2024-02-06, 22:57
Medlem
MyJustices avatar
Kan bli spännande att höra .
Där en odemokratisk kraft . påpekar den andra odemokratiska kraftens tillkortakommande .
Nu bär det iväg . Sandlåda på steorider .
Citera
2024-02-06, 22:59
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Det handlar inte om vem som är kapabel till att använda en VPN utan varför västvärlden blockerade ett ryskt nyhetsflöde. Är vi för dumma för att läsa Russia Today? Du tycker inte det är konstigt alls att Europa beter sig som Kina/Nordkorea och ska diktera var ifrån vi ska få information ifrån? Personligen tycker jag det är en varningsflagga i allra högsta grad.
Det går utmärkt även utan VPN.

Vissa är helt klart för dumma, både i Sverige och utrikes, speciellt i USA. Stor del av MAGA-rörelsen, Trump inkluderad, är i princip en amerikansk gren av Kreml.

Vi beter oss inte som Kina eller Nordkorea. Sluta tramsa. Jag är mot att man blockade RT, men att jämföra med med Kina och Nordkorea är löjligt.

Citat:
När har vi någonsin fått ta del av vad Putin vill?
Hans väldigt långa och sjuka tal i samband med invasionen? Alla uttalanden som dyker upp i media? Det vi får reda på via Peskov? Finns hur mycket som helst. Du måste ha valt att undvika detta om du inte sett eller hört något.
Citera
2024-02-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Detta inlägget blir lite ironiskt med tanke på att Tuckers lögner kostade Fox 800+ miljoner dollar. Litar man på Tucker, mannen som i intern kommunikation erkänner att han låter lögner stå oemotsagda, och att faktagranskare bör sparkas då sanningen sänker aktievärdet, så har man gjort några intellektuella snedsteg i sitt liv.
Litar och litar, jag gillar hans journalistiska stil och humor.
INGEN säger sanningen, det är alltid vinklat så därför brukar jag titta på olika källor. Jag litar inte blint på tucker och jag tror jag skrev rätt tidigt i tråden att självklart har Putin en agenda att skada väst.

MEN jag är en vuxen individ så jag tål att höra bägge sidor och sedan göra en analys väl medveten om vilka vinklingar som finns..

Det är bara idioter som inte pallar med att få höra motsägande information och därför försöker de tysta folk som säger andra saker...

Om du följt Amerikansk MSM media tex så borde du vara medveten om hur mycket de vinklat rapporteringen om kriget. Bara det att Putin inte är en eldsprutande demon som genast biter huvudet av Tucker kommer få massa Amerikaner att tappa hakan..

De som var aktiva på internet innan Irak kriget märkte säkert förvandlingen av Amerikanska nätvänner från att innan tycka att Irakier var som vem som helst till att efter några veckors mediahjärntvätt vilja döda varenda Irakier.. Media priming och hjärntvätt är så fruktansvärt effektivt så gör dig själv en tjänst och tvinga dig hitta källor som pratar om andra sidan av myntet.. Efter ett tag börjar du se igenom lögnerna.
Citera
2024-02-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Oj, jag visste inte att Tucker Carlson kunde ryska. Intervju via tolk räknas inte, det blir det tolken vill säga.

Men Putin kan engelska, så det behövs ingen tolk till Tuckers frågor.
Dock kommer Putin svara på ryska av flera skäl.
Av politiska anledningar vill han inte tala engelska offentligt, samt det är svårt att uttrycka alla typer av nyanser på något annat språk än sitt modersmål.
Citera
2024-02-06, 23:06
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jag är riktigt taggad. Vill gärna höra från Putin själv, inte vad media menar att Putin vill.
Gapskratt,
vad tror du och alla andra incels att putin ska förmedla?
Vad har han inte sagt tidigare?
Allt är redan sagt.
Citera
2024-02-06, 23:07
Medlem
Hade varit roligare om Anders Holmberg fått pressa ryssråttan Putler i "30 minuter". Nu blir det mest en vatnik som intervjuar en annan vatnik.
Citera
2024-02-06, 23:11
Medlem
Kul att Tucker inte har sagt när han släpper intervjun.
Västvärlden kommer alltså att få se självaste Vladimir Putin.
Man har antagligen redan satt upp kristeam som ska analysera och kommentera efter den släpps.
Mycket är nog redan förberett av MSM inför släppet.
Citera
2024-02-06, 23:11
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Bill Kristol skrev att Tuckers återkomst till USA borde stoppas.

Efter denna intervjun är det väl inte lön att klippa honom men att fängsla honom är inte helt omöjligt att de vill. Han har dock en massiv följarskara som gör honom mer beaktad än någon traditionell kanal likt FOX idag, ett fängslande skulle kunna göra honom till hela världens ämne!

Jag tror som du skriver att han har blivit för stor för att dom ska kunna fängsla honom och vidare på vilka grunder? Han är inte statsanställd direkt. Det går emot den amerikanska statens intressen men vilket brott begår han?

Men givet att den djupa staten försöker med alla medel möjliga att stoppa Trump så ska vi väl inte utesluta något.

Det jag upplever att många missar i det här är att det här gynnar Trump mest av alla, inte Putin, och jag tror att det är en av anledningarna till att Tucker gör detta då han står mycket nära Trump samt avskyr etablissemanget.
Citera
2024-02-06, 23:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Kul att Tucker inte har sagt när han släpper intervjun.
Västvärlden kommer alltså att få se självaste Vladimir Putin.
Man har antagligen redan satt upp kristeam som ska analysera och kommentera efter den släpps.
Mycket är nog redan förberett av MSM inför släppet.
Det har sänts ett flertal intervjuer med Putler, även flera dokumentärer. Här första bästa https://youtu.be/m6pJd6O_NT0?si=gmbWFS_djeOhcaP_

Folk beter sig som Putler vore Garbo.

Det går lätt att hitta Putins tal på nätet. Här första bästa

https://www.youtube.com/live/akzr0K0CE0M?si=9twjvSAR8vRQxdI4

För övrigt är Putler på islamisternas sida
https://youtu.be/tESCISZVxjc?si=svmhKY3D_8VI-L1E

Ryssland har aktivt varit med i desinformationskampanjen mot Sverige vilket ledde till dådet i Bryssel.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-02-06 kl. 23:31.
Citera
2024-02-06, 23:15
Medlem
Skafferns avatar
Haha! Tucker står alltså i Ryssland och kallar kriget för krig?
Han ska vara glad att daddy Trump är Putins bitch.
Citera
2024-02-06, 23:21
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Du svarar själv på din egen fråga. Ligger Hollywood i Asien?
Citat:
Har jag påstått det?
Jag säger bara att Kinas makt ligger främst i invånarnas konsumtion.
En stor anledning till Putins tredagarskrig mot Ukraina var att ryssarna förstått att de är kulturellt fullkomligt utkonkurrerade.

Btw: jag hoppas Tucker Carlsson frågar Putin om västländerna också är nazister. Eftersom väst i djup enighet stöttar Ukraina med pengar och vapen i all oändlighet.
Jag förstår inte alls vad det är du skriver om.
Senast redigerad av Timothy.McVeigh 2024-02-06 kl. 23:28.
Citera
2024-02-06, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Gapskratt,
vad tror du och alla andra incels att putin ska förmedla?
Vad har han inte sagt tidigare?
Allt är redan sagt.
Precis!

Detta är bara ett löjeväckande spektakel för att promota Donald Pump. Kreml vill nämligen installera honom i Vita huset för att kunna fortsätta sitt sjuka erövringskrig mot Ukraina.

Om inte Tucker har med sig en atombomb till Moskva så är det ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in