2024-02-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp, samt visst blod - det kan uppstå när det är friktion mot slidväggarna -- om man är väldigt våt så finns inte den friktionen .. precis som den inte heller finns mot snoppen -- så det han hävdar motsäger skadorna hon har i slidan.

Lögn, såklart.
Naturligtvis uppstår friktion efter två timmars sex, oavsett hur våt hon är.
Du måste komma ihåg att de allra flesta inte är så blygsamt utrustade som din cuckgubbe som brukar skrapa upp dig ur snödrivor efter finska gangbangs.

Så nej, det motsäger inte några ”skador”.

Du är verkligen helt oförmögen att vara ärlig.
Citera
2024-02-07, 00:35
Medlem
Citat:
Nej, det kan det inte vara ditt offer - när du gökar en kvinna som ställer upp för att hon inte vill bli skadat så handlar det inte om samtycke...

I vad ligger hotet om skada? Det räcker alltså att sådant försiggår endast inne i hennes huvud?
Hon kan i övrigt alltså bete sig precis som vid vanligt sex och mannen ska på telepatisk väg veta att hon gör det för att inte bli skadad, av någon osökt och outgrundlig anledning?

Citat:
Förlåt - råkade jag skriva "du" -- det var inte meningen att håna dig, alla vet ju att du inte får knulla så länge kvinnan kan kvida och andas.

Varför ljuger du om att du vet hur polisutredningar fungerar?
Vågar du inte svara på det?

Citat:
Edit
Jag tror inte V ville skada BO - jag tror snarare han läst för många inlägg av folk som är lika sjuka som dig och tagit det för sanning.
Det är hans problem - inte hennes - att han inte vet hur samtycke ser ut.

Varför påstår du att fri berättelse inte används i polisförhör utan bara i domstolen, när polisen använder sig av PEACE-modellen i sin förhörsmetodik, vilket i allra högsta grad baseras på just fri berättelse?
Citera
2024-02-07, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Är ju inte bara ord står mot ord. BOs uppenbarligt traumatiserade beteende som vänner, utredare och kurator såg dagarna efteråt väger in i Tingsrättens beslut. Men hon kan ju vara en riktigt bra och trovärdig skådespelare denna 19-åring.

Gällande motiv har det varit uppe i tråden. Minns jag rätt är ca 5% av anmälda våldtäkter definierade som falsk tillvitelse. Vid dessa anmälningar handlar det nästan uteslutande om psykisk ohälsa, demens, att man vill sätta dit ett x t ex i en vårdnadstvist, alkohol/droger. Ingen av dessa verkar BO "kvala in" för. Man kan ju också fundera på varför skulle BO vilja skicka en oskyldig klasskompis som hon känner ytligt i fängelse i 3 år? Hon tog också en stor risk i att anmäla detta, se bara på hur mycket hat/skit hon har fått i denna tråd som jag hoppas att hon och anhöriga aldrig läser. Hon hade väl snarare kämpat för att komma in på en fin skola i Gbg och flyttat ner från Sthlm. Nu har hon lämnat den skolan av rädsla för vad som skulle kunna hända och bor på annan ort och dessutom fått ge upp sin utbildning.

Vi vet ingenting om kvinnans psykiska hälsa innan den där natten, inte heller hennes ekonomi, och mycket lite om hennes relationer till bland annat män.

Jag kan tänka mig att kvinnan som är mycket ung inte har koll på straffskalan vad gäller våldtäkt, men hon kan ha haft det. Av samma anledning är det inte säkert att hon känner till forumet och de diskussioner som uppstår kring vissa brott och kriminalfall.

Vi känner inte heller till hur hennes studier gick, kanske var hon på väg att hoppa av redan innan händelsen, en kvarts miljon blev kanske en bra grundplåt till karriär på annat håll.

Nästan uteslutande i din text ger utrymme för fler förklaringar än de du nämner.
Citera
2024-02-07, 00:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, då vet vi var du har ditt fokus.

Sakligt diskuterade vi kvinnans rodnade slidväggar och att det inte går att säga något om uppkomstsätt och uppkomsttid.
En välsmord kvinna får inte rodnad (irritation) på slidväggarna eller blödning om inte sexet varit hårt.
Så det fyndet talar mot att hon var så "våt" i över en timme så att han inte fick tillräckligt friktion för att komma.

Fyndet säger att hon inte var så välsmord - eftersom det som beskrivs är typ som skavsår inuti.
Citera
2024-02-07, 00:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
En välsmord kvinna får inte rodnad (irritation) på slidväggarna eller blödning om inte sexet varit hårt.
Så det fyndet talar mot att hon var så "våt" i över en timme så att han inte fick tillräckligt friktion för att komma.

Fyndet säger att hon inte var så välsmord - eftersom det som beskrivs är typ som skavsår inuti.

Fortfarande kan inget sägas om orsak och uppkomsttid för dessa rodnader.

Vad kvinnan eller någon annan gjort mellan hennes ben innan den här mannen kom in i matchen har vi inte en garanterad och heltäckande bild av.
Citera
2024-02-07, 00:44
Medlem
Citat:
Är ju inte bara ord står mot ord. BOs uppenbarligt traumatiserade beteende som vänner, utredare och kurator såg dagarna efteråt väger in i Tingsrättens beslut.

Det är fortfarande en ord mot ord-situation. All den stödbevisningen ligger helt i målsägarens händer.

Citat:
Men hon kan ju vara en riktigt bra och trovärdig skådespelare denna 19-åring.

Ja, det kan hon. Men det behöver hon ju inte vara eftersom precis vilket beteende som helst verkar vara tecken på att någon våldtagits.

Citat:
Gällande motiv har det varit uppe i tråden. Minns jag rätt är ca 5% av anmälda våldtäkter definierade som falsk tillvitelse. Vid dessa anmälningar handlar det nästan uteslutande om psykisk ohälsa, demens, att man vill sätta dit ett x t ex i en vårdnadstvist, alkohol/droger. Ingen av dessa verkar BO "kvala in" för. Man kan ju också fundera på varför skulle BO vilja skicka en oskyldig klasskompis som hon känner ytligt i fängelse i 3 år? Hon tog också en stor risk i att anmäla detta, se bara på hur mycket hat/skit hon har fått i denna tråd som jag hoppas att hon och anhöriga aldrig läser. Hon hade väl snarare kämpat för att komma in på en fin skola i Gbg och flyttat ner från Sthlm. Nu har hon lämnat den skolan av rädsla för vad som skulle kunna hända och bor på annan ort och dessutom fått ge upp sin utbildning.

Att dölja otrohet är också en mycket vanlig anledning, det ”kvalar” hon defintivt in på för även om de hade gjort slut för tillfället så ville hon uppenbarligen vara tillsammans med pojkvännen.

Det här är ju någonting som både åklagaren och rätten har skyldighet att utreda, men det har de inte gjort.
Citera
2024-02-07, 00:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fortfarande kan inget sägas om orsak och uppkomsttid för dessa rodnader.

Vad kvinnan eller någon annan gjort mellan hennes ben innan den här mannen kom in i matchen har vi inte en garanterad och heltäckande bild av.
De kan inte ge det utlåtandet utan hans version.
När det gäller tid så pratar man om timmar eller enstaka dygn för en slida att läka sådan skada.
Så nej, det kan inte säga vilken timme eller minut som skada uppstod.

Skadan talar emot hans påstående om att hon var så våt -- och det påståendet hade inte gyn fått och kunnat ta ställning till i sitt utlåtande.
Men våt kvinna får inte skavsår och blödning i slidan. Slidan är gjord för att kunna ta emot en man om kvinnan är villig - utan att det blir skador.
Citera
2024-02-07, 00:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Att dölja otrohet är också en mycket vanlig anledning, det ”kvalar” hon defintivt in på för även om de hade gjort slut för tillfället så ville hon uppenbarligen vara tillsammans med pojkvännen.

Det här är ju någonting som både åklagaren och rätten har skyldighet att utreda, men det har de inte gjort.
Det har självklart utretts - det fanns ingen sannolikhet för att hon skulle anmäla och sen ringa sitt ex för att dölja ett gök.
Otrogen kan hon inte ha varit eftersom hon inte var i en relation när det hände.
Citera
2024-02-07, 00:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför påstår du att fri berättelse inte används i polisförhör utan bara i domstolen, när polisen använder sig av PEACE-modellen i sin förhörsmetodik, vilket i allra högsta grad baseras på just fri berättelse?
Det har jag aldrig påstått.
Har du redan glömt vad som startade diskussionen?
Du är en riktig tomte.
Citera
2024-02-07, 00:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Lögn, såklart.
.
Nej. För att skavsår skall uppstå så krävs det att det skaver. Ymnigt glidmedel (slidsekret) förhindrar skavning.
Du får inte skavsår om du fyller dina skor med glidmedel -- och på samma vis fungerar det med slidan.
Det kan vara svårt att hålla skorna på fötterna - eller lillsnoppen i sliden -- men skavsår blir det vare sig på fötterna eller skorna/snoppen - slidan.
Senast redigerad av micro113 2024-02-07 kl. 00:59.
Citera
2024-02-07, 00:57
Medlem
Citat:
Jasså, talar du om rodnade slidväggar, som man inte kan säga något om vare sig uppkomstsätt och uppkomsttid om?

Finns inget konstaterat samband mellan kvinnans rodnader och de aktiviteter de tu ägnade natten åt.

Här finns inget att se - cirkulera.

Verkar dock märkligt om de rodnade slidväggarna och de blodiga flytningarna kommit till 2 veckor innan våldtäkten. Som är då hon senast hade sex.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Såvitt jag vill minnas finns inga skador i hennes vagina. De enda "skador" som noterats är de gula blåmärkena, vars färg antyder att de är äldre än från sexet, sannolikt från hennes judo.

Det är du som blundar för hennes motsägelser, lögner. Varför blundar du för dem?

Rodnande slidväggar och blodiga flytningar.

Citat:
Lögn, såklart.

Så nej, det motsäger inte några ”skador”.
.

Nej, om hon hade varit väldigt våt, så uppstår ingen friktion på det sätt som kan skapa rodnande slidväggar.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Sista stycket är whataboutism.

Vi behöver inte utgå ifrån att kvinnan ljuger, vi vet att hon ljuger i flera fall. Det senaste upptäckte jag tidigare idag, när jag noterade att hon säger att hon ligger på sidan och han bakom henne, med sin vänsterhand mellan hennes ben, och samtidigt säger hon att hon inte kan kliva ur sängen för att han håller om henne. Men det är en fysisk omöjlighet att han håller om henne i den situation hon beskrivit.
Det är tydligt att hon ljuger om avgörande saker i hennes eget agerande.

Varför gör hon det, kan man undra! För ljuger, det gör hon.

Vart säger hon det? Jag har läst samtliga förhör nu och hittar det ingenstans. Vad jag hittar är två ställen där det diskuteras vänsterhanden, men där verkar hon mer ligga på rygg och inte på sidan.

I övrigt har väl Vi*king två armar och två händer? Eller är han enarmad? Om han har två armar går det ju ypperligt bra att hålla fast henne (även om hon ligger på sidan) med högerarmen samtidigt som han penetrerar henne med vänsterhanden.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-07 kl. 01:13.
Citera
2024-02-07, 00:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Blev bara så fascinerad av din, som jag upplevde det, säkerhet gällande att samtycke och frivillighet förmodligen funnits hela tiden. Det var något helt nytt i tråden som jag följt sen start.

Berusningsgrad, avsaknad utlösning och att han däckar direkt när han slutar efter 2 timmar (enligt bådas berättelser) kan man säkert vända och vrida på. Men jag är också grymt imponerad av Vs detaljrikedom/minne där mellan 02-04, trots att han var så trött och/eller full Här säger ju BO att V säger att han är för full för att få utlösning och V säger i förhören att han är för trött. Sen ändrar ju sig V i förhör och påstår att BO rört sig för dåligt. Tror man på BOs version skulle det kunna bero på den vetenskap som du också dissar, d v s att det är väldigt vanligt att våldtäktsoffer stänger av och egentligen inte blir så 'bra' att ha sex med

Nåväl, du verkar tro mer på V än på BO. Vi får väl se vad Hovrätten kommer fram till.

Jag kan inte se att det är någon ny ståndpunkt. Alla som är skeptiska till domen anser att huvudskälet till det är att målsäganden deltar aktivt i sexet genom diverse handlingar och att eftersom hon då inte är tvingad är det märkligt att hon skulle blivit våldtagen ens i den märkliga mening lagen har om den saken. Hon är helt fri att avsluta akten och säga till den tilltalade att hon inte vill delta mer.

Jag dissar ingen vetenskap. Anna Tiihonen Möllers studie är enkät besvarad av förmodade våldtäktsoffer och frågar efter de svar den vill ha. Som bäst skulle den visa att ett antal kvinnor upplevt samma passivitet, men kopplingen till en biologisk instinkt är bara spekulationer.

Vad förväntar man sig att någon skall svara på frågan om varför de inte gjorde tillräckligt motstånd? Att de ljög? Att det nog egentligen inte var en våldtäkt?

Statistik säger oss väldigt lite om fall där ord står mot ord och det handlar om det vaga begreppet samtycke och gällande någons upplevelse av sexet vad gäller att vara passiv. Det här är ett enskilt fall och det är inte jämförbart med andra fall, låt oss säga ett där en kvinna som är berusad är passiv då hon blir utsatt för gruppsex av tre främmande män på en Finlandsfärja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in