2024-02-06, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Om någon har tvätt I tvättmaskinen är det en sak och den tiden bör respekteras men här pratar ju TS om torktid! Grannen skulle kunnat se vilken tid TS tvättmaskin var klar och gått ner och hämtat sin tvätt ifrån torkskåpet eller eventuellt väntat en stund och plockat med sig sin torra tvätt innan TS kom tillbaka för att torka sin tvätt jag ser inte problemet att man låter någon torka sina kläder under tiden som första tvättmaskinen går! Bara torkskåpet eller torkrummet är tömt och rent så är det väl skitsamma om man använder det tills TS i detta fall ska använda det.
Grejen är att grannen hade legit torktid, man har ALLTID en timma torktid efter att tvättiden gått ut. Eftersom han var en kvart försenad så hade han 45 min på sig att hämta kläder från torken. Han skulle dragit åt h-e därifrån och gått ner senare.
Citera
2024-02-06, 17:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vad är det för skämmigt med smutstvätt? Har du flytningar eller skiter ni på er?

Däremot borde din snubbe hållt käften. Det är okej om han inte håller med dig, men det är inte han som tvättar, och han ska inte tjafsa emot öppet.

Vad fan hade han där inne att göra ens?

Det är ju exakt det varken du eller någon jävla granne har att göra med! Man kanske inte vill visa sina sexiga små stringtrosor eller kalsongerna med fartrand eller de mensiga trosorna eller vad som?! Låt folk tvätta sin smutsiga byk i fred.

TS jag förstår dig helt och hållet. Tvätt är privat. Speciellt om det är underkläder. Din kille skulle hållit käft och grannen borde gått hem och väntat.
Citera
2024-02-06, 17:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalbygdensStruts
...När vi satt igång maskinerna så gör han ingen ansats till att gå varpå jag säger i vänlig och helt neutral ton "Jag vet inte, men jag känner mig lite obekväm med att du är kvar och skulle uppskatta om du kunde gå" varpå grannen lyfter blicken och höjer på ögonbrynen och jag fyller i förklarande:" ja eftersom det är vår bokade tid".
...

Jag förstår inte problemet. Om ni hade satt igång maskinerna kunde ni väl lika gärna gå själva, för ni måste väl inte ruva på dem?

Jag vet ingen som stannar efter att ha slängt in tvätten, och ingen som försöker bestämma var grannarna skall vara.

Mitt tips är, väx upp.
Citera
2024-02-06, 17:36
Avstängd
Molekyl3ns avatar
En av tio fruntimmer fungerar ju faktiskt trots allt
Citera
2024-02-06, 17:36
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Varför är det gränslöst att stå och vänta på sin tvätt?
Måhända det är skitnödigt eller nervöst av grannen, men gränslöst är väl ändå att överdriva.

Yngre personer i dagens samhälle verkar vara livrädda för mänsklig kontakt.

Om det är min tvättid, och jag står och lassar in min smutstvätt/ sorterar den i tvättstugan.
Tycker du på riktigt att det är normalt beteende att stå brevid mig då och vänta på tvätten?

Eller är det normalare beteende att vänta utanför tvättstugan?
Citera
2024-02-06, 17:40
Medlem
Pinsamt agerat av dig. Du gjorde bort både dig själv och din kille.
Citera
2024-02-06, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det är ju exakt det varken du eller någon jävla granne har att göra med! Man kanske inte vill visa sina sexiga små stringtrosor eller kalsongerna med fartrand eller de mensiga trosorna eller vad som?! Låt folk tvätta sin smutsiga byk i fred.

TS jag förstår dig helt och hållet. Tvätt är privat. Speciellt om det är underkläder. Din kille skulle hållit käft och grannen borde gått hem och väntat.
Håller helt med ditt sista stycke. Däremot är det inte mentalt friskt att skämmas över sin smutstvätt.

Det är ungefär som att man mår dåligt över att bajset luktar bajs. Dessutom kunde hon bara ställt sig mellan grannen och kläderna? Han har väl inte röntgensyn eller står och blänger?
Citera
2024-02-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Sjävklart har du rätt. Om det är någonstans man kan börja hata sina grannar så är det i tvättstugan och när de tvunget ska dra över tiden av tusen olika helt irrelevanta anledning. Trodde dock alla hade sluppit ifrån dessa usla bokningssystem som möjliggör dylikt.
Jag tycker i första hand att du ska ta kontakt med värden och förklara det hela, samt lägga in ett förslag till dem om att byta till ett vettigare bokningsystem, så ni slipper alla dessa som tvunget inte kan sköta sina tvättider.

Eller så skriver ni en roman ihop om saken?
Citera
2024-02-06, 17:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Lämna denna konflikrädda sojapojke omedelbart...en riktig man ställer sig på sin kvinnas sida vid konfliker med dryga grannar utan tidsuppfattning framförallt då hon har rätt i sak.

Det där är förlorarmentalitet som ofta uttrycks av folk som känner sig otillräckliga; riktigt tragiskt och även farligt för omgivningen.

Så många skadade "män" här som pratar om soja, cucks och alfa.
Citera
2024-02-06, 17:45
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det där är förlorarmentalitet som ofta uttrycks av folk som känner sig otillräckliga; riktigt tragiskt och även farligt för omgivningen.

Så många skadade "män" här som pratar om soja, cucks och alfa.
Jag ber om ursäkt om du tog åt dig.
Citera
2024-02-06, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Om det är min tvättid, och jag står och lassar in min smutstvätt/ sorterar den i tvättstugan.
Tycker du på riktigt att det är normalt beteende att stå brevid mig då och vänta på tvätten?

Eller är det normalare beteende att vänta utanför tvättstugan?
Jag har bott på JÄVLIGT många ställen och det är inte ovanligt att det finns fyra maskiner! Alltså kan någon annan ha tvättid exakt samtidigt! Hur ska prinsessan göra då med sina bajskläder och rosett-string?
Citera
2024-02-06, 17:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Grannarna skiter totalt i din tvätt. De är där för att tvätta sin egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in