2024-02-08, 08:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Putin har vägrat intervjuer av flera kanaler inklusive brittiska bbc. Detta är inget fall av den modiga och rådiga Tucker gör det ingen annan vågar, det är en nyttig idiot som släpps fram för att charma andra nyttiga idioter i väst och den egna befolkningen.
Inget annat.
Är man något av en propagandamegafon för motståndaren är det kanske inte helt ekelt att få till en intervju med Putin. Och detta gäller givetvis också omvänt.

Som ett nyhetsmedium eller enskild journalist gäller det väl att vara lite streetsmart, få ett hyfsat seriöst rykte bland tilltänkta "svåra" intervjuobjekt för att få till de bästa och mest intressanta intervjuerna. Skulle tro att många journalister är duktigt avundsjuka på Tucker och det är förmodligen därför en del av dem nedvärderar honom just nu. Så brukar människan fungera, nämligen.
Citera
2024-02-08, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag tror att skillnaden på de som är emot intervjun redan innan den sänts, och de som ser fram emot den, är att de sistnämna litar på sitt eget omdöme.

Jag är inte emot intervjun i sig. Jag säger bara att Tucker inte är en trovärdig journalist och att han har blivit utvald av Ryssarna för att intervjun kommer gynna dom. Du måste tänka lite kritiskt du kan inte bara svälja allt en person säger för att du beundrar honom.

Jag tror du och många andra foliehattar missar denna poängen. Ni kommer med exempel på andra journalister som intervjuat Putin, Castro, Saddam etc och förstår inte varför det kritiseras nu när Tucker ska göra det. Det är inte intervjun i sig som är problemet.
Citera
2024-02-08, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Självklart är det journalism det är frågan om.
Du är bara sur över att någon känd journalist i Väst har lyckats få till en intervju med Putin som kommer att visas för miljoner tittare världen över.
Även Trump har dissat intervjuer med CNN och liknande eftersom de ägnar sig åt aktivism istället för journalism.

Så du erkänner att Tucker ljög?
Citera
2024-02-08, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Jag är inte emot intervjun i sig. Jag säger bara att Tucker inte är en trovärdig journalist och att han har blivit utvald av Ryssarna för att intervjun kommer gynna dom. Du måste tänka lite kritiskt du kan inte bara svälja allt en person säger för att du beundrar honom.

Jag tror du och många andra foliehattar missar denna poängen. Ni kommer med exempel på andra journalister som intervjuat Putin, Castro, Saddam etc och förstår inte varför det kritiseras nu när Tucker ska göra det. Det är inte intervjun i sig som är problemet.

Min uppfattning om Putin kan krossas eller bekräftas. Blir man statisk i sina åsikter (och dömer på förhand) har man stagnerat som människa.

Du gör ytterligare ett misstag när du klumpar hop folks åsikter med ett "Ni/foliehattar", jag tillhör ingen grupp och litar som sagt var på mitt eget omdöme.
Citera
2024-02-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jävlar vilka bajsnödiga människor det finns i tråden. Trodde yttrandefrihet var en pelare i de västerländska värderingarna.

Det många på andra sidan är rädda för är att denna intervju kommer visa Putins mänskliga sida. Det passar inte rådande narrativ. Han är ju dum och hemsk. Rena rama ondskan. Det är ju en mänsklig rättighet för NATO att placera missiler riktade mot Moskva i Ukraina.

Att man problematiserar något betyder inte att man är emot yttrandefrihet. Förstår egentligt inte vad du menar.
Citera
2024-02-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Så du erkänner att Tucker ljög?

Han har ansträngt sig länge för att få till intervjun och när han jobbade på FOX så sade de till honom att det inte var lämpligt att genomföra en sådan intervju.
Det är knappast lögn eftersom han gick ut med det för längesedan utan att bli emotsagd av FOX.
Bara det faktum att han hade planer på att intervjua just Putin har varit en långkörare i amerikansk MSM om hur fel det är att göra så, vilket du och dina aktivistpolare också anser.
Surt sa räven om rönnbären.
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-08 kl. 08:27.
Citera
2024-02-08, 08:26
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Tucker Carlson har nu hamnat på Zelenskys "kill list". Snacka om att vara ängslig när en journalist som pratar med Putin hamnar på en dödslista i Ukraina.

Åh fan, har du sett det på SBUs anslagstavla eller?
Citera
2024-02-08, 08:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Vad fan yrar du om? Tror du att det här är något Kreml gör utan att veta vad de sysslar med? Gå och sug Zelinskys kuk istället.

Kreml trodde att de hade stenkoll ja. Såklart var det mycket pinsamt att de fick gå ut och dementera Tuckers pundiga uttalande redan innan intervjun är släppt. Det sänker förtroendet för både Kreml och Tucker.

Väntar med spänning på fortsättningen!
Citera
2024-02-08, 08:28
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vilka är dessa riktigt journalister? Namn?

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Intressant att du svarar på något helt annat . Finna det något namn/ord för denna "debatteknik "

Du får väl fråga Peskov vilka som har nekats. Du har fått ett namn redan, det är inte min uppgift att sitta och googla åt dig.
Citera
2024-02-08, 08:31
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Min uppfattning om Putin kan krossas eller bekräftas. Blir man statisk i sina åsikter (och dömer på förhand) har man stagnerat som människa.

Du gör ytterligare ett misstag när du klumpar hop folks åsikter med ett "Ni/foliehattar", jag tillhör ingen grupp och litar som sagt var på mitt eget omdöme.

Har du hört talas om Dunning-Kruger?

On topic:

Det jag inte förstår är hur alla ni som anser vänstermedia är partiska till vänster, samtidigt tror att högermedia är opartiska. TC tilltalar och producerar innehåll för sin målgrupp, den amerikanska Hillbilly högern. Han är inte mer opartisk än vad CNN eller annat amerikansk mediehus som har sina specifika målgrupper.
Citera
2024-02-08, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Han har ansträngt sig länge för att få till intervjun och när han jobbade på FOX så sade de till honom att det inte var lämpligt att genomföra en sådan intervju.
Det är knappast lögn eftersom han gick ut med det för längesedan utan att bli emotsagd av FOX.
Bara det faktum att han hade planer på att intervjua just Putin har varit en långkörare i amerikansk MSM om hur fel det är att göra så, vilket du och dina aktivistpolare också anser.
Surt sa räven om rönnbären.

Jag vet inte vad du syftar på nu men jag menar Tuckers påstående om att västerländsk media inte har försökt intervjua Putin. Håller du med om att det var en lögn nu när du sett bevis?
Citera
2024-02-08, 08:32
Medlem
Tuors avatar
Varför är EU så rädda för denna intervju?

https://www.friatider.se/tucker-carlson-hotas-med-eu-sanktioner-att-han-intervjuar-putin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in