2024-02-07, 05:45
Medlem
T2Franks avatar
förvaltaren kan få ta hand om min inkomst också. Om hon kan ljuga för försäkringskassan så pass att dem skriver av 309k och betalar ut retroaktivt samt tillåter stora inkomster.

Det måste ju vara allas dröm. Ekonomin kommer blomma.
2024-02-07, 06:17
Medlem
Nu är hennes onlyfans aktiverad igen....

Så sjukersättning plus of pengar. Herregud, det kan ju inte få gå till såhär.
2024-02-07, 06:18
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Min slutsats efter Bumbis sista uppdateringar är att hon får tillbaka sjukbidraget, (retroaktivt också dessutom) skulden är avskriven och att hon uppfattar det som att hon fortsättningsvis fått grönt ljus för att tjäna skattefria pengar på OF samtidigt som hon lyfter sjukbidrag..

Inkompetensen är utbredd i våra rättssalar, det är ett som är säkert..

Ostronfabriken är öppen igen, tog inte ens en dag. Men hon har skrivit att hon slutat med OF och att sidan inte finns. 🤨
Jo den finns och alla bilder och filmer finns kvar.
2024-02-07, 08:00
Medlem
Jag kan inte vara tyst längre. Helt sjukt hur vissa människor verkar få allt serverat på ett silverfat och andra kämpa sig fram tills knogarna blöder. Jag som själv kämpar mig fram i livet ser hur Bumbi glider lagarna mellan fingrarna. Jag förstår bara inte.

Ärligt talat så är det inte Bumbi jag är sur på längre utan hela svenska orättvisan. Missförstå mig inte, jag klarar fortfarande inte av människan, men nu går ilskan och sveket längre än henne.

Vill personligt tacka alla människor som står upp mot sån här bullshit. Ni är guld värda och jag hoppas det ger resultat.
2024-02-07, 09:13
Medlem
Det sjuka är när hon sa i sin live igår att ”Jag får alltid min vilja igenom, jag vet bäst”
2024-02-07, 09:25
Medlem
Bumbi, att du vågar visa dig utomhus efter detta är otroligt.
Och du FORTSÄTTER med OF trots allt?! Alltså!

/Gua-ka-mole
2024-02-07, 10:03
Medlem
Självklart kommer hon fortsätta med of på sidan av bidraget.. Hon har ju kommit undan med att göra det en gång så i hennes huvud tror hon ju att det är ett beteende som går att komma undan med. Det här jävla landet har gått åt helvette med. Sånna som den skatan får bidrag samtidigt som de har fet lön på sidan och dessutom spelar bort alla pengar... men folk med cancer eller annan sjukdom, dom blir antingen utförsäkrade eller nekade hjälp från första början.

Dags för tidningar och tv att börja vakna... 🤷‍♀️
2024-02-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoBlonde
Dags för tidningar och tv att börja vakna... 🤷‍♀️

Publicitet skulle definitivt behövas i det här ärendet.
2024-02-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie
Förvaltaren kommer ha full kontroll över FK-pengarna. Hon kommer inte ha OF kvar. Den är avaktiverad igen. Tror faktiskt inte ens Bumbi är så jävla dum så hon sabbar sin sjukersättning igen genom att dra in pengar på of.

Förvaltaren har ju inte haft kontroll över Bumbis onlyfans pengar, så hur skulle det ändras.

Bumbi jobbade med oinly fans hela 2023.
2024-02-07, 10:28
Medlem
Arbetsför var det.... Nu rasslar pengarna till spel in igen från att hon viker ut sig på OF.
2024-02-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Hon har blivit beviljad sjukersättning en gång i tiden. Samma grunder kvarstår och jag är inte alls förvånad över att hon får tillbaka bidraget. Däremot ska hon naturligtvis inte kunna håva in 30-50k/mån samtidigt som hon får bidrag. Men det är två olika saker. Hon får tjäna andra pengar. Med hennes diagnoser får hon antagligen dispens att prova annat bara för att få en livskvalitet. Men då ska bidraget pausas under tiden. Jag har svårt att tro att hon slipper betala tillbaka bidraget för 2023. Varför liksom? För även om de har rätt i att det bedrivs en häxjakt på henne så tar det ju inte bort det faktum att hon har fått både bidrag och tjänat alldeles för mycket vid sidan av 2023. Vad de flesta som håller på att anmäla henne 24/7 inte förstår, är att DE är orsaken om hon (mot all förmodan) slipper betala tillbaka skulden till FK. Fatta hur många anmälningar om ovidkommande saker som inkommit till FK, förvaltaren och advokaten. Hur kan man tolka det annat än som en ren häxjakt? Det skrivs om tiaror och kläder, hur hon formulerar sig, hur hon sover/vaknar/duschar, hur ointelligent hon är som inte klarar att finna iban. Osv osv osv. Skala av alla oväsentligheter och håll er till vad som spelar någon roll så kanske de lyssnar. Allt blir ju avfärdat när ni skickar så mycket blaha! Ingen bryr sig om hon säger konstiga saker på sin instagram eller tiktok. Ingen bryr sig om hur hon sminkar sig eller om hon klipper av sig håret. Skicka konkreta bevis när hon plockar ut inkomst vid sidan av bidraget eller om hon undlåter att anmäla inkomst från OF till Skv. DET är väsentligt! Och nej, hon har ingen skatteskuld än. Den uppstår när hon deklarerar. Det är alla felaktigheter som sprids som gör att hon kommer undan hela tiden. För allt hon faktiskt gör försvinner i mängden av hat vilket istället ger henne sympatier. Så ni motarbetar och förstör för er själva. Sluta ge henne uppmärksamhet så försvinner hon så småningom. Hon får ju status pga av er. Hon har en if och behöver en förvaltare för hon kan inte ta ekonomiska beslut som en vuxen person. Blir hon av med förvaltaren kommer hon hamna på gatan tillslut. Jag kan bara anta att ni inte vill se en utvecklingsstörd människa på gatan, utan att syftet med allt det här är att få henne att sluta utnyttja andra och sluta lura staten.
Detta är riktigt bra skrivet. Kan någon människa flrstå varför myndigheter inte tar nån anmälan seriöst? Det rasslar in så sjukt mycket helt meningslösa mail/brev etc som inte har något med något att göra.

Det är dock sjukt märkligt hur hon kan få retroaktivt samt nollad skuld.
Läst om de som blivit av med bidraget för att de bakat och gjort videos och lagt ut.
2024-02-07, 10:52
Medlem
LaPrincipessas avatar
Behöver hon inte betala skatt för det hon tjänat på OF?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in