2024-02-07, 10:54
Medlem
Klart förvaltaren fixar allt hon får garanterat regelbundet en extra slant från OF pengarna på eget konto och hennes gubbe får ju gratis OF.

Sjuk är det iaf det som händer.
2024-02-07, 11:30
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Behöver hon inte betala skatt för det hon tjänat på OF?

Klart hon ska skatta på sin of.
Frågan är bara om of meddelar skatteverket om hennes inkomster eller det är nått hon själv får ta upp i sin deklaration.
2024-02-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Förvaltaren har ju inte haft kontroll över Bumbis onlyfans pengar, så hur skulle det ändras.

Bumbi jobbade med oinly fans hela 2023.

För att det är utländska pengar som hon satt till utländsk bank. Blir skillnad om det är statliga bidrag eller en svensk lön. Då har förvaltaren kontroll över dom.
2024-02-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Klart hon ska skatta på sin of.
Frågan är bara om of meddelar skatteverket om hennes inkomster eller det är nått hon själv får ta upp i sin deklaration.

Skulle fsktiskt inte förvåna mig om hennes jävla skatt stryks den med. Saker som ska vara omöjliga verkar likförbannat ändå ske i det här jävla landet.. 😬🤷‍♀️
2024-02-07, 12:31
Medlem
ElDivinos avatar
Är det någon som har fått till tidningar och gammalmedia?
Jag tycker vi måste sätta stop för henne nu, det har gått för långt med att hon kommer undan allt.

She should be hunt down! Det räcker nu jävla pajas!
2024-02-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Ok men i komunen brukar det alltid finnas jobb till folk med diverse problem,gatsopare, laga cyklar, enkelt snickeri där parkbänkar tillverkas och typ 2 skruvar ska skruvas i, mycket enkel lager arbete.
Tror att varje normal stor komun har sådant. Där hälften är män och hälften kvinnor, arbets tider från 2-8 timmar om dagen. Många med funktionsnedsättningar eller handikapp eller mycket i bagaget får gärna dessa jobb av komunen. Och dem är slappare än samhall så klarar hon att gå runt och se på skäggiga män nu. Då hennes skägg fobi är borta enligt henne själv, så kan hon åtminstone jobba för att få sitt bidrag varje månad, än att glida runt på en räk macka hela livet och flumma runt och leva på skattebetalarna. Hade hon haft någon karaktär så hade hon tagit sig i kragen då hon är snart 40 år men ser ut som 55-60 på nåt foto jag fick se.
Tyvärr så ser det inte ut så, jag har själv en funktionsnedsättning och har i över ett år försökt att hitta en arbetsprövning, men arbetsförmedlingen lyckas inte, jag försökte då till det själv i kommunen på tex ett bibliotek, men kommunen är svårare än privat till och med, har försökt med Samhall också, men får nej, tyvärr jättesvårt 👍
2024-02-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
För att det är utländska pengar som hon satt till utländsk bank. Blir skillnad om det är statliga bidrag eller en svensk lön. Då har förvaltaren kontroll över dom.

Men varför skulle Bumbi sluta göra samma sak som hon gör nu? Det funkar ju för henne.
Bumbi kommer fortsätta med sin Only fans och få in pengarna på kontot hon har nu och OM Bumbi känner för det, så för hon över pengar till förvaltaren
2024-02-07, 15:13
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElDivino
Är det någon som har fått till tidningar och gammalmedia?
Jag tycker vi måste sätta stop för henne nu, det har gått för långt med att hon kommer undan allt.

She should be hunt down! Det räcker nu jävla pajas!

Jag skrev ett långt mail om henne till både AB och expressen. Får se om nån nappar eller om fler måste tipsa.
2024-02-07, 15:17
Medlem
Citat:
Men varför skulle Bumbi sluta göra samma sak som hon gör nu? Det funkar ju för henne.
Bumbi kommer fortsätta med sin Only fans och få in pengarna på kontot hon har nu och OM Bumbi känner för det, så för hon över pengar till förvaltaren

Ja only Fans pengarna ksn inte förvaltaren styra. Men hon har ju fått Försäkringskassan tillbaka och dom kommer förvaltaren bestämma över. Anmälde henne till Försäkringskassan tidigare idag. Tycker dessutom Försäkringskassan har en jävla skyldighet att motivera hur de kan anse att det är okej att en.perdon tjänar en halv miljon kronor samtidigt som personen håvar in massa bidrag. Så vidrigt.
2024-02-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Jag skrev ett långt mail om henne till både AB och expressen. Får se om nån nappar eller om fler måste tipsa.

Jag pratade med skatteverket. Än så länge är det sekretess på inkomster från 2023.
Jag berättade i korta drag om Bumbi, Only fans och sjukersättning.

Hon tyckte jag skulle göra en anmälan på deras hemsida Tipsa om fusk.

Jag är så jäkla upprörd över att hon fått tillbaka sjukersättningen OCH samtidigt tjänar och har tjänat MYCKET pengar på only fans.
2024-02-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Ja only Fans pengarna ksn inte förvaltaren styra. Men hon har ju fått Försäkringskassan tillbaka och dom kommer förvaltaren bestämma över. Anmälde henne till Försäkringskassan tidigare idag. Tycker dessutom Försäkringskassan har en jävla skyldighet att motivera hur de kan anse att det är okej att en.perdon tjänar en halv miljon kronor samtidigt som personen håvar in massa bidrag. Så vidrigt.

Jag pratade precis med skatteverket, inkomsten för 2023 är det sekretess på.
Jag drog det mesta om Bumbi och hon tyckte jag skulle skriva på skatteverkets hemsida, Tipsa om fusk.
Så det kommer jag göra. Jag ska också skriva till FK sen och ringa FK i morgon.
Herre gud, om hon får rektroaktivt från september 2023, så får hon minst ut 70 000 kr och dem kommer hon spela upp direkt.
2024-02-07, 15:49
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Jag pratade precis med skatteverket, inkomsten för 2023 är det sekretess på.
Jag drog det mesta om Bumbi och hon tyckte jag skulle skriva på skatteverkets hemsida, Tipsa om fusk.
Så det kommer jag göra. Jag ska också skriva till FK sen och ringa FK i morgon.
Herre gud, om hon får rektroaktivt från september 2023, så får hon minst ut 70 000 kr och dem kommer hon spela upp direkt.
Fast om hon får retroaktivt så tar väl förvaltaren dom hoppas jag..klart som fan hon spelar upp dom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in