alltid har fel/ljuger om precis allt står tydligt på Ukrainas sida, kanske finns mer till det här? När samtliga ljugmedia kollektivt suger av en politiker och angriper alla som inte gör det eller som försöker framföra eller göra plats för argument mot narrativet så brukar det i regel finnas någonting där som ruckar på deras version.

Ni håller på att förlora greppet i vilket fall, går till och med att argumentera för att ni redan gjort det, 2030-talet lär bli en spännande historia.
Citera
2024-02-08, 10:08
Medlem
Citat:
Hdu har redan bestämt dig för att allt Tucker säger är sant.
Halmgubbe. Jag tror inte någon har bestämt sig för att "allt Tucker säger är sant" och jag tror inte det går att hitta någon människa på denna jord som aldrig sagt något osant.

Om man lyckas hitta något fel i ett uttalande från TC, betyder det att det inte är värt att titta på hans intervju med Putin? (Om ja, skall man då titta på några intervjuer av någon över huvud taget?)
Citera
2024-02-08, 10:11
Medlem
Självklart ska jag se intervjun, inte för att jag tror att det kommer framkomma några nya unika uppgifter som kommer få en enda person att ändra åsikt, men ändå självklart att se vad som sägs.

Förövrigt så tycker jag det är intressant att denna tråd visar att många vatnik här på forumet också identifierar sig som Amerikanska Hillbillys och Rednecks, för det är ju exakt den public som Tucker Carson vänder sig till
Citera
2024-02-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
En något bisarr definition av "yttrandefrihet". Ifrågasättandet av att vara megafon åt en diktator som kväst all.
Yttrandefrihet omfattar givetvis rätten att få vara en "megafon" åt vem man vill.

Konstigt nog var det här självklarheter för mindre än en generation sedan, som när Stina Dabrowski intervjuade Khadaffi:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEvg4A/dabrowski-han-verkade-drogad

Ledde det till att svenskarna blev Khadaffi-beundrare och att svenskar började mass-emigrera till Tripoli, eller klarade vuxna människor på den tiden av att lyssna på en person vars åsikter de inte delade?
Citera
2024-02-08, 10:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
En något bisarr definition av ifrågasättande: Driva på för sanktioner mot "fri press" för att tysta den. Apropå att kväsa allt för övrigt.
Medan du upprepar dig som en papegoja missar du att sanktionerna redan finns. Förslaget är inte mer än att nu undersöka om Tucker kvalar in i dem, som språkrör för krigsförbrytaren. Och sluta dilla om "fri press", nedan har du ett par argument emot, att begrunda.

Abdulmumin Gadzhiev
Denis Shaikin
Roman Ivanov
Aleksandr Dorogov
Dmitry Ivanov
Ruslan Ushakov
Aleksandra Bayazitova
Eduard Shmonin
Sergey Mikhaylov
Aleksei Slobodenyuk
Evan Gershkovich
Vladimir Kara-Murza
Alexander Nozdrinov
Igor Kuznetsov
Vladislav Malushenko
Alsu Kurmasheva
Ivan Safronov
Yan Katelevskiy
Andrei Novashov
Maria Ponomarenko
Yevgeny Moskvin
Andrey Pyzh
Mikhail Afanasyev
Citera
2024-02-08, 10:18
Medlem
Citat:

För att svara på din andra fråga är det för att EU, eller Verhofstadt i detta fallet är en sopa. Jag håller inte med om att Tucker ska få inreseförbud det gör bara saken värre.
Jag hävdar fortfarande att den svenske journalist , oavsett media, som hade rest till Moskva för att träffa Putin hade varit körd politiskt inom Sverige. T.o.m. om han sedan blivit nekad intervjun.
Hen hade blivit starkt kritiserad för att föra fram Putins agenda, helt enkelt för att det faktiskt inte går att intervjua statschefer, i synnerhet inte om de befinner sig i krig, om de inte har frågorna beredda i förväg.
Har du någonsin sett en intervju med Zelensky där han blir ställd mot väggen med kritiska frågor?
Det är precis därför som vi i stort sett aldrig sett några intervjuer med ryska politiker eller diplomater i Västmedia. Därför att man anser att det är lika med att föra fram rysk propaganda.
MSM har istället tagit på sig uppdraget att bedriva motpropaganda dvs "basha" Ryssland allt vad man kan. Tucker går mot strömmen och anser att alla sidor i konflikter bör få komma till tals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in