Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Nej, för som tom dina vänner i Kreml framför via Dmitry Peskov, så finns det ingen möjlighet för Tucker att ta reda på hur många frågor som ställts från media i väst om att få göra intervjuer. BBC har ju också sagt att de flera gånger tagit kontakt men varje gång fått nej.
Nu tror du inte på BBC, eftersom de ju troligen bara är aktivister, vilket ett annat rysstroll påpekat. Men du vill få mig att visa en källa till att svensk MSM har ansökt om att få göra en intervju (vilket jag aldrig ens har antytt). Hur vill du att en sådan källa ska se ut? Ett erkännande från dess aktivister räcker väl inte?
Har aldrig läst i svensk MSM att de klagat över svårigheten att intervjua ryska politiker.
Såg förut en brittisk intervju, tror det var The Telegraph, med deras ryske ambassadör angående många olika frågor och det var intressant att se.
Något liknande har mig veterligen aldrig förekommit i svensk MSM.
Därför är det tämligen skenheligt om man beklagar sig för att inte få tala med Putin när det aldrig en funnits något intresse av att ta del av eller en försöka förstå hur de tänker därborta.
Om bilden redan är solklar så varför ens bemöda sig?
Det är just det som är pudelns kärna med vår media idag. Tucker gör det uppenbart att det är alternativmedia som gäller idag. MSM i Väst har svikit sitt uppdrag att granska makten och istället blivit maktens megafoner.