2024-02-08, 09:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
OK. Nämnde han vilka medier det gäller?

Inte mer än att det handlar om stora internationella medier.

Citat:
“No, Mr. Carlson is wrong. In fact, he cannot know this. We receive many requests for interviews with the president, but mainly, when it concerns the countries of the collective West, we are talking about large network media: traditional TV channels, large newspapers , which cannot boast of attempts to at least look impartial in terms of covering what is happening,” Peskov said.

https://www.interfax.ru/russia/944932
Citera
2024-02-08, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Tala för dig själv, i min mening är Carlson mycket trovärdig (i det lilla HAN faktiskt säger, han ställer ju mest frågor till andra). Jag noterar dock att den här intervjun skrämmer många på ett betydelsefullt sätt, vad är du, västvärldens politruker och slaskmedia så rädda för? Vad är det ni är rädda för att han ska säga? Om det bara är lögner så har ni ju sanningen på er sida, eller hur?

Man får lätt intrycket av att ni är lögnare och är rädda för att bli avslöjade. Ska bli mycket spännande att se vad Putin har att säga. För övrigt så får ditt öknamn "Toker Carlson" dig att framstå som en ilsk tonårstjej, just fyi.

Du råkade inte notera några lögner i Tuckers första video från Ryssland då?
Citera
2024-02-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl

Vilka var dessa löger? Kom igen nu och berätta och sitt inte och återupprepa CNN/Expressens skitsnack som jag precis bevittnade. För det har vi redan hört.

Kom igen nu och berätta. Vi väntar alla på dig.
Citera
2024-02-08, 09:40
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Vilka var dessa löger? Kom igen nu och berätta och sitt inte och återupprepa CNN/Expressens skitsnack som jag precis bevittnade. För det har vi redan hört.

Kan du förklara varför Tucker plötsligt hamnat i radioskugga på X när anlände till det fria Ryssland?
Han har inte skrivit något på 2 dagar.
Citera
2024-02-08, 09:41
Medlem
guderis avatar
Citat:

Se post 1029, Hoppas intefax och Dmitry Peskov duger som källa.

https://www.flashback.org/sp87300478
Citera
2024-02-08, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Han utgick från sin egen erfarenhet på FOX.
Han har dessutom jobbat på detta länge - inte bara skickat iväg en propå.
Det var ju kontroversiellt att intervjua Putin även innan 2022 så jag antar att man inte ansträngt sig över hövan. Varför har man inte ens bemödat sig om att intervjua utrikesministern som vistats med jämna mellanrum i NY?
Påminner om mediacirkusen runt Trump, som för övrigt ställt upp på en lång intervju med Tucker men inte med CNN.
Aktivistmedia i Väst har fått något att tänka på.

Vadå ”utgick från egen erfarenhet”? Det gör inte hans påstående sant. Antingen har han bara fel och påstår saker han inte vet eller så ljuger han. Tucker är smart, självklart vet han att andra har försökt intervjua Putin. Din syn på sanning är subjektiv det är det som är problemet.
Det var inte alls kontroversiellt att intervjua Putin. Visa belägg för det i så fall. Jag gissar att du inte hittar något.

Har du tänkt på att Lavrov kanske har tackat nej? Du ser på västerländsk media som en enda stor organism med samma intresse men det är inte som att SVT och Fox news har en hemlig agenda tillsammans. Varför tror du inte ens Fox har fått intervjua Putin eller Lavrov? Du tror de konspirerar tillsammans med SVT?
Citera
2024-02-08, 09:43
Avslutad
"Ungern meddelar att man kommer att lägga sin veto mot försök från EU-liberaler att införa sanktioner mot den amerikanske journalisten Tucker Carlson.

Tucker Carlsons intervju med den ryske presidenten Vladimir Putin väntas bli en av de mest sedda intervjuerna någonsin och kommer att publiceras vid midnatt svensk tid."

https://www.friatider.se/ungern-ni-kan-glomma-eu-sanktioner-mot-tucker
Citera
2024-02-08, 09:51
Medlem
Vi kan ju fram tills imorgon - kolla på gamla klipp med Putin och jämföra med Tuckers interwiev.

fram tills dess en 3 minuters film om Putin https://www.youtube.com/watch?v=pCCTf17ZiIs

Och här talar Putin den 19 december 2023 (3 månader sen) https://www.youtube.com/watch?v=kuOzZFIUPaw
Senast redigerad av Bismaerkt 2024-02-08 kl. 09:56.
Citera
2024-02-08, 09:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Jag såg inte hela, trodde bara att det var en reklamvideo för själva intervjun, kan inte du upplysa mig?
Citera
2024-02-08, 09:53
Medlem
Citat:
Vadå ”utgick från egen erfarenhet”? Det gör inte hans påstående sant. Antingen har han bara fel och påstår saker han inte vet eller så ljuger han. Tucker är smart, självklart vet han att andra har försökt intervjua Putin. Din syn på sanning är subjektiv det är det som är problemet.
Det var inte alls kontroversiellt att intervjua Putin. Visa belägg för det i så fall. Jag gissar att du inte hittar något.

Har du tänkt på att Lavrov kanske har tackat nej? Du ser på västerländsk media som en enda stor organism med samma intresse men det är inte som att SVT och Fox news har en hemlig agenda tillsammans. Varför tror du inte ens Fox har fått intervjua Putin eller Lavrov? Du tror de konspirerar tillsammans med SVT?
Enligt Tucker var FOX emot detta på den tiden han jobbade där och det har ännu inte dementerats av FOX - ett gammalt påstående för övrigt.
Om det inte vore kontroversiellt att vilja intervjua Putin skulle det väl aldrig väcka så starka känslor bland många här i Väst? Varför vill en EU parlamentariker ge Tucker inreseförbud osv osv.?
Tänk vilket det liv det skulle ha blivit om en DN-journalist hade åkt till Moskva för att träffa Putin, hans karriär hade varit körd.
Att påstå att det beror på att Tucker inte ställer "Putin mot väggen" är bara larvigt. Du kan inte intervjua Biden eller några andra kända statsledare utan att frågorna är kända i förväg osv.
Tucker har på detta viset avslöjat hyckleriet inom MSM.
Citera
2024-02-08, 09:54
Avslutad
Citat:

Gärna! Det har bevisats flera gånger i tråden redan men jag ska förklara noggrant så att du förstår.

I Tuckers första video från Ryssland "Why I'm interviewing Putin" påstår Tucker att västerländsk media undviker att intervjua Putin. Från 2:26:
https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1754939251257475555

Detta en en uppenbar lögn. Självklart har västerländsk media försökt intervjua Putin men han ställer inte upp. Här är en kommentar från Putins talesperson Peskov:
Källa: https://www.dailymail.co.uk/news/article-13057343/Tucker-Carlson-face-sanctions-Europe-assisting-war-criminal-Putins-mouthpiece-EU-politicians-look-im pose-travel-ban-following-controversial-trip-Moscow-interview-Russian-leader.html
Citera
2024-02-08, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag såg inte hela, trodde bara att det var en reklamvideo för själva intervjun, kan inte du upplysa mig?

Har du missat Tuckers video från Ryssland?

https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1754939251257475555
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in