Citat:
Ursprungligen postat av
SablarKonstaplar
Alla har olika gränser och somliga accepterar inte det. Jag hade otroligt svårt för oanmälda besök förr vilket ledde till konflikter med människor jag hyrde av då de bara ansåg att det för dem var att dyka upp och gå in och jag fick noll respekt för att jag upplevde ett kraftfullt obehag av oförutsedda händelser förr.
Har hänt två gånger att en granne i mitt område och jag tvättat samtidigt. Ena gången då personen frågade om lov till en maskin, en annan för att jag kom försent och förlorat min tvättid och då fick tillbaka den. Däremot skulle jag nog kunna känna mig besvärad av att stå med mina underkläder och en granne av manligt kön och ja, jag har bestulits förr i tiden på sådant. Av det skälet gissar jag att grannen i TS var en man (det kanske stod vilket kön det var och att jag missade det).
Män har aldrig hänsyn till kvinnors upplevelser eller situationer som om de är helt omedvetna om livet kvinnor lever men de är då jävligt skickliga på att veta när kvinnor är i underläge när det "passar" dem att kvinnor ska vara i sådant. Med det sagt så var det en helt vanlig situation av manlig ignorans.
Håller med dig här. Tycker tonen i tråden är rätt skrämmande faktiskt. Den genomsyras verkligen av "Det här är inget som jag skulle bry mig om, och alla som tycker annorlunda är psykfall som borde låsas in."
Tycker även att tråden präglas av en kvinnosyn från 50-talet, där hysteriska fruntimmer självklart ska fostras av sin man.