2024-02-05, 16:58
Medlem
Sundhetsstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Att domstolar använder sig av folks tidigare historia vid påföljdsbestämning är ingen nyhet, och ibland nämns vissa av dessa tidigare brott i domen. Att de skulle lämna ut kopior av folks belastningsregister ställer jag mig dock mycket tveksam till.

Jag instämmer med Crocodilelilo: upp till bevis!

Var snäll mot goodasstimes, han är personligt drabbad.

För mig verkade det som att han blandar ihop lite hur domstolen jobbar jämfört med polisens belastningsregister som domstolen begär utdrag ifrån.

Jag brukar nosa i dagboksbladet och vad jag vet så får man normalt sett inte ut belastningsregistret, personutredningar och liknande. Däremot kan tidigare domar nämnas i själva domen.
Citera
2024-02-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundhetsstyrelsen
Var snäll mot goodasstimes, han är personligt drabbad.

För mig verkade det som att han blandar ihop lite hur domstolen jobbar jämfört med polisens belastningsregister som domstolen begär utdrag ifrån.

Jag brukar nosa i dagboksbladet och vad jag vet så får man normalt sett inte ut belastningsregistret, personutredningar och liknande. Däremot kan tidigare domar nämnas i själva domen.
För det första vet du inte vilket kön jag har eller om jag är personligt drabbad eller inte, men det hör till en helt annan diskussion än denna.

Jag blandar inte ihop någonting. Om du är tveksam, släng ett mejl till valfri tingsrätt. Jag tänker inte ladda upp någons belastningsregister här och få kontot avstängt, hur kul det än låter. Och du behöver inte tro mig. Mitt inlägg var till en annan, specifik person.
Citera
2024-02-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag instämmer med Crocodilelilo: upp till bevis!
Jag orkar inte besvara dina inlägg någon mer. Du börjar likna ett troll mer och mer. Du hakar upp dig på småsaker på inlägg som diskuterar något helt annat och börjar diskutera dessa istället, för att det ska bli "rätt".
Citera
2024-02-05, 21:26
Medlem
GDPRWarriors avatar
Det ser ut som att Lexbase har raderat min information från deras olagliga sida utan att jag visste om det. Jag upptäckte det när jag nyligen sökte efter mig själv. Men jag tänker inte låta dem komma undan med det här, de kan inte bara ignorera situationen.
Citera
2024-02-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Det ser ut som att Lexbase har raderat min information från deras olagliga sida utan att jag visste om det. Jag upptäckte det när jag nyligen sökte efter mig själv. Men jag tänker inte låta dem komma undan med det här, de kan inte bara ignorera situationen.

Kan det vara så att de försöker uppfylla dina krav med att ta bort dig från deras databaser och betala begärt skadestånd för att sedan påtala till rätten att de uppfyllt dina krav och det därmed inte finns mer här? Eller har tingsrätten en skyldighet att fortsätta, trots att lexbase uppfyller dina krav?
Citera
2024-02-05, 21:49
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Kan det vara så att de försöker uppfylla dina krav med att ta bort dig från deras databaser och betala begärt skadestånd för att sedan påtala till rätten att de uppfyllt dina krav och det därmed inte finns mer här? Eller har tingsrätten en skyldighet att fortsätta, trots att lexbase uppfyller dina krav?
Frågan om huruvida yttrandefrihetsgrundlagen står i förhållande till EU:s dataskyddsförordning kommer tingsrätten att slutgiltigt avgöra i detta mål. Jag har inte återkallat min tvistemål. Jag är övertygad om att grundarna av Lexbase och liknande plattformar förr eller senare kommer att behöva söka arbete på arbetsförmedlingen. Detta gäller även andra sidor som ägnar sig åt liknande verksamhet. Har nyligen skrivit till Mr koll att de har två dagar på sig att ta bort information om mig. Om någon har en lista på alla dessa sidor vad de heter så får ni gärna skriva deras namn till mig.
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-02-05 kl. 21:58.
Citera
2024-02-05, 21:53
Medlem
GDPRWarriors avatar
När mitt mål har uppnåtts kommer jag att rikta min uppmärksamhet mot politiken och dagens gallringsregler. Jag ser fram emot att bidra till förändringar och förbättringar som främjar integritet och rättvisa inom detta område. Jag hoppas Sverige tar efter USA på detta område
Citera
2024-02-05, 22:02
Medlem
Citat:
Frågan om huruvida yttrandefrihetsgrundlagen står i förhållande till EU:s dataskyddsförordning kommer tingsrätten att slutgiltigt avgöra i detta mål. Jag har inte återkallat min tvistemål. Jag är övertygad om att grundarna av Lexbase och liknande plattformar förr eller senare kommer att behöva söka arbete på arbetsförmedlingen. Detta gäller även andra sidor som ägnar sig åt liknande verksamhet.

Det känns lite som att de försöker göra allt i sin makt för att detta verkligen inte ska utredas då risken (eller chansen) finns att det slår hårt mot de. Malmö tingsrätts beslut verkar även satt ännu mer press på dem. Vi får hoppas att förhandsavgörandet kommer iväg och att det kommer med ett positivt beslut.

Förresten kan jag tänka mig att det känns jävligt skönt att inte öppet vara uthängd på lexbase längre, även om du fortfarande finns kvar på de andra databaserna.
Citera
2024-02-05, 22:03
Medlem
tram123s avatar
Citat:

Oj nu blev dom bajsenödiga asså.
De tänker att du lägger ner det hela om du tas bort.

En fråga bara, om alla dessa sidor tar bort dig kommer inte tvistemålet läggas ner då?
Finns ju ingen tvist om det längre isåfall då du inte finns med på sidorna längre.
Senast redigerad av tram123 2024-02-05 kl. 22:08.
Citera
2024-02-05, 22:11
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Det känns lite som att de försöker göra allt i sin makt för att detta verkligen inte ska utredas då risken (eller chansen) finns att det slår hårt mot de. Malmö tingsrätts beslut verkar även satt ännu mer press på dem. Vi får hoppas att förhandsavgörandet kommer iväg och att det kommer med ett positivt beslut.

Förresten kan jag tänka mig att det känns jävligt skönt att inte öppet vara uthängd på lexbase längre, även om du fortfarande finns kvar på de andra databaserna.
Tack för ditt stöd och för att du följer utvecklingen. Även om jag inte längre är öppet uthängd på Lexbase, måste jag erkänna att skadan redan är skedd för mig. Det känns inte speciellt befriande, ärligt talat. Förhandsavgörandet kommer gå igenom är helt säker på det.
Citera
2024-02-05, 22:13
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Oj nu blev dom bajsenödiga asså.
De tänker att du lägger ner det hela om du tas bort.

En fråga bara, om alla dessa sidor tar bort dig kommer inte tvistemålet läggas ner då?
Finns ju ingen tvist om det längre isåfall då du inte finns med på sidorna längre.
Nej inte alls, Bollen är i rullning. Jag kommer inte släppa det här https://www.pinterest.se/pin/293156256987179713/
Citera
2024-02-05, 22:18
Medlem
GDPRWarriors avatar
Är det någon som har en lista över alla dessa sidor som delar personlig information? Dela gärna här. Jag överväger att skicka samma meddelande som jag precis skickade till MR Koll direkt till dem. För er som känner er uthängda, kan ni göra samma sak genom att skicka ett meddelande till dem och uppmana dem att ta bort informationen. Referera gärna till mitt pågående tvistemål och Malmö-målet – det kan vara till hjälp för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in