2024-02-09, 10:19
Medlem
dickachus avatar
Som väntar innehöll intervjun en stor mängd historierevisionism och upprepande av denazifiering, samt lite tjat om att Clintons administration inte ville samarbeta med Ryssland efter Soviets fall.
Känns som att Putin hade chansen men misslyckades med att föra fram något relevant argument till den amerikanska högern.
Citera
2024-02-09, 10:21
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Kan man få en neutral sammanfattning? Framkom det något intressant i intervjun?

(Om du brukar skriva "Ryzzland", eller tycker Putin är det bästa sen färdigskivat bröd behöver du inte svara.)
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2024-02-09 kl. 10:24.
Citera
2024-02-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
För nytillkomna i tråden, så här har läget varit: (1) Innan intervjun , (2) Under intervjun , (3) Efter . Nån som sett några intressanta analyser man kan ha missat? Jag tycker annars DailyBeast har en bra.

" 'Putin went on for a very long time, probably half an hour, about the history ...' Carlson said. 'We thought this was a filibustering technique and found it annoying and interrupted ... He was annoyed by the interruption.' 'Vladimir Putin believes that Russia has a historic claim to parts of western Ukraine ... So our opinion would be to view it in that light, as a sincere expression ...' When Carlson seemed to be unfamiliar with basic details preceding Russia’s invasion of Ukraine, Putin snapped ... 'Are we having a talk show or a serious conversation?' A long, drawn-out and thoroughly twisted history lesson would follow, which is one of Putin’s favored tactics. Apparently tuckered out by Putin’s spiel, Carlson pointed out, 'I’m not sure why it's relevant ...' After the modified history lesson was over, Tucker asked an astonishing question, 'But may I ask ... Why wouldn't you just take it when you became president 24 years ago ... Why did you wait so long?' Instead of responding, Putin delved into another history lesson ... // With zero pushback from Carlson, Putin claimed that 'they' (presumably, still talking about the CIA or Americans in general) 'launched a large-scale military operation. Then another one. When they failed, they started to prepare the next one.' Putin brazenly claimed, 'Our goal is to stop this war. And we did not start this war in 2022. This is an attempt to stop it.' With no pushback whatsoever, Tucker asked, 'Do you think you've stopped it now?"

Alltså wow. Lite som en tuff högstadiekille som skrutit i rökrutan i ett år att han ska "höra med rektorn" men när han sitter där har han inget att ge och vet knappt sitt eget namn. Kan tänka mig att flesta på twitter mest tycker synd om Tucker.

De flesta media MSM i USA häcklar Tuckers intervju och anser att han borde ha grillat Putin med tuffa frågor,
Ett bra exempel på hur man ska intervjua statsledare var CNNs intervju med Zelensky förra året
https://edition.cnn.com/videos/world/2023/07/05/zelensky-music-erin-burnett-sot-intv-intl-ldn-vpx.cnn
Tucker skulle ha gjort som CNN och frågat Putin om hans favoritmusik etc.
Citera
2024-02-09, 10:25
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Det jag finner lustigt med intervjun är den sk denazifieringen av Ukraina. Varför köper in väst Putins narrativ? Jag tänker på hur otroligt populärt det är att kalla dissidenter för nazister här i Sverige och hur man demonstrerar mot nazism och är för "allas lika värde" etc.

Egentligen kan man tycka att hela västvärlden borde imploderat i en gemensam orgasm med tanke på att Putin strider mot nazister, eller hur?
Citera
2024-02-09, 10:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Klockan 09.54 9/2-2024 så har Tuckers tweet setts 73,7 miljoner gånger. 609 000 likes. 178 000 bokmärken. Och då vet vi sedan inte hur många som sett intervjun via hans hemsida.

Tror knappast att Tucker kommer ses på med negativa ögon i USA med tanke på att fler och fler amerikanare börjar bli trötta på att finansiera krig i Europa och judarnas krig i Mellanöstern samtidigt som de får det sämre för var dag som går.

Haha. Ett användarkonto skapat nov 2023 som desperat försvarar Tucker Carlsons fiaskointervju med en diktator som bevisligen varit isolerad i sin bunker så länge att han inte vet hur man kommunicerar med omvärlden. MAGA-muppar, hillbillyhögern och amerikanska WT:s vill ha simpla och enkla budskap med billiga punchlines, något mer avancerat klarar inte deras hjärnor av. Trumps polare i efterblivna ryssland visade sig vara en festdödare som bara kunde leverera en långdragen och träaktig sovjetisk monolog. Amerikanska WT:s zappar vidare efter 3 minuter av Putins dravel.
Citera
2024-02-09, 10:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
... Carlson lyckades inte dyrka upp Putin och det var tråkigt, men det är inte enbart hans fel. Han försökte. Putin hade kunnat använda intervjun till sin fördel. Det har han inte gjort och den var därför misslyckad sett från Putins sida, han är den stora förloraren. Carlson är bara journalist ...
Intressant analys. Tanken svindlar, tänk om Putin haft en skicklig kommunikatör vid sin sida.
Citera
2024-02-09, 10:28
Medlem
Upplyftens avatar
Det var ju inte mycket till intervju.

Farbror Putin har historieföreläsning och rabblar upp en historia som redan avfärdats veckan efter kriget som ren och skär gammelsovjetisk chauvinism och Imperial retorik

Det är därför vi är i krig med Kremlregimen. Ryssjäveln ska få sig en läxa för sitt klåfingriga försök
Citera
2024-02-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har läst en hel del av dina inlägg på forat, och kommer inte att bemöda mig för att svara dig då jag klassar dig som en tämligen ointelligent trådförstörare.

Putin anses vara farlig och förödande för Väst, inte för sitt eget folk. Att Väst försöker pressa Putin till underkastelse, istället för att förhandla får givetvis konsekvenser. Mest för Väst själva, vad det verkar.

Det är tydligt att du inte sett intervjun, då det togs upp.

Jag erkänner att jag snabbspolade vissa delar av "intervjun" då jag fann den i stora delar pinsam och långtråkig. Men faktum kvarstår att Putin med sitt illegala krig gjort ryssar och Ryssland till persona non grata i stora delar av världen (bl a de delar där innovation och stark ekonomi finns). Det är ju inte bra för ryssar direkt. Och det kan inte ses som annat än en fara för yngre ryssar som vill ha en bra framtid. Nu är de hänvisade till utbytesstudier i Mordkorea, Iran och Syrien......

Man kan förhandla med Putin lika mycket som man kunde förhandla med Hitler. Ja, avtal kan nås men de kommer inte hållas eftersom en storhetsvansinnig galning är en storhetsvansinnig galning. Dessa personer kan bara hanteras genom att man stoppar deras vanvettiga imperialistiska planer.

Toker Carlson missade tillfället att få viktiga svar från vår tids störste och farligaste diktator.
Citera
2024-02-09, 10:34
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Haha. Ett användarkonto skapat nov 2023 som desperat försvarar Tucker Carlsons fiaskointervju med en diktator som bevisligen varit isolerad i sin bunker så länge att han inte vet hur man kommunicerar med omvärlden. MAGA-muppar, hillbillyhögern och amerikanska WT:s vill ha simpla och enkla budskap med billiga punchlines, något mer avancerat klarar inte deras hjärnor av. Trumps polare i efterblivna ryssland visade sig vara en festdödare som bara kunde leverera en långdragen och träaktig sovjetisk monolog. Amerikanska WT:s zappar vidare efter 3 minuter av Putins dravel.

Förstår inte riktigt vad ditt argument är? Att jag har ett konto från november 2023?

Siffrorna talar sitt tydliga språk och det blir svårare för er NATO-apologeter/MÖP-cuckar att hålla igång narrativet "Att stoppar vi inte Putler i Ukraina kommer han invadera Sverige!!!!!!".

Patetiskt men det är ju så era tankegångar går och ni har blivit matade i åratal av regimmedia att Putin vill ta över Europa, men är fallet så eller har USA flyttat fram sina positioner i hela Europa? Exakt så är det. Ni sväljer allt med hull och hår och nu har världens mest aggressiva militärmakt, USA, rätt att nyttja svenska militärbaser och inte faan bryr de sig om vad som händer med det svenska folket.

Du är en idiot och jag tycker det är bra att många kommer nu se intervjun och inse att det är USA/Storbritannien som vill se att kriget fortsätter medans Ryssland vill få ett slut på kriget.

Var NATO-expansionen värt det? Till och med Kissinger varnade på 90-talet att det skulle leda till krig med Ryssland till slut.
Citera
2024-02-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Kan man få en neutral sammanfattning? Framkom det något intressant i intervjun?

(Om du brukar skriva "Ryzzland", eller tycker Putin är det bästa sen färdigskivat bröd behöver du inte svara.)

Nej, om du har följt kriget sedan 2014 har du redan hört allt. Han snackade om att Maidan var en CIA ledd statskupp, att CIA inte har något alibi för Nord Stream, att NATO vill expandera österut, att Ryssland har historisk rätt över flera områden i Ukraina och att Ukrainas styre inte är legitimt. Så det klassiska ryska narrativet.
Citera
2024-02-09, 10:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Intressant analys. Tanken svindlar, tänk om Putin haft en skicklig kommunikatör vid sin sida.
Jag tänker på Orban-intervjun som fastnat i mitt minne, hur Orban kunde vända mig från mainstream-medias bild av en bigott gammal öststatare värdig Stalin till en världsvan intelligent man med sunda familjevärderingar på 50 minuter. Med extremt mycket kunskap om hur t.ex Putin resonerar, sådant som man inte pratar om i väst. Putin, inte så mycket.
Citera
2024-02-09, 10:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Det jag finner lustigt med intervjun är den sk denazifieringen av Ukraina. Varför köper in väst Putins narrativ? Jag tänker på hur otroligt populärt det är att kalla dissidenter för nazister här i Sverige och hur man demonstrerar mot nazism och är för "allas lika värde" etc.

Egentligen kan man tycka att hela västvärlden borde imploderat i en gemensam orgasm med tanke på att Putin strider mot nazister, eller hur?
Notera att det som kallas narrativ i Väst, och jag kan hålla med om det, kanske är en stark verklighet för ryssar som varje år sedan de föddes firat Det stora fosterländska kriget när Hitler (nazismen) stoppades. Medans vi i väst anser att det var USA och England som via D-Day stoppade Hitler. Det gårt.ex som svensk inte att fatta det ryska hatet mot Hitler efter att de dödat 2 miljoner ryssar i Stalingrad t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in