Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.
Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.
Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.
Vad anser ni?
Det blir svårt att föra en vetenskaplig diskussion (vilket jag antar att du är ute efter), när du varken kommer med exempel eller källor.
Jag har själv forskat på innehållet i många "naturläkemedel" och kan sammanfatta det hela med att de flesta innehåller en enda sörja av diverse kemikalier, där många är carcinogena, immunsuppressiva och reproduktionstoxiska. Ta Taheebo som exempel.
Så till min fråga; vilka evidens grundar du ditt påstående på? Du vet lika väl som jag att "beprövad erfarenhet" gränsar till anekdotiskt och inte kan användas som argument i det här fallet.