2024-02-05, 22:25
Medlem
GDPRWarriors avatar
När vi äntligen har övervunnit detta kaos, är min plan att engagera mig i att utmana de politiker som eventuellt har spelat en roll i att skapa problemen från första början i riksdagen.
Citera
2024-02-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Tack för ditt stöd och för att du följer utvecklingen. Även om jag inte längre är öppet uthängd på Lexbase, måste jag erkänna att skadan redan är skedd för mig. Det känns inte speciellt befriande, ärligt talat. Förhandsavgörandet kommer gå igenom är helt säker på det.

Förstår exakt vad du menar. Har också tagit stor skada av dessa uthängningar. Dock kan man alltid ta nya tag så länge man lever, det är aldrig försent, men det förenklar avsevärt om man inte är uthängd som ett slags freak på nätet.

Brott mot GDPR brukar ge stora böter och dessa sidor är bland de värsta GDPR-brotten. Ser det inte som osannolikt att de åläggs att betala stora belopp i böter och skadestånd, speciellt till den som drivit målet- alltså du.
Citera
2024-02-05, 22:43
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Förstår exakt vad du menar. Har också tagit stor skada av dessa uthängningar. Dock kan man alltid ta nya tag så länge man lever, det är aldrig försent, men det förenklar avsevärt om man inte är uthängd som ett slags freak på nätet.

Brott mot GDPR brukar ge stora böter och dessa sidor är bland de värsta GDPR-brotten. Ser det inte som osannolikt att de åläggs att betala stora belopp i böter och skadestånd, speciellt till den som drivit målet- alltså du.
Du har rätt.Ekonomiskt sett har jag faktiskt begärt mindre summa från Lexbase jämfört med de belopp jag har ansökt om i det nya fallet mot staten, den fallet är viktigaste för mig ekonomiskt,vinner jag den så kan jag gå vidare i livet.
Citera
2024-02-05, 22:44
Medlem
Citat:
Är det någon som har en lista över alla dessa sidor som delar personlig information? Dela gärna här. Jag överväger att skicka samma meddelande som jag precis skickade till MR Koll direkt till dem. För er som känner er uthängda, kan ni göra samma sak genom att skicka ett meddelande till dem och uppmana dem att ta bort informationen. Referera gärna till mitt pågående tvistemål och Malmö-målet – det kan vara till hjälp för er.

Mrkoll, lexbase, krimfup, ratsit, acta publica, verifiera är de jag kan komma på.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-02-05 kl. 22:47.
Citera
2024-02-05, 22:46
Medlem
Citat:
Det ser ut som att Lexbase har raderat min information från deras olagliga sida utan att jag visste om det. Jag upptäckte det när jag nyligen sökte efter mig själv. Men jag tänker inte låta dem komma undan med det här, de kan inte bara ignorera situationen.

Jag har följt dig sedan start och jag måste bara säga grattis till din framgång hos lexbase även fast jag vet att du inte är färdig med ditt mål och syfte så är detta ändå något bevis på att du kommer gå segrande ur denna kamp om GDPR.
Glad för din skull, fortsätt kämpa. Jag fortsätter följa dig med spänning och hopp!
Citera
2024-02-05, 22:49
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Mrkoll, lexbase, krimfup, ratsit, acta publica är de jag kan komma på.
Nu finns jag inte längre på Mr Koll heller, vilket är goda nyheter. De agerade snabbt. Tack för de övriga länkarna. Det ser ut som jag kommer att spendera kvällen med att skriva brev.
Citera
2024-02-05, 22:54
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundhetsstyrelsen
Var snäll mot goodasstimes, han är personligt drabbad.

För mig verkade det som att han blandar ihop lite hur domstolen jobbar jämfört med polisens belastningsregister som domstolen begär utdrag ifrån.

Jag brukar nosa i dagboksbladet och vad jag vet så får man normalt sett inte ut belastningsregistret, personutredningar och liknande. Däremot kan tidigare domar nämnas i själva domen.
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
För det första vet du inte vilket kön jag har eller om jag är personligt drabbad eller inte, men det hör till en helt annan diskussion än denna.

Jag blandar inte ihop någonting. Om du är tveksam, släng ett mejl till valfri tingsrätt. Jag tänker inte ladda upp någons belastningsregister här och få kontot avstängt, hur kul det än låter. Och du behöver inte tro mig. Mitt inlägg var till en annan, specifik person.
Då kan du ju ge oss ett lämpligt målnummer, så kan vi testa din tes där.

Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Jag orkar inte besvara dina inlägg någon mer. Du börjar likna ett troll mer och mer. Du hakar upp dig på småsaker på inlägg som diskuterar något helt annat och börjar diskutera dessa istället, för att det ska bli "rätt".
Står man svarslös i en diskussion kan man alltid sluta svara och hävda att det är motpartens fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Kan det vara så att de försöker uppfylla dina krav med att ta bort dig från deras databaser och betala begärt skadestånd för att sedan påtala till rätten att de uppfyllt dina krav och det därmed inte finns mer här? Eller har tingsrätten en skyldighet att fortsätta, trots att lexbase uppfyller dina krav?
Så kan det vara. Men han har krävt 300K i skadestånd, så det skulle bli dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Oj nu blev dom bajsenödiga asså.
De tänker att du lägger ner det hela om du tas bort.

En fråga bara, om alla dessa sidor tar bort dig kommer inte tvistemålet läggas ner då?
Finns ju ingen tvist om det längre isåfall då du inte finns med på sidorna längre.
Han har även begärt 300K i skadestånd.
Citera
2024-02-05, 22:54
Medlem
Citat:
Nej inte alls, Bollen är i rullning. Jag kommer inte släppa det här https://www.pinterest.se/pin/293156256987179713/

Det är bra att du inte släpper det då risken att nya sidor startas upp är stor om de inte kommer fram till ett avgörande om huruvida detta strider mot gdpr och Europakonventionen.
Citera
2024-02-05, 23:05
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Jag har följt dig sedan start och jag måste bara säga grattis till din framgång hos lexbase även fast jag vet att du inte är färdig med ditt mål och syfte så är detta ändå något bevis på att du kommer gå segrande ur denna kamp om GDPR.
Glad för din skull, fortsätt kämpa. Jag fortsätter följa dig med spänning och hopp!
Tack så mycket, och jag önskar er alla detsamma. Det är avgörande att de förstår att ni är människor och att människor ibland gör felaktiga val. Hela vår rättsordning är grundad på tron att människor har förmågan att förbättra sig och lämna det förflutna bakom sig. Tyvärr har vi politiker i riksdagen som verkar vara oförmögna, och deras beslut har skapat en våldsspiral som fortsätter att härja i landet. Det är dessa politiker jag vill bekämpa, eftersom deras val har gjort det svårt för människor att gå vidare.
Senast redigerad av GDPRWarrior 2024-02-05 kl. 23:09.
Citera
2024-02-05, 23:09
Medlem
Citat:
Nu finns jag inte längre på Mr Koll heller, vilket är goda nyheter. De agerade snabbt. Tack för de övriga länkarna. Det ser ut som jag kommer att spendera kvällen med att skriva brev.

Även trobar erbjuder rättsdatabaser till företag
Citera
2024-02-05, 23:15
Medlem
Sundhetsstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Då kan du ju ge oss ett lämpligt målnummer, så kan vi testa din tes där.

Nu tror jag hen menar målförteckningen som man kan begära ut? Om man begär ut den från alla tingsrätter i Sverige så börjar det väl likna ett belastningsregister till slut.
Citera
2024-02-05, 23:17
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundhetsstyrelsen
Nu tror jag hen menar målförteckningen som man kan begära ut? Om man begär ut den från alla tingsrätter i Sverige så börjar det väl likna ett belastningsregister till slut.
Du är generös i din tolkning. Jag tycker han har varit väldigt tydlig med att det är just belastningsregistret han talar om, t.ex. när han skrev:
"Polisen skickar ofta en kopia av en åtalad persons belastningsregister till tingsrätten när en polisutredning har lett till åtal och ska inledas i tingsrätt."

Domstolarna använder detta för påföljdsbestämning, men det är knappast något de lämnar ut på begäran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in