2024-02-06, 18:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Absolut. De flesta skiter i ens tvätt, om man har mens eller har bajsat eller har det stökigt eller precis haft sex. Men man kanske ändå har lite stolthet och skam i kroppen själv? Eller? JAG vill inte att grannen ska veta hur mina trosor ser ut. Även om grannen skiter i det, så känns det inte bra för mig att grannen vet det. Så måste man väl få känna?

Men jag tror ingen ser dem, och letar inte efter dem.

Det enda jag ser är sockar.

En barnsocka satte jag upp så att en granne såg den. Vi glömde en grytlapp, som en granne hängde runt ett vattenrör.

Kanske är det en åldersfråga.

När jag var 11-12 var det lite jobbigt att köpa porrtidningar, men inte längre... inte för att jag köper några längre.
Citera
2024-02-06, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Tre pers som gör fel i en tvättstuga.
Den enda oskyldiga här är din kille.
Du gjorde en stor sak av ingenting och din granne gjorde klassikern att inte respektera tvättiderna. Din kille är en riktig mes. Självklart skulle han stå bakom dig men jag som man har sett mensblod i trosor förr.
Men, nu är det du som skapade tråden så det är dig jag får ge mig på.
Jag med har haft tvättstugekrig. De gånger jag lackat ur är när någon faktiskt snor tiden. Egentligen ingen stor grej men ändå så är det en tid man avsatt för tvätt. Sedan har jag haft div krig på liknande saker du beskriver men då med grannar som gång på gång skiter i tvättiderna.

Näe, vore jag dig skulle jag be om ursäkt för ditt beteende till grannen för grannfridens skull och är han vettig får du en tillbaka.
Sedan fostrar du din kille lite bättre. Han ska försvara dig oavsett hur korkad du är för stunden och sedan idka lite kvinnomisshandel efteråt.
Vad är det TS har gjort en stor grej av menar du? Att grannen använde torkskåpet eller att hennes kille lade sig i bråket och var på grannens sida?
Citera
2024-02-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte standard. Det förekommer absolut, men det är inte standard. Och det vore väldigt konstigt om det var så i TS fall då det är en tvättstuga man låser medan man använder den.
Vi har också lås på vår tvättstuga! Men torkskåp står i annat utrymme. Frågan är om det är blipp eller lås. Men det kvittar, hon verkar inte frisk!
Citera
2024-02-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Vi har också lås på vår tvättstuga! Men torkskåp står i annat utrymme. Frågan är om det är blipp eller lås. Men det kvittar, hon verkar inte frisk!
I min stad är det standard. Kanske inte i stora hyreskomplex med massa udda människor utan vett. Här har alla tvättstugor 1 tim torktid oavsett hyreshus, bostadsrätt. Så i städer med normalt sansade människor är det standard! Har aldrig haft ngt annat och bott på många ställen! Utom getton!
Citera
2024-02-06, 18:55
Bannlyst
Citat:
Hehe, du brukar vara väldigt resonabel. Därför reagerade jag lite på hur du skrev.

Folk fungerar olika. En del vill verkligen vara ifred i tvättstugan. För mig är det generellt oviktigt, men bara för att jag är sådan behöver inte alla andra vara sådana.

Startade en omröstning om det (FB) Får man torka på nästas tvättid i er tvättstuga?

Svårt att säga utan att ha varit där. Nu skulle jag väl säga att det mesta tyder på att TS kroppsspråk förmodligen indikerade att det vore det bästa. Beror också lite på hur åtskild torkdelen är från tvättdelen och andra faktorer.

Tycker inte att det här var jordens grej. Grannen tog en chansning eller var kanske bara lite allmänt disträ, TS klargjorde att hon inte uppskattade det, grannen respekterade det. Ingen big deal åt något håll, och där kunde historien ha slutat om inte TS kille kände ett behov av att publikt uppfostra sin tjej.
Den pollen gäller inte då frågan är ledande. Skulle varit "Får man torka en timma efter tvättid i din tvättstuga?".

OnT: Kan bara hålla med. Pojkvännen reagerade helt fel och gjorde bort sig själv och sin tjej. Han borde hållt käften eller inte gått in där alls.

Som granne så hade jag tänkt "Oops hon har nog en dålig dag", jag hade inte tänkt att hon snäste för att hon skämdes för sina smutsiga underkläder! Det måste ju vara helt onormalt?

Vem faan bryr sig om TS trosor?
Citera
2024-02-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jag hade också ogillat att grannen är kvar i tvättstugan trots att det är din tid.
Rätt ska vara rätt

Han hade kunnat talla och olla på hennes trosor då hon lämnade sin smutstvätt obevakad i hela 20 minuter innan hon gick ner igen för att sätta på tvätten och perversgrannen stod kvar. Var 6:e kille är pervers. Det hände säkert, en runk och sen stod han kvar där när hon kom ner igen.

I min tvättstuga har man 4h. Det är alltså inte ok att gå över tiden. 70grader program tar 1h 2 min, 60 grader 48 min. Torktumlare och skåp högst 2h användning. All in all brukar det ta 2-2.5h för mej. Till och med om du glömmer bort tvätttiden den första timmen så hinner du resterande 3h.
Senast redigerad av fonzen 2024-02-06 kl. 19:13.
Citera
2024-02-06, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Den pollen gäller inte då frågan är ledande. Skulle varit "Får man torka en timma efter tvättid i din tvättstuga?".
På vilket sätt skulle det vara bättre? Funderade på den, men tänkte att det kunde åsyfta att man menar efter 22 eller något sådant när tvättmaskinerna stängs av pga ljudnivå.

Tror hur som helst att de flesta kommer fatta vad som menas. Iaf tillräckligt många för att få en indikation om det är standard eller ej.

Tvivlar dock som sagt inte på att det är förekommande.

Citat:
OnT: Kan bara hålla med. Pojkvännen reagerade helt fel och gjorde bort sig själv och sin tjej. Han borde hållt käften eller inte gått in där alls.
Jepp, håller helt med om det.

Citat:
Som granne så hade jag tänkt "Oops hon har nog en dålig dag", jag hade inte tänkt att hon snäste för att hon skämdes för sina smutsiga underkläder! Det måste ju vara helt onormalt?

Vem faan bryr sig om TS trosor?
Det handlar ju inte så mycket om hur mycket andra bryr sig, utan hur mycket man själv bryr sig.

Jag hade inte analyserat det hela jättemycket. Det kan vara att hon hade en dålig dag, att hon skäms för sina underkläder, att hon är obekväm med en man där, att hon tidigare blivit våldtagen i en tvättstuga, extremt kontrollbehov eller tusen andra anledningar. Och om det nu var så att det var en massa synliga fläckar i underkläderna skulle jag nog till och med hävda att det är rätt onormalt att vara fullt bekväm med att andra ser det.

So what om hon är onormal? Alla är onormala på olika sätt. Jag är väldigt restriktiv med att låta andra använda min dator. Gillar det verkligen inte av någon anledning.
Citera
2024-02-06, 19:19
Moderator
Fear2bes avatar
Grannen som inte förstår hur mycket han stör med att gå in på andras tvättider borde verkligen skämmas. Man frågar inte om man får fortsätta utan ursäktar sig och samlar ihop allt och avlägsnar sig omedelbart utan snack.

Pojkvännen, ja det blir väl han som får köpa en tvättmaskin till trådstartaren.

Trådstartaren har all rätt att vara riktigt missnöjd med både oförskämda grannar som saknar tidsuppfattning och uppfostran och en pojkvän som inte verkar vara så mycket bättre än grannen.
Citera
2024-02-06, 19:23
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt skulle det vara bättre? Funderade på den, men tänkte att det kunde åsyfta att man menar efter 22 eller något sådant när tvättmaskinerna stängs av pga ljudnivå.

Tror hur som helst att de flesta kommer fatta vad som menas. Iaf tillräckligt många för att få en indikation om det är standard eller ej.

Tvivlar dock som sagt inte på att det är förekommande.

Jepp, håller helt med om det.

Det handlar ju inte så mycket om hur mycket andra bryr sig, utan hur mycket man själv bryr sig.

Jag hade inte analyserat det hela jättemycket. Det kan vara att hon hade en dålig dag, att hon skäms för sina underkläder, att hon är obekväm med en man där, att hon tidigare blivit våldtagen i en tvättstuga, extremt kontrollbehov eller tusen andra anledningar. Och om det nu var så att det var en massa synliga fläckar i underkläderna skulle jag nog till och med hävda att det är rätt onormalt att vara fullt bekväm med att andra ser det.

So what om hon är onormal? Alla är onormala på olika sätt. Jag är väldigt restriktiv med att låta andra använda min dator. Gillar det verkligen inte av någon anledning.
Ja vi får se, jag tror ändå att den frågan hade varit bättre.

Jag tänker att hon ändå irriterat sig så mycket på detta så att hon gjort ett långt inlägg på Flashback. Hon vill känna att hon hade rätt. Vilket hon iofs hade - men för mig framstår hon ändå som lite hysterisk. Om hon hade blivit våldtagen i en tvättstuga så hade det varit bra KBT att låta grannen vänta 5 min där.

Eller så hade hon (mest troligt) kommit överens med sin pv att han fixar all tvätt. En fv jag hade gjorde så, hon vägrade gå ner i tvättstugan pga att den var "läskig" och det var ett skumt område, så jag skötte all tvätt. Inga konstigheter.
Citera
2024-02-06, 19:23
Medlem
Zests avatar
Min undran är mest detta:

"Igår skulle vi tvätta, jag och min kille"

Varför två personer? Räcker väl gott och väl med en person i taget för tvätten oavsett om det är för att köra igång tvättmaskiner och sen nästa för torkning vare sig det är torktumlare eller torkskåp - varva gångerna mellan er istället - bägge behövs inte alla gånger man fixar i tvättstugan.

Sen kan man ju alltid sortera upp sin tvätt hemma innan man går till tvättstugan så det bara är att slänga in eländet i rätt maskin med det program man nu vill köra.

Men så tänker väl bara jag, antar jag.
Citera
2024-02-06, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ja vi får se, jag tror ändå att den frågan hade varit bättre.
Kanske.

13 har röstat nu. Det är definitivt vanligare än jag trodde, men jag skulle då inte säga att det är standard.

Citat:
Jag tänker att hon ändå irriterat sig så mycket på detta så att hon gjort ett långt inlägg på Flashback. Hon vill känna att hon hade rätt. Vilket hon iofs hade - men för mig framstår hon ändå som lite hysterisk. Om hon hade blivit våldtagen i en tvättstuga så hade det varit bra KBT att låta grannen vänta 5 min där.

Eller så hade hon (mest troligt) kommit överens med sin pv att han fixar all tvätt. En fv jag hade gjorde så, hon vägrade gå ner i tvättstugan pga att den var "läskig" och det var ett skumt område, så jag skötte all tvätt. Inga konstigheter.
Nu är det ju lite trist att TS verkar ha lämnat tråden, men jag får intrycket av att hon inte tyckte att det här med grannen var en stor grej alls. Jobbig för henne kanske, men egentligen ingen stor grej. Den stora grejen är att hennes kille var dum i huvudet.
Citera
2024-02-06, 19:33
Bannlyst
Citat:
Kanske.

13 har röstat nu. Det är definitivt vanligare än jag trodde, men jag skulle då inte säga att det är standard.

Nu är det ju lite trist att TS verkar ha lämnat tråden, men jag får intrycket av att hon inte tyckte att det här med grannen var en stor grej alls. Jobbig för henne kanske, men egentligen ingen stor grej. Den stora grejen är att hennes kille var dum i huvudet.
Haha exakt! Hon kunde inte ana att hon skulle mobilisera alla kändisar på hela Flashback i detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in