2024-02-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Blev du kåt nu?

Förstår att du har svårt med bokningssystemet till tvättstugan när du lever ditt liv i en haschdimma.
Citera
2024-02-06, 16:52
Medlem
Epimaness avatar
Det bästa vore om ts låter sin vettigare man leda och hon blir en bra team-player till honom, genom att ta hans sida.
Citera
2024-02-06, 16:53
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Förstår att du har svårt med bokningssystemet till tvättstugan när du lever ditt liv i en haschdimma.
Jaja kärring, ner i tvättstugan med dig nu och låt männen prata.
Citera
2024-02-06, 16:55
Medlem
Du har fel och din pojkvän har rätt.

Vad gör det att grannen är kvar och väntar på torkskåpet medan du kör tvättmaskinerna? Scheman kan köra ihop sig av olika anledningar och att ge varandra lite spelrum tillhör vanligt hyfs.
Citera
2024-02-06, 17:12
Medlem
Citat:
Nej bokningssytemen fungerar inte så. Att dröja sig kvar handlar om respektlöst beteende och det är inte konstigt att samhället ser ut som det gör när folk överlag har så slapp mentalitet till precis allt.

Jo, precis så funkar det.
Det är därför som du fortfarande kommer in i tvättstugan
30-60minuter efter att din bokade tid har gått ut.

Att du tycker att det är respektlöst, det är en annan fråga.
Citera
2024-02-06, 17:13
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Om man ogenerat står och viker tvätt en halvtimme in på någon annans tvättid skulle man lika gärna kunna gå runt med en tröja där det står att man är en idiot.

Du kanske ska läsa det som TS skrev en gång till? Min "fetning".

Citat:
Min kille går in och försvarar grannen och tycker att han då ska kunna stå kvar. "Nej men det spelar väl ingen roll." Grannen försöker urskuldra sig och säga "nej men jag ska gå, det är lugnt" och börjar packa ihop sitt pick och pack.

Grannen vek inte något tvätt. Han urskuldrade sig och erbjöd sig att gå. Det är lätt att hitta fel på andra människor om man väljer att "hitta på saker". Du och inte TS i detta fall.

// CC
Citera
2024-02-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Här har vi tydligen en som gärna drar över till andras tvättider märker jag.
Nej, jag sätter inte upp arga lappar pga där jag bor, så får du inte ens upp dörren efter din tvättid, du vet inte vem som tvättar och maskiner fungerar inte heller efter din bokade tid.
Men mitt tidigare boende var rent hopplöst innan de med gjorde om sitt system pga alla hopplösa människor i tvättstugan som inte kunde sköta sig.
Man hinner bli klar om man planerar, allt handlar om det och resten är bara en ren lättja.

Det beror väl på hur mkt tvätt du har och hur många maskiner och tvättar du behöver köra?

Ibland räcker inte 2maskiner och 4h för mig
(varje tvätt tar drygt 1h).

Men visst, om du kan tänka dig att tvätta dina jobbkläder ihop med din skjorta och dina kallingar i samma maskin så hinner man ju lätt. Vi är alla olika.
Citera
2024-02-06, 17:22
Bannlyst
Vad är det för skämmigt med smutstvätt? Har du flytningar eller skiter ni på er?

Däremot borde din snubbe hållt käften. Det är okej om han inte håller med dig, men det är inte han som tvättar, och han ska inte tjafsa emot öppet.

Vad fan hade han där inne att göra ens?
Citera
2024-02-06, 17:27
Medlem
Han vill inte bråka med sina grannar. Du vill ha igång en cirkus. Bråka inte med dina grannar, en dag kan du råka riktigt illa ut pga det. Rannsaka dig nu och skärp till dig.
Citera
2024-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det beror väl på hur mkt tvätt du har och hur många maskiner och tvättar du behöver köra?

Ibland räcker inte 2maskiner och 4h för mig
(varje tvätt tar drygt 1h).

Men visst, om du kan tänka dig att tvätta dina jobbkläder ihop med din skjorta och dina kallingar i samma maskin så hinner man ju lätt. Vi är alla olika.

Om någon har tvätt I tvättmaskinen är det en sak och den tiden bör respekteras men här pratar ju TS om torktid! Grannen skulle kunnat se vilken tid TS tvättmaskin var klar och gått ner och hämtat sin tvätt ifrån torkskåpet eller eventuellt väntat en stund och plockat med sig sin torra tvätt innan TS kom tillbaka för att torka sin tvätt jag ser inte problemet att man låter någon torka sina kläder under tiden som första tvättmaskinen går! Bara torkskåpet eller torkrummet är tömt och rent så är det väl skitsamma om man använder det tills TS i detta fall ska använda det.
Citera
2024-02-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Men om du/ni lagt in eran smutstvätt och kört igång tvättmaskinen vad gör det då att grannen väntar på att hans tvätt ska bli torr för ni skulle väl gå då? Du sitter väl inte och stirrar på en tvättmaskin i en timme?

Känns som du är en sådan där pissfitta som ingen vill ha att göra med och som stör sig på allt och alla. Du stör dig på grannen och nu stör du dig på din kille. Din kille gjorde helt rätt som sa emot dig och var schysst mot grannen.

Du har nog inte fel, att försöka vara schysst mot folk är ingen nackdel👍
Citera
2024-02-06, 17:30
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Varför får du den uppfattningen? Hon skriver ju tvärtom att hon inte ställde till med bråk utan snällt gick upp och väntade 15 minuter så att grannen skulle få tvätta klart, trots att hennes tid börjat.

Hon ställde inte till bråk med grannen då hon inte fick uppbackning av sin pojkvän. Själv (min tolkning nu) var hon för feg att stå på sig och när pojkvännen inte backade upp henne, gav hon upp och flydde fältet. Det är skälet till att hon gick upp, inte för att inte ställa till bråk med grannen. Hade pojkvännen backat upp henne hade hon garanterat inte släppt saken utan tvingat bort grannen.

Övrigt. Av att läsa det som TS skriver får jag uppfattningen att hon är den typ av människa som alltid ska kräva sin rätt. Hon har inte den sociala kompetens och den finkänslighet som de flesta av oss lär oss med åren. Hon vekar tvärtom tillhöra den skara som lärt sig att hon har alla rättigheter i världen men inga som helst skyldigheter.

Lägg därtill att hon har känslomässiga problem vilket tydligt framgår av det hon beskriver. Ingen normal människa som mår bra reagerar så som hon gjorde i denna situation. Hon skapade medvetet/omedvetet ett problem som inte fanns och sedan kräver hon att hennes pojkvän ska stödja hennes - i de flesta av oss tycke - dåliga beteende. Sedan blir hon arg när han inte gör det.

Kanske läser jag in för mycket i detta fall men jag tycker mig känna igen hennes personlighet. Mött sådana tjejer förut och de saknar förmågan att förstå nyanser, förmågan att förstå andra människors känslor och synpunkter. För dem är världen svart/vit. Det slutar oftast med att de blir ensamma och anser att de har hela världen emot sig och sedan ägnar de resten av sitt liv med att slåss mot världen samtidigt som de mår dåligt.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in