2024-02-06, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Standard är att torkning får ske 1 tim efter tvättiden slut.
Du borde ha tvättmaskin i din lght!Snacka om labil.
Stackars dina grannar!
Det är inte standard. Det förekommer absolut, men det är inte standard. Och det vore väldigt konstigt om det var så i TS fall då det är en tvättstuga man låser medan man använder den.
Citera
2024-02-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Har väl inget med hyresrätt att göra. Finns tvättstugor också i BRFer.

Vild gissning är att intelligensen är generellt högre hos en som bor i bostadsrätt.
Citera
2024-02-06, 18:05
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
I många tvättstugor så har man rätt att använda torkskåpet och torktumlaren en halvtimme efter tvättiden är slut. Kanske inte just i TS fall förvisso

Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Är nog mer generöst på ditt gruppboende vilket jag har full förståelse för.

Så är det hos oss med och hos alla andra jag känner oavsett om de bor i Br eller i hyresrätt. Det är ett system som gynnar de flesta.

Citat:
Det är lätt att hitta fel på dig och tvättstugemarodören JA.

Okej. Nu vet jag vad du är för typ av person och vad du gör här på FB.

// CC
Citera
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Ja, du är en av dem.

Man blir inte en hjälte för att man slåss i tvättstugan.
Du får träna på både läsförståelsen och ditt självförtroende....varken jag eller nån annan har skrivit om slagsmål.
Citera
Medlem
Citat:
Du har aldrig bott i hyresrätt verkar det som.

Just nu sen 10år tillbaka.
Innan dess så hann jag nog skrapa ihop 10år till ungefär, men lite hus emellanåt.

Det är så det har funkat på alla ställen jag hyrt innan + nu.
Citera
2024-02-06, 18:08
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Inte för att vara sådan, men det du skrivit om TS är allt annat än att snälltolka

Good point. Jag ger dig den. Har kanske varit lite onormalt grinig idag

Får svara på det andra i morgon.

Ha en trevlig kväll.

// CC
Citera
2024-02-06, 18:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Håller helt med ditt sista stycke. Däremot är det inte mentalt friskt att skämmas över sin smutstvätt.

Det är ungefär som att man mår dåligt över att bajset luktar bajs. Dessutom kunde hon bara ställt sig mellan grannen och kläderna? Han har väl inte röntgensyn eller står och blänger?

Men alltså, folk är olika? Det är ganska vanligt att skämmas över att bajs luktar bajs. Annars skulle ju ingen stänga dörren eller använda luktsprej efter. Man skäms över att fisa med och man kan skämmas av lukten av mens. Även om det är helt naturligt. Ingen vill väl lukta svett heller. De flesta säger inte när de ska bajsa eller hur mensen ser ut. Eller flygningar eller vad det nu kan vara som är helt naturligt som man vill hålla privat.

En del dock pratar gärna om både mens och bajs och sex. Typ Bianca Ingrosso. Själv tycker jag det är vulgärt och osmakligt. Mitt sexliv är privat liksom min smutstvätt. Tycker nog att folk borde respektera det.
Citera
2024-02-06, 18:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Grannarna skiter totalt i din tvätt. De är där för att tvätta sin egen.

Absolut. De flesta skiter i ens tvätt, om man har mens eller har bajsat eller har det stökigt eller precis haft sex. Men man kanske ändå har lite stolthet och skam i kroppen själv? Eller? JAG vill inte att grannen ska veta hur mina trosor ser ut. Även om grannen skiter i det, så känns det inte bra för mig att grannen vet det. Så måste man väl få känna?
Citera
2024-02-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det beror väl på hur mkt tvätt du har och hur många maskiner och tvättar du behöver köra?

Ibland räcker inte 2maskiner och 4h för mig
(varje tvätt tar drygt 1h).

Men visst, om du kan tänka dig att tvätta dina jobbkläder ihop med din skjorta och dina kallingar i samma maskin så hinner man ju lätt. Vi är alla olika.

Följ tvättiden och inget annat. Det är beräknat hur lång tid det ska ta och det är lika för alla. Räcker inte tvättiden till, så tvätta mindre eller boka en annan tid. Just det där snackat om att tiden inte räcker till håller inte som en giltig ursäkt till att hänga sig kvar när andra ska tvätta.
Citera
2024-02-06, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men alltså, folk är olika? Det är ganska vanligt att skämmas över att bajs luktar bajs. Annars skulle ju ingen stänga dörren eller använda luktsprej efter. Man skäms över att fisa med och man kan skämmas av lukten av mens. Även om det är helt naturligt. Ingen vill väl lukta svett heller. De flesta säger inte när de ska bajsa eller hur mensen ser ut. Eller flygningar eller vad det nu kan vara som är helt naturligt som man vill hålla privat.

En del dock pratar gärna om både mens och bajs och sex. Typ Bianca Ingrosso. Själv tycker jag det är vulgärt och osmakligt. Mitt sexliv är privat liksom min smutstvätt. Tycker nog att folk borde respektera det.
Men det är ju ändå skillnad på att må psykiskt dåligt över något som är helt normalt? Jämfört med att vara vulgär och äcklig?

Exemplet med Bianca hade ju varit om TS hade visat grannen plagg för plagg och beskrivit lukten. Fast å andra sidan hade grannen nog gått hem då, så att målet hade uppnåtts.
Senast redigerad av TredjeDiket 2024-02-06 kl. 18:39.
Citera
2024-02-06, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte standard. Det förekommer absolut, men det är inte standard. Och det vore väldigt konstigt om det var så i TS fall då det är en tvättstuga man låser medan man använder den.
Det är visst standard! Om du inte bor i någon liten hyreskåk på bonnvischan med egna regler.
Citera
2024-02-06, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Det är visst standard! Om du inte bor i någon liten hyreskåk på bonnvischan med egna regler.
Tja, ok, det är fullt möjligt att de hyresrätter jag har bott i inte är representativa, men de har varit i större städer och i ingen av dem har det varit så.

Men oavsett så kan vi inte dra slutsatsen att det är så i TS fall. I synnerhet inte när allt pekar på motsatsen i just hennes fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in