2024-02-07, 22:48
Medlem
WordWarriors avatar
Jag skrev tidigare i tråden " Magnesium mot coloncancer". Jag vill poängtera att jag avsåg att förebygga coloncancer, inte att bota. Så, nu känns samvetet bättre...
Citera
2024-02-07, 22:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsamaja
Är det lika bra att käka en multivitamin som att köpa alla produkter enkeltvis?

Är det verkligen sant att socker medför cancer senare i livet?

Vänligen
En sockergris

Senkommet svar: nej, multivitaminer innehåller för låga doser. Socker är ett gift, som bidra till att orsaka alla vanliga folksjukdomar.
Citera
2024-02-07, 22:58
Medlem
Vilka mediciner rekommenderar du?

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Senkommet svar: nej, multivitaminer innehåller för låga doser. Socker är ett gift, som bidra till att orsaka alla vanliga folksjukdomar.
Citera
2024-02-07, 22:58
Medlem
Citat:

Vad menar du med socker?
Citera
2024-02-07, 22:59
Medlem
När hittar man bra medicinering på Globus? Alltså klump i halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av coli
”Försäljningstillstånd – Godkännande eller registrering?
Växtbaserade läkemedel för användning av människa kan få försäljningstillstånd på tre olika sätt efter ansökan:
Godkännande efter en så kallad ”fullständig ansökan” där effekt och säkerhet visas med data från produktspecifika kliniska och prekliniska studier på samma sätt som konventionella läkemedel.
Godkännande efter ansökan där data från kliniska och prekliniska studier kan ersättas med uppgifter om ”väletablerad medicinsk användning” inom EES sedan minst tio år tillbaka, vilken stöds av vetenskaplig litteratur. Även denna väg är öppen för konventionella läkemedel.
Registrering som traditionellt växtbaserat läkemedel där effekt och säkerhet stöds av belägg för att produkten har haft ”traditionell användning” under minst 30 år varav minst 15 år inom EES. Säkerheten kan visas med publicerad vetenskaplig litteratur eller produktspecifika data. Traditionella växtbaserade läkemedel är avsedda för humant bruk och endast för egenvård. För vissa indikationer krävs att läkare konstaterat att det inte föreligger en annan allvarlig sjukdom bakom symtomen. Produkterna får endast vara avsedda för intag via munnen, utvärtes bruk och/eller inhalation”.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/tillstand-godkannande-och-kontroll/forsaljningstillstand/vaxtbaserade-lakemedel-och-naturlakemedel

Detta ovan är naturläkemedel - de får användas vid egenvård. Men de ska och får inte rekommenderas, användas eller säljas av läkare eller annan legitimerad sjukvårdspersonal..

Det finns också en annan regel som många inte känner till. Nämligen att i stort sett alla invånare i Sverige kan öppna, köpa och äga ett Apotek.
Men det är förbjudet för läkare att äga ett Apotek.
En gammal, fortfarande giltig regel som uppstod för att inte läkare skulle tjäna pengar på att skriva ut preparat som de sedan själva sålde.

Det är också en bidragande orsak till att läkare inte får befatta sig med alternativmedicinska behandlingar - som de då kan profitera från.
En sjukvårdslegitimation ger ”tyngd” åt det som säljs eller rekommenderas - och därför finns reglerna om att det är förbjudet att rekommendera, använda eller befatta sig med alternativa medicinska behandlingar,
Citera
2024-02-07, 23:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Utifrån din erfarenhet och kompetens, vilken typ av medicin natur och ”vanlig” ger mest till oss, mänskligheten? Mest ”bang for the buck” så att säga.

Vitamin D3, sannolikt.
Citera
2024-02-07, 23:01
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vad anser ni?
Jag tror för övrigt inte en sekund på att du varit läkare i 30 år.
Citera
2024-02-07, 23:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad är naturmedicin? Det finns inget du kallar naturmedicin som kan mäta sig med penicillin. Då är du blott en schaman.

Jag har aldrig påstått att alternativa läkemedel kan ersätta alla kommersiella läkemedel, eller att allt skolmedicinen påstår är falskt. Problemet med AB och liknande är ju resistensutveckling. C-vitamin i höga doser och Zink som komplement kan aldrig skada... Dessa har visats vara effektiva komplement mot sepsis.
Citera
2024-02-07, 23:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad anser du om högt kolesterol? Är högt kolesterol i blodet farligt? Har högt kolesterol i en människa samband med kolesterol som människan stoppar i sig i form av mat som ägg etc?

Är statiner värda att använda för kolesterolsänkning eller är det bättre att använda något annat?

Kolesterol är inte så farligt som påstås. De fyller en viktig funktion i lungornas alveoler exempelvis. Bra kolesteroler kan vara nyttiga på många sätt. Det beror på typen. Triglycerider är farliga däremot. Ägg är nyttigt!
Citera
2024-02-08, 00:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Tror han mer menar någon som t.ex. får blodtryckssänkande medicin utskrivet direkt utan att ändra kost, sömn eller motionsvanor först. Samma med psykiatrin, de flesta nedstämda (inte kliniskt deprimerade) hade blivit botade om de tog en långpromenad varje dag istället för SSRI.

Ja, det är det jag menar.
Citera
2024-02-08, 00:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliiven
Vet inte riktigt vad du vill att vi skall fråga dig om, men efter denna pandemi är mitt förtroende noll för sjukvården, jag är nu övertygad om att att varje enskild person är tvungen att vara sin egen läkare,
Fick en nyligen diagnosticerad diabetes2. Alla råd sjukvården gav var fel. Var själv tvungen att ta reda på via youtube läkare om sjukdomen och hur man skall kontrollera sjukdomen, vilket resulterat i en viktnedgång 35kg och kontrollerad diabetes.

Blodtrycket sänktes nästan omgående med några piller kalium.
Sömnen har aldrig varit bättre än när jag varje natt tar melatonin!
Rosacea försvinner med minskat intag kolhydrater specifik grödor och växt baserade oljor, det sist nämnda direkt otjänligt som föda.

Ja, man ska vara kritisk mot dagens sjukvård, och söka information själv, men man måste vara källkritisk. Ketodiet kanske vore något att pröva. Det kan reversera diabetes typ II. Sök begreppet på valfri sökmotor.
Citera
2024-02-08, 00:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsandersJ
Vilka mediciner rekommenderar du?

Inga mediciner alls är den bästa rekommendationen om du är frisk i övrigt. Tillsammans med en bra livsstil, bra kost, motion, vitaminer och mineraler. Hälsa är inte rocket science. Egentligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in