2024-02-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Nej, alla sidor sysslar inte med propaganda. Ryssland sysslar med propaganda.

DN gör inte det.

Tillbaka till gymnasiet för att lära dig skillnaden.
Jag är ganska säker på att folk i exempelvis Ryssland resonerar liknande som dig, fast tvärtom. De anser nog att Ryssland INTE sysslar med propaganda, men (enbart för att följa ditt exempel) de skulle nig anse div. artiklar i DN som handlar om typ ukrainakriget som ren o skär propaganda.

Om du inte förstår att både vi e väst, men även typ Ryssland,Kina osv. för ju såklart en sorts propaganda sett genom varandras ögon.. Vem har då rätt? Ja, det beror ju på vilken sida du frågar. Om du på riktigt tror att all västerländsk media enbart är baserat i fakta utan någon som helst vinkling (eller propaganda som du vill kalla det) medans andra aktörer bara pumpar ut propaganda, så bör du ta dig en funderare över varför våra ledare inte skulle kunna ljuga för att få sin vilja igenom medans exempelvis Putin kan..
Nej, jag sympatiserar varken med Ryssland, västländerna eller någon annan sida. Men att inte låta alla sidor berätta sin syn och sin sida av myntet är lika illa som att mata ut propaganda.
Man behöver inte hålla med i det som sägs, men för att kunna se en helhetsbild så måste man först låta samtliga få förklara sin syn och sedan kunna selektera vad som är sanning, och vad som är osanning
Citera
2024-02-07, 22:15
Bannlyst
https://www.zerohedge.com/geopolitical/most-americans-are-not-informed-were-here-because-we-love-us-tucker-carlson-explains

Tucker är klockren! Varför är nato-dräggen så oroliga i tråden? Man måste väl få intervjua/prata med den andra sidan? Hur ska det någonsin bli fred om man är så ignoranta som er?

Citat:
Here's why we're doing it. First, because it's our job. We're in journalism. Our duty is to inform people. Two years into a war that's reshaping the entire world, most Americans are not informed. They have no real idea what's happening in this region, here in Russia or 600 miles away in Ukraine. But they should know, they're paying for much of it in ways they might not fully yet perceive. The war in Ukraine is a human disaster. It's left hundreds of thousands of people dead. An entire generation of young Ukrainians. And has depopulated the largest country in Europe. But the long-term effects are even more profound."
Klockrent! Hur kan ni som vill ha mer krig förneka detta? Tucker Carlson förtjänar Nobels fredspris.
Citera
2024-02-07, 22:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
Varför ljuger du? När har detta sagts? Tucker är till skillnad från er nato-runkare neutral.

Lyssna på vad han säger och ta in ditt jävla grottmongo: https://youtu.be/Q3dU2Fgp0sA?t=44
Citera
2024-02-07, 22:18
Avstängd
Lacerdas avatar
Finns ett datum och klockslag fastställt när den här jävla intervjun ska ske?
Citera
2024-02-07, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Lyssna på vad han säger och ta in ditt jävla grottmongo: https://youtu.be/Q3dU2Fgp0sA?t=44
Hahahahhaha!! Det är alltså din källa? Någon vänsternolla på Youtube? Du har alltså inte ett klipp där tucker säger att han vill att Ryssland ska vinna kriget? Desperata idiot.
Citera
2024-02-07, 22:20
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Va? Vad menar du nu egentligen, tror du Komvux har ett hemligt program där de håller koll på folks svenskaförmågor?

Förklara vad du menar istället. Tucker Carlson har sagt att han stödjer Ryssland, att han HEJAR PÅ RYSSLAND i det pågående kriget i Ukraina. Betyder det i din värld att han kvalificerar som journalist, reporter, humanist, patriot eller amerikansk nationalist?
Du är inte enbart felinformerad utan även fullständigt verklighetsfrånvänd.
Ren rappakalja. En sammanfattning lika usel och sinnesslö som den genomsnittlige medlemmen av den ryska Duman.
Jag ödslar inte mer bläck på dig och dina likar.
Citera
2024-02-07, 22:20
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Finns ett datum och klockslag fastställt när den här jävla intervjun ska ske?
Undrar samma. Hörde på min kvällspromenad nyss att intervjun tydligen redan gjorts, vill se den nu.
Citera
2024-02-07, 22:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
Hahahahhaha!! Det är alltså din källa? Någon vänsternolla på Youtube? Du har alltså inte ett klipp där tucker säger att han vill att Ryssland ska vinna kriget? Desperata idiot.

Om du tittar en minut till så ser du klippet men jag fattar att du är en millennial och inte begrep det för på TikTok så ser man klippet med en gång.
Citera
2024-02-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Du är inte enbart felinformerad utan även fullständigt verklighetsfrånvänd.
Ren rappakalja. En sammanfattning lika usel och sinnesslö som den genomsnittlige medlemmen av den ryska Duman.
Jag ödslar inte mer bläck på dig och dina likar.

https://twitter.com/RealJakeBroe/status/1753991306186301783?s=20
"Why shouldn't I root for Russia? Which I am!"
Citera
2024-02-07, 22:24
Medlem
Citat:
Om du tittar en minut till så ser du klippet men jag fattar att du är en millennial och inte begrep det för på TikTok så ser man klippet med en gång.

Oroa dig inte, jag skickade en länk med enbart det du försökte visa dom. Inte för att dom kommer titta på det och gör dom det förstår dom det inte iaf eftersom engelska kunskaperna hos våra FB vatniks är på en nästan icke-existensiell nivå har jag märkt.
Citera
2024-02-07, 22:27
Bannlyst
Citat:
Otroligt maskulin röst har han också, jag förstår att ni betamän respekterar honom ytterst: https://youtu.be/Q3dU2Fgp0sA?t=57
Varför är ni så oroliga över denn intervju? Är det för att den går emot erat narrativ? Tucker är en riktig journalist till skillnad från aktivisterna du följer.
Citera
2024-02-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Får man inte heja på Ryssland då ? Ska man heja på dom man blir tillsagd o heja på ?

Det kan du ju göra. Men att heja på ryssland och samtidigt ha folk som kallar dig för neutral är ju lite underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in