2024-02-06, 00:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
SMS:et och hans spelade omtanke i kombination med hans uttryckta ångest gör det relevant.

Det är ju fortfarande inte en tusendel så relevant som att hon mötte honom i trapphuset iklädd nattlinne, att hon inte plockade fram någon madrass åt honom, att hon såg honom som en fuckboy och bjöd in honom i sin säng och att hon efter en kort motsträvighet väldigt kvickt "gav upp" och hade sex med honom i två timmar.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-06 kl. 00:55.
Citera
2024-02-06, 06:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
SMS:et och hans spelade omtanke i kombination med hans uttryckta ångest gör det relevant.

Jag tycker nästan synd om er som tvingas bita er fast vid sådana här skitsaker bara för att ni inte har nånting annat
Citera
2024-02-06, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Visst gör du det, på grövsta möjliga sätt. Du skriver att han har våldtagit och du skriver dessutom i samband med det ut hans namn. Det är bara ett exempel på hur du förtalar honom på grövsta möjlig vis i inlägg efter inlägg.

Varför håller du på med grovt förtal i inlägg efter inlägg!?

Förstår du inte skillnaden?

Ni förtalar målsägande. Hon är inte dömd för falsk tillvitelse och hon är inte ens åtalad för falsk tillvitelse, ändå kallar ni henne för falsk tillvitare. Hennes namn är maskat i domen/FUP som finns med i denna tråd, ändå lämnar vissa ut namn/uppgifter om henne som de tror är sanna. Lägg av med det.

Jag skriver om den dömde, i en tråd som handlar om det brott han har begått, i en tråd där vem som helst kan hitta domen/FUP och där få ut både vad han gjort/är dömd till samt hans fullständiga namn och personnummer. Detta är offentliga uppgifter, som skrivs om i en tråd där all information med lätthet kan hämtas in från FUP/dom. Vad är det för nivå på dina märkliga inlägg egentligen?

Jag har faktiskt inget intresse att lägga någon mer energi på sådana här metadiskussioner. Lägg bara ner att förtala målsägande.
Citera
2024-02-06, 07:16
Medlem
Citat:

Ha ha ha, nej!

Och du fabulerar fortfarande. Han skickade ett återkopplande artighetsmeddelande där han frågade om hon ville att deras sex skulle vara hemligt. Han fick inget svar på detta och det är således upp till honom att själv bestämma vem han pratar med det om.
Det var dessutom som svar på en direkt fråga från någon som kontaktade honom.
Du är så sanslöst lögnaktig.

Och varför ljuger du om vad han svarade?
Du har upprepade gånger citerat honom och påstått att han sa: ”Det blev inte bra”.
När man säger så kan det antyda att någonting som inte är bra inträffar, att misstag begåtts.
Det som står i fupen att han sa är ju: ”Det var inte bra”. Vilket istället antyder att sexet inte var bra, vilket är en uppgift som stöttas av hans utsaga.
Varför ljuger du om det här?
Du hittar ju på saker så att någonting ska låta mycket värre än det är och du förfalskar betydelsen av uppgifter.
Varför är du ett sådant lögnaktigt och ohederligt svin?

Varför ljuger du om dina kunskaper gällande förhör, och varför påstår du att fri berättelse inte används i polisförhör utan bara i huvudförhandlingen?
Citera
2024-02-06, 07:26
Medlem
Den dömde mannen är dömd. Hovrätten kommer med stor sannolikhet komma till samma slutsats som Tingsrätten, utifrån rådande lagstiftning i sådana här mål.

Att vissa ska ge sig på målsägande för att de inte gillar hur lagstiftningen kring våldtäkt är utformad, är ren och skär skam! Ni får väl börja jobba politiskt istället då? Påverka lagen. Men ge fan i att förtala målsägande, hon är inte dömd för något/inte åtalad för något! Hon är bara en stackare som erbjöd en kursare en sovplats på golvet, vilket han nappade på och resten har ni i dom och FUP.

Jag har i övrigt inget intresse av metadiskussioner. Och det mesta i fallet är väl dissekerat såhär över 4000 inlägg senare...

Men jag är fortsatt intresserad av vettiga analyser/nya infallsvinklar från tex. HowLongIsNow, Neverever31, Esterban-II, Micro113, Husvagnsvesson osv. Som faktiskt skriver lite mer konstruktiva inlägg med kunskap i olika infallsvinklar av fallet/generella saker som rör fallet på ett eller annat vis.

I övrigt är det inte säkert att jag ens ids läsa gammalt tugg från folk som bara vill spy sin galla över målsägande eller över sina meningsmotståndare.
//TomatKungen.
Citera
2024-02-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Det är ju helt uppenbart du som inte begriper, ditt ärkenöt.

Citat:
Ni förtalar målsägande. Hon är inte dömd för falsk tillvitelse och hon är inte ens åtalad för falsk tillvitelse, ändå kallar ni henne för falsk tillvitare.

Det spelar ingen som helst roll om någon är dömd eller ej, det är fortfarande ett förtal.
Du förtalar den tilltalade.

Citat:
Hennes namn är maskat i domen/FUP som finns med i denna tråd, ändå lämnar vissa ut namn/uppgifter om henne som de tror är sanna. Lägg av med det.

Det spelar ingen som helst roll när det är hur enkelt som helst att utifrån fup och dom ta reda på vem hon är.

Du bestämmer inte vad någon annan här gör. Särskilt inte när du är mycket värre själv som otaliga gånger på ett mycket grövre vis förtalat den tilltalade.

Citat:
Jag skriver om den dömde, i en tråd som handlar om det brott han har begått, i en tråd där vem som helst kan hitta domen/FUP och där få ut både vad han gjort/är dömd till samt hans fullständiga namn och personnummer. Detta är offentliga uppgifter, som skrivs om i en tråd där all information med lätthet kan hämtas in från FUP/dom.

Det spelar ingen som helst roll i juridisk mening. Ingen.

Och hennes uppgifter kan, som sagt, hämtas på precis samma vis, ur samma handlingar.

Citat:
Vad är det för nivå på dina märkliga inlägg egentligen?

Du är utan tvekan den obesegrade mästaren i märklighet med dina närmast sinnessjuka inlägg.

Citat:
Jag har faktiskt inget intresse att lägga någon mer energi på sådana här metadiskussioner.

Sluta lipa om att någon förtalar målsägaren då, när du själv är mycket värre på den punkten.

Citat:
Lägg bara ner att förtala målsägande.

Lägg bara ner att förtala den tilltalade.
Senast redigerad av Thyrsos2 2024-02-06 kl. 07:34.
Citera
2024-02-06, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, starkt att du orkar svara dessa skribenter i tråden som spammat sönder den om nattlinnen, madrasser, bjuda hem klasskompiis o s v som är juridiskt helt irrellevant. Jag har slutat läsa och svara dessa för länge sen. Sen att dom har en kvinnosyn som dom delar med dömda våldtäktsmän gör det riktigt sjukt, speciellt som några också försöker sprida BOs namn. Vidrigt på riktigt

Jo, jag har också börjat tröttna! Skrev nyss ett inlägg i tråden om det. Jag är mer intresserad av att diskutera fallet med er (dig och några till) som skriver konstruktiva saker i ärendet/generella konstruktiva saker som kan röra ärendet. Då blir det mer intressant.

Vissa i tråden kör bara på med samma gamla tugg kring målsägande. Medans de borde fokusera lite på den dömde och se vad han gjort/inte gjort etc. som gör att Tingsrätten dömer som de gör.
Citera
2024-02-06, 07:59
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Så du hittade på att hon hade blivit tvingad till att ha sex.
Nej. Om BO:s vittnesmål är sant har hon de facto tvingats till sex.

Citat:
För enda skälet som du anger är att han är en man, och därför sannolikt är starkare, fastän att C har bevis på att hon är fullt kapabel att försvara sig relativt genomsnittskvinnan.
Vilka bevis pratar du om?

Citat:
Och för dig så är i princip all interaktion mellan könen våld och tvång, med samma argument.
Naturligtvis inte. Ömsesidighet är ett ganska lågt ställt krav.
Citera
2024-02-06, 08:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Ni förtalar målsägande. Hon är inte dömd för falsk tillvitelse och hon är inte ens åtalad för falsk tillvitelse, ändå kallar ni henne för falsk tillvitare. Hennes namn är maskat i domen/FUP som finns med i denna tråd, ändå lämnar vissa ut namn/uppgifter om henne som de tror är sanna. Lägg av med det.

Jag skriver om den dömde, i en tråd som handlar om det brott han har begått, i en tråd där vem som helst kan hitta domen/FUP och där få ut både vad han gjort/är dömd till samt hans fullständiga namn och personnummer. Detta är offentliga uppgifter, som skrivs om i en tråd där all information med lätthet kan hämtas in från FUP/dom. Vad är det för nivå på dina märkliga inlägg egentligen?

Jag har faktiskt inget intresse att lägga någon mer energi på sådana här metadiskussioner. Lägg bara ner att förtala målsägande.

En fråga:
Om V frias i hovrätten, kommer du då ha gjort till skyldig till förtal också?
Citera
2024-02-06, 08:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, starkt att du orkar svara dessa skribenter i tråden som spammat sönder den om nattlinnen, madrasser, bjuda hem klasskompiis o s v som är juridiskt helt irrellevant.

Din lilla pajas

Allting som berör MÄ:s trovärdighet är givetvis av intresse eftersom hennes trovärdighet är det enda som domen är uppbyggd på. Var söt och uttala dig inte om vad som är juridiskt relevant när du uppenbarligen inte har nån som helst kunskap i ämnet.

Citat:
Jag har slutat läsa och svara dessa för länge sen.

Det kan inte vara så enkelt som att du inte har några svar?
Citera
2024-02-06, 08:10
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Utifrån vad som framkommit i FUP är det ställt långt bortom allt rimligt tvivel att det förekommit en våldtäkt här.
Det var en oväntad helomvändning från din sida.
Citera
2024-02-06, 08:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Den dömde mannen är dömd. Hovrätten kommer med stor sannolikhet komma till samma slutsats som Tingsrätten, utifrån rådande lagstiftning i sådana här mål.

Om du är så säker på din sak kan du väl acceptera dealen jag föreslog?
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Citat:
Att vissa ska ge sig på målsägande för att de inte gillar hur lagstiftningen kring våldtäkt är utformad, är ren och skär skam!

Strawman.

Citat:
Men jag är fortsatt intresserad av vettiga analyser/nya infallsvinklar från tex. HowLongIsNow, Neverever31, Esterban-II, Micro113, Husvagnsvesson osv. Som faktiskt skriver lite mer konstruktiva inlägg med kunskap i olika infallsvinklar av fallet/generella saker som rör fallet på ett eller annat vis.

I övrigt är det inte säkert att jag ens ids läsa gammalt tugg från folk som bara vill spy sin galla över målsägande eller över sina meningsmotståndare.
//TomatKungen.

Dags för lite tough love igen.

Är egentligen inte sanningen den att du senaste dagarna målat in dig i ett gäng med hörn som du inte vet hur du ska du dig ur? Och att du av den anledningen inte vill skriva längre?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Även om jag kan ha sympati för din situation så är det viktigt att komma ihåg att den är 100 % självförvållad. Jag har sagt till dig gång på att bara vara ärlig. Hade du lyssnat hade du inte suttit här idag. För du vet mycket väl att du inte varit ärlig i den här tråden.

"Tough love", tänker du. "Men Fiffiniffi tycker väl inte om mig?". Och nej, det gör han inte, eftersom han inte tycker om lögnare. MEN. Fiffiniffi vet att uppskatta meningsutbyte. Att se kvaliteten på motsidans argument är det allra bästa sättet att veta om man är på rätt spår i en fråga eller inte. Därför är ni faktiskt värdefulla för mig, tro det eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in