2024-02-07, 23:04
Bannlyst
Citat:
Here's why we're doing it. First, because it's our job. We're in journalism. Our duty is to inform people. Two years into a war that's reshaping the entire world, most Americans are not informed. They have no real idea what's happening in this region, here in Russia or 600 miles away in Ukraine. But they should know, they're paying for much of it in ways they might not fully yet perceive. The war in Ukraine is a human disaster. It's left hundreds of thousands of people dead. An entire generation of young Ukrainians. And has depopulated the largest country in Europe. But the long-term effects are even more profound."

Varför är vänsterliberalerna och de som är emot fred så oroliga över detta?

Är det inte journalisters jobb(dock har vi väldigt få riktiga journalister kvar) att faktiskt ta reda på sanningen? Ska man aldrig prata med "fienden" blir det väl aldrig någon fred? Är ni så obildade att ni ej förstår detta?

Hela världen väntar just nu på denna intervju!
Citera
2024-02-07, 23:08
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Sedan när då? Och då oberoende, 1994?

Vet inte om Oliver Stone räknas men han intervjuade Putin 2017. Stone fick en hel del kritik för att ha en alldeles för vänskaplig ton mot Putin dock såg de filmen dr strangelove tillsammans samt att Putin fick ett ex av filmen som present.

https://m.youtube.com/watch?v=lvUP7KLI4bA
Citera
2024-02-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Är Ryssland ditt land? Och den dagen kommer aldrig

Jag hyllade ofta Rysslands politik i den frågan för alla mina vänner. Många höll inte med mig, troligen för att frågan var pk. Att man vill förbjuda homo-propaganda mot barn ursäktar inte invasionen av grannländer.

Nej, Sverige är mitt land.
Vi kanske får reda på sanningen nu, tack vare Tucker.
Och sanningen verkar ju eliten vara skräckslagna för.
Spännande, tycker du inte?
https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1754939251257475555

Citat:
End Wokeness
@EndWokeness
·
Feb 6
A journalist doing journalism. What a refreshing change.
Vilken underbar kommentar.
Citera
2024-02-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
Varför är vänsterliberalerna och de som är emot fred så oroliga över detta?

Är det inte journalisters jobb(dock har vi väldigt få riktiga journalister kvar) att faktiskt ta reda på sanningen? Ska man aldrig prata med "fienden" blir det väl aldrig någon fred? Är ni så obildade att ni ej förstår detta?

Hela världen väntar just nu på denna intervju!
Jo, man ska prata med fienden, när det är möjligt. Men du kan inte ens förstå att Tucker pratar med vännerna? Hade han pratat med Zelensky hade det varit hans fiende. Därför hade jag velat se någon av alla fängslade journalister eller någon från BBC (de har många duktiga journalister, även om du säkert kallar dem alla för får) intervjua Putin.

Du är så naiv att det är pinsamt.
Citera
2024-02-07, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jo, man ska prata med fienden, när det är möjligt. Men du kan inte ens förstå att Tucker pratar med vännerna? Hade han pratat med Zelensky hade det varit hans fiende. Därför hade jag velat se någon av alla fängslade journalister eller någon från BBC (de har många duktiga journalister, även om du säkert kallar dem alla för får) intervjua Putin.

Du är så naiv att det är pinsamt.
Du utgår alltså från konspirationsteorier? Han har skickat en förfrågan om att intervjua zelensky också.

Varför skulle man vilja se aktivister genomföra detta jobb? BBC är propagandaorgan åt idioter som dig.

Obildade...
Citera
2024-02-07, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av censuria

Bara att kolla i tråden, dom pissar ju på sig på grund av en intervju. Tucker är en hjälte!
Citera
2024-02-07, 23:17
Avslutad
Foliehattarna äter verkligen upp allt Tucker Carlson säger.

Tucker påstår att västerländsk MSM inte vill intervju Putin men sanningen är att media har försökt intervjua honom i flera år. Putin ställer inte upp för att han inte vill ha kritiska frågor.

Anledningen till att han ställer upp nu är så klart för att han kommer få rätt frågor och ha väl förberedda svar.

Till och med den Putins talesperson Peskov erkänner detta…

Bara det att Tucker låtsas som att andra journalister inte har försökt intervjua Putin säger allt man behöver veta om vilken demagog Tucker Carlson är.
Citera
2024-02-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Foliehattarna i väst bryr sig bara om två saker: sitt egna ego och att hata motståndarna. Det är allt som betyder något. Och det spelar ingen roll vem som påstår något, vad som sägs eller vad som görs.

Så det Putin säger kommer att gå hem stenhårt hos idioterna. Precis som redan visat sig i tråden. Det räcker med att Putin säger något om att värna familjen, något antigay eller att väst tillåter sig förstöras av liberaler och media, så är foliehattarna beredda att suga av honom.

Du tror på allt som ledarna i väst säger eller? Och även att de vill folket gott?

Det borde de senaste årens politik i väst vara ett bevis på. Helt okontrollerad invandring i många länder vilket splittrat hela samhällen. Dippande ekonomisk situation och inbördeskrig nalkas i flertalet länder framöver. Tro mig.

Att det finns folk som Tycker Carlson som har bollar att åka till Ryssland för ett intervju i detta oroliga läge är respekt och mod utav dess like. Mer mod än många tomtar på det här forumet som sitter i sin trygga närvaro och tro sig veta vad som händer.
Citera
2024-02-07, 23:24
Medlem
Citat:

Trots att du säkert avskyr hbtqabcxyz och invandringen lika mycket som jag, så är ditt Sverige inte mitt Sverige!! Jag vill bo i ett land där friheten är högt på listan. Av den anledningen är ryssland/Sovjet i vanlig ordning fiende nummer ett. Så har det varit sedan urminnes tider. Det har aldrig varit annorlunda och att något skulle ha hänt sedan kommunismens fall(?) -89 är omöjligt.

Att nämna detta samtidigt som Tucker är ju pinsamt: A journalist doing journalism.

Vem är skräckslagen? Putins slav får Putin att upprepa sina vanliga kommentarer om Nazism och Rysslands storhet. Intervjun är faktiskt helt ointressant, av den enkla anledningen att det inte är en intervju.
Citera
2024-02-07, 23:25
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Vilken sanning är det då??
Citera
2024-02-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Får han till det är det 2000-talets journalistiska scoop. Jag tror putin ställer upp. Klart han har koll på väst och vet betydelsen.

Men kanske lyckas man tysta honom.
Nu kallar man Tuker för ultrahöger
Citera
2024-02-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Foliehattarna äter verkligen upp allt Tucker Carlson säger.

Tucker påstår att västerländsk MSM inte vill intervju Putin men sanningen är att media har försökt intervjua honom i flera år. Putin ställer inte upp för att han inte vill ha kritiska frågor.

Anledningen till att han ställer upp nu är så klart för att han kommer få rätt frågor och ha väl förberedda svar.

Till och med den Putins talesperson Peskov erkänner detta…

Bara det att Tucker låtsas som att andra journalister inte har försökt intervjua Putin säger allt man behöver veta om vilken demagog Tucker Carlson är.
Har du källa som understöder?
Så du menar att t.ex. SVT eller DN har försökt men fått nobben?
Om man i förväg går igenom frågor i en intervju med statsledare o.dyl. är inget kontroversiellt och det skulle gälla även en intervju med Biden eller Macron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in