Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Varför får du den uppfattningen? Hon skriver ju tvärtom att hon inte ställde till med bråk utan snällt gick upp och väntade 15 minuter så att grannen skulle få tvätta klart, trots att hennes tid börjat.
Hon ställde inte till bråk med grannen då hon inte fick uppbackning av sin pojkvän. Själv (min tolkning nu) var hon för feg att stå på sig och när pojkvännen inte backade upp henne, gav hon upp och flydde fältet. Det är skälet till att hon gick upp, inte för att inte ställa till bråk med grannen. Hade pojkvännen backat upp henne hade hon garanterat inte släppt saken utan tvingat bort grannen.
Övrigt. Av att läsa det som TS skriver får jag uppfattningen att hon är den typ av människa som alltid ska kräva sin rätt. Hon har inte den sociala kompetens och den finkänslighet som de flesta av oss lär oss med åren. Hon vekar tvärtom tillhöra den skara som lärt sig att hon har alla rättigheter i världen men inga som helst skyldigheter.
Lägg därtill att hon har känslomässiga problem vilket tydligt framgår av det hon beskriver. Ingen normal människa som mår bra reagerar så som hon gjorde i denna situation. Hon skapade medvetet/omedvetet ett problem som inte fanns och sedan kräver hon att hennes pojkvän ska stödja hennes - i de flesta av oss tycke - dåliga beteende. Sedan blir hon arg när han inte gör det.
Kanske läser jag in för mycket i detta fall men jag tycker mig känna igen hennes personlighet. Mött sådana tjejer förut och de saknar förmågan att förstå nyanser, förmågan att förstå andra människors känslor och synpunkter. För dem är världen svart/vit. Det slutar oftast med att de blir ensamma och anser att de har hela världen emot sig och sedan ägnar de resten av sitt liv med att slåss mot världen samtidigt som de mår dåligt.
// CC