2024-02-07, 13:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gish-gallop.

Den åtalade mannens, eller någon annan persons naglar skulle kunna ha orsakat rodnader på kvinnans slidväggar.

Där har du hypotesen.
Och den lägger du utifrån din livserfarenhet och samlade kunskap om hur man skador kvinnor?

Nej, det som beskrivs är rodnad och inte rivmärken.
Citera
2024-02-07, 13:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och den lägger du utifrån din livserfarenhet och samlade kunskap om hur man skador kvinnor?

Nej, det som beskrivs är rodnad och inte rivmärken.

Gish-gallop!

Den åtalade mannens, eller någon annan persons naglar skulle kunna ha orsakat rodnader på kvinnans slidväggar.

Fullt möjligt tills du eller någon annan visar att hypotesen är omöjlig.

Tyckande gills inte.
Citera
2024-02-07, 13:48
Medlem
Citat:
Jupp serru -- kvinnor får stora skador efter samlag, därför bör man vara mycket noga med samtycke innan man ger sig på en kvinna.

”Stora skador”?
”Ger sig på”?

Du är patologiskt ohederlig.

Citat:
Nöjd.

Inte för än du erkänner att du är en okunnig lögnare och raderar ditt konto för att aldrig återvända.

Citat:
Det är inget han påstår -- utan nu är det dina egna fantasier och spekulationer du vill att man skall utgå ifrån.

Precis som att du fantiserar ihop och hittar på precis allt du kräker ur dig?
Menar du att vi plötsligt endast ska förhålla oss till sådant som bokstavligt uttalas i handlingarna?

Citat:
Det är skillnad på rivsår och skavsår.

På hud ja, på slemhinnor inte alls lika mycket om det inte är tydliga rivsår.

Du skrev dessutom själv, inatt eller igår, att dessa slemhinnor läker fort. Har du ändrat dig nu, igen?

Citat:
Vad har du själv för vetenskapliga belägg?
Mer än att du tycks störa dig på att en kvinna inte omedelbart adopterar ditt trams och rättar sig i ledet?

Vad sägs om verkligheten? Vi vet att du är fullkomligt ovetandes om den…

Där kom ytterligare ett uttryck för dina patologiska vanföreställningar att kritik mot lallande dårar som råkar ha en fitta(eller någonting som hon själv kallar för det) beror på ett allmänt kvinnohat.
Det är dig vi hatar, oaktat din stövelliknande ursäkt till könsorgan.
Citera
2024-02-07, 13:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det var många kloka ord i den artikeln. Jag fastnade särskilt för följande, vilket är precis vad jag uttryck i tråden fast med andra ord:

"Inte sällan består stödbevisning i sexualmål av vittnen i målsägandens närhet som berättar om målsägandens uppträdande efter påstådd gärning och vad målsäganden har berättat för dem. En risk utifrån ett rättssäkerhetsperspektiv med att tillmäta sådan ”stödbevisning” alltför stor bevisverkan är dock att det, såvitt vi förstår, inte finns någon tillförlitlig och robust forskning om hur personer reagerar efter att ha blivit utsatta för övergrepp. Vår praktiska advokaterfarenhet säger oss också att personer reagerar väldigt olika. Det finns inte något ”rätt” eller ”fel” sätt att hantera ett övergrepp på. Vi är olika och vi reagerar olika. Det är därför vanskligt att bedöma om en gärning är styrkt eller inte utifrån påståenden om hur målsäganden har reagerat och agerat efter ett påstått brott. Vi påstår vidare att en berättelse som sprids i flera led inte blir mer sann för det."

Dessutom uppträder våldtäktsoffer olika beroende på hur nära inpå händelsen de kontaktar polis, vänner och andra. Det finns ingen röd tråd.

Hur kvinnan uppträdde och uppfattades när hon polisanmälde händelsen säger absolut ingenting om hennes trovärdighet och tillförlitligheten i hennes uppgifter.
Citera
2024-02-07, 14:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dessutom uppträder våldtäktsoffer olika beroende på hur nära inpå händelsen de kontaktar polis, vänner och andra. Det finns ingen röd tråd.

Hur kvinnan uppträdde och uppfattades när hon polisanmälde händelsen säger absolut ingenting om hennes trovärdighet och tillförlitligheten i hennes uppgifter.
Så en glad, skrattande anmälare är lika trovärdig som en gråtande upprörd Ok.

Det är väl dessutom så att advokater inte har någon större erfarenhet av att ta hand om våldtäktsoffer i första skedet - så är verkligen deras erfarenhet något att fästa sig vid? Apropå vetenskaplighet.
De som möter våldtäktsoffer initialt är vanligen vårdpersonal och polis. Inte advokater.
Citera
2024-02-07, 14:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Exakt så. Likväl ansåg TR att detta var en grundbult i bevisningen som det var V:s ansvar att motbevisa . Sinnessjukt.
Citera
2024-02-07, 14:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så en glad, skrattande anmälare är lika trovärdig som en gråtande upprörd Ok.

Utveckla. Anser du att man är mindre trovärdig om man t ex skrattar och skämtar som våldtäktsoffer?
Citera
2024-02-07, 14:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Exakt så. Likväl ansåg TR att detta var en grundbult i bevisningen som det var V:s ansvar att motbevisa . Sinnessjukt.

Har något framkommit vilka domstolens ledamöter var, namn på nämndemännen?
Citera
2024-02-07, 14:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Utveckla. Anser du att man är mindre trovärdig om man t ex skrattar och skämtar som våldtäktsoffer?
Jag anser inte att man helt kan bortse från en persons uppträdande.
Citera
2024-02-07, 14:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag anser inte att man helt kan bortse från en persons uppträdande.

Det var inte det jag frågade. Jag undrar om du anser att ett våldtäktsoffer som t ex skrattar och skämtar generellt är mindre trovärdigt än ett våldtäktsoffer som inte skrattar och skämtar.

Det är en enkel ja/nej fråga.
Citera
2024-02-07, 14:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Har något framkommit vilka domstolens ledamöter var, namn på nämndemännen?

Inget jag känner till.
Citera
2024-02-07, 14:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var inte det jag frågade. Jag undrar om du anser att ett våldtäktsoffer som t ex skrattar och skämtar generellt är mindre trovärdigt än ett våldtäktsoffer som inte skrattar och skämtar.

Det är en enkel ja/nej fråga.
Du har fått mitt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in