2024-02-08, 08:34
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jävlar vilka bajsnödiga människor det finns i tråden. Trodde yttrandefrihet var en pelare i de västerländska värderingarna.

Det många på andra sidan är rädda för är att denna intervju kommer visa Putins mänskliga sida. Det passar inte rådande narrativ. Han är ju dum och hemsk. Rena rama ondskan. Det är ju en mänsklig rättighet för NATO att placera missiler riktade mot Moskva i Ukraina.

En mänsklig sida hade han kunnat förmedla när som helst dock ?
Citera
2024-02-08, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har du hört talas om Dunning-Kruger?

On topic:

Det jag inte förstår är hur alla ni som anser vänstermedia är partiska till vänster, samtidigt tror att högermedia är opartiska. TC tilltalar och producerar innehåll för sin målgrupp, den amerikanska Hillbilly högern. Han är inte mer opartisk än vad CNN eller annat amerikansk mediehus som har sina specifika målgrupper.
Ja. Hur är det relevant här?

Edit: Ditt andra stycke talar ju för det jag säger, att man måste lyssna på alla sidor för att kunna bilda sig en egen uppfattning, dvs. lita på sitt eget omdöme.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-02-08 kl. 08:44.
Citera
2024-02-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Jag vet inte vad du syftar på nu men jag menar Tuckers påstående om att västerländsk media inte har försökt intervjua Putin. Håller du med om att det var en lögn nu när du sett bevis?
Han utgick från sin egen erfarenhet på FOX.
Han har dessutom jobbat på detta länge - inte bara skickat iväg en propå.
Det var ju kontroversiellt att intervjua Putin även innan 2022 så jag antar att man inte ansträngt sig över hövan. Varför har man inte ens bemödat sig om att intervjua utrikesministern som vistats med jämna mellanrum i NY?
Påminner om mediacirkusen runt Trump, som för övrigt ställt upp på en lång intervju med Tucker men inte med CNN.
Aktivistmedia i Väst har fått något att tänka på.
Citera
2024-02-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Ja det verkar faktiskt så och om du inte har en källa till ditt påstående om att svensk MSM inte fått chansen.
Nej, för som tom dina vänner i Kreml framför via Dmitry Peskov, så finns det ingen möjlighet för Tucker att ta reda på hur många frågor som ställts från media i väst om att få göra intervjuer. BBC har ju också sagt att de flera gånger tagit kontakt men varje gång fått nej.

Nu tror du inte på BBC, eftersom de ju troligen bara är aktivister, vilket ett annat rysstroll påpekat. Men du vill få mig att visa en källa till att svensk MSM har ansökt om att få göra en intervju (vilket jag aldrig ens har antytt). Hur vill du att en sådan källa ska se ut? Ett erkännande från dess aktivister räcker väl inte?
Citera
2024-02-08, 08:50
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför är EU så rädda för denna intervju?

https://www.friatider.se/tucker-carlson-hotas-med-eu-sanktioner-att-han-intervjuar-putin

Man har allt att förlora.
Citera
2024-02-08, 08:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Putin har vägrat intervjuer av flera kanaler inklusive brittiska bbc. Detta är inget fall av den modiga och rådiga Tucker gör det ingen annan vågar, det är en nyttig idiot som släpps fram för att charma andra nyttiga idioter i väst och den egna befolkningen.
Inget annat.
Vet vi det? Eller är det något dessa medier säger nu, så här i efterhand för att rädda sitt ansikte?

Och hur skaffar man sig en intervju som journalist? Skickar iväg ett mejl och rullar tummarna i väntan på svar? Jag är inte journalist, men har erfarenhet av att skapa kontakter med befattningshavare och vet att man måste jobba långsiktigt, inte kan lita bara på sin egen organisations rykte/varumärke (där man jobbar), utan att man måste jobba på att skapa sig ett gott rykte i en bredare krets inom målgruppen.
Citera
2024-02-08, 08:55
Bannlyst
Toker Carlson har nu förlorat den lilla pytte trovärdighet han hade kvar efter alla sina lögner. Att han är en köpt hora till journalist är bekräftat. Tack.
Citera
2024-02-08, 08:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4niel
Är det inte jättebra att Carlson intervjuar Putin? Då får vi höra hur Putin ser på situationen.
Jo, det är förstås sant. Nu har vi många gånger hört Putin ge sin syn på kriget (militära operationen) under hans många framträdanden. Det som saknas är en journalist som gör ett journalistiskt jobb och faktiskt ställer kritiska frågor och följdfrågor till Putin. Det är få som tror att Carlson är den personen och det blir nog snarare så att de båda sitter i en myssoffa och Putin håller monolog och Carlson inflikar med några snälla frågor här och där. Det finns nog en anledning till att det är just Carlson som valts ut av Putin och hans stab. Vi vet ju hur det går för regimkritiska journalister i Ryssland så att Putin skulle utsätta sig för en hård journalistisk granskning är nog uteslutet. Skicka dit Camilla Kvartoft eller någon motsvarande istället.
Citera
2024-02-08, 09:02
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vet vi det? Eller är det något dessa medier säger nu, så här i efterhand för att rädda sitt ansikte?

Det var ju Kreml via Dmitrij Peskov som sa det.
Citera
2024-02-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, för som tom dina vänner i Kreml framför via Dmitry Peskov, så finns det ingen möjlighet för Tucker att ta reda på hur många frågor som ställts från media i väst om att få göra intervjuer. BBC har ju också sagt att de flera gånger tagit kontakt men varje gång fått nej.

Nu tror du inte på BBC, eftersom de ju troligen bara är aktivister, vilket ett annat rysstroll påpekat. Men du vill få mig att visa en källa till att svensk MSM har ansökt om att få göra en intervju (vilket jag aldrig ens har antytt). Hur vill du att en sådan källa ska se ut? Ett erkännande från dess aktivister räcker väl inte?
Har aldrig läst i svensk MSM att de klagat över svårigheten att intervjua ryska politiker.
Såg förut en brittisk intervju, tror det var The Telegraph, med deras ryske ambassadör angående många olika frågor och det var intressant att se.
Något liknande har mig veterligen aldrig förekommit i svensk MSM.
Därför är det tämligen skenheligt om man beklagar sig för att inte få tala med Putin när det aldrig en funnits något intresse av att ta del av eller en försöka förstå hur de tänker därborta.
Om bilden redan är solklar så varför ens bemöda sig?
Det är just det som är pudelns kärna med vår media idag. Tucker gör det uppenbart att det är alternativmedia som gäller idag. MSM i Väst har svikit sitt uppdrag att granska makten och istället blivit maktens megafoner.
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-08 kl. 09:10.
Citera
2024-02-08, 09:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför är EU så rädda för denna intervju?

https://www.friatider.se/tucker-carlson-hotas-med-eu-sanktioner-att-han-intervjuar-putin
Skämtar du? En (1) EU-parlamentariker har krävt att Carlson ska få inreseförbud i EU. EU:s beslutande organ är lite större än så. Gissningsvis bestämmer varje land självt vilka som får komma på besök.
Citera
2024-02-08, 09:04
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Tucker är ingen journalist. Det fastslog hans advokater under ed. Han är en underhållare och en ”politisk kommentator”. Journalister har försökt att få till en intervju med Putin i två års tid, han och Kreml har nekat alla möjligheter. Tucker är en pro-rysk puppet och det är därför Kreml låter honom träffa Putin.

Som sagt, i dessa fall så mobiliseras enorma krafter för att deplattformera och omintetgöra personer som avviker från ”narrativet”. Livsfarlig tid vi lever i. Självklart ska Tucker få intervjua Putin utan repressalier annat vore galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in