2024-02-05, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tucker är emot djupa staten och den propaganda som narrativet pumpar ut till folket genom kontrollerade medier.

Titta på hur långt ifrån verkligheten SVT och svensk MSM varit angående Ukraina och jämför med hur spot on alternativa medier varit. Har man idag inte förstått att ifrågasätta propagandan i SVT etc så är det nära till hands med en begåvningsdiagnos.

Man ska nog inte vara så fördömande, pressen har varit enorm för vissa. Det behöver inte betyda att de är klenbegåvade. Det är det omgivningen som är, och det är de man är rädd för. Det har dessutom varit bra för karriären att hålla tyst. Hjärntvätt.

Det är skittufft att "vakna", sanningen är dock att vårt samhälle styrs av företag, som föder myndigheter, som föder bidragstagare.

Hoppas att Tucker svara på frågan om hur "välfärdssamhället" funkar där, eller om det är något som bara finns i väst och varför.

Min åsikt är att för mycket bidrag inte är bra för individ och samhälle.
Citera
2024-02-05, 13:12
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Intressant!

Det bästa vore en debatt mellan Putin och Biden som hölls av Tucker
En president i Ryssland behöver inte vara med i debatter. Debatter är för pöbeln…
Citera
2024-02-05, 13:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan rekommendera den här intervjun. Inte för att den direkt avhandlar Putin, men att det i intervjun kommer fram en mängd intressanta saker om tillståndet/utvecklingen i väst som Tucker sannolikt kommer fråga Putin om.
https://www.youtube.com/watch?v=F7YADkV7vqc
Tack. Det blir intressant att se om Tucker vågar ställa kritiska frågor mot Putin. Exempelvis varför Kreml aktivt försöker få horder av MENA-migranter att ta sig över gränsen till EU.
Citera
2024-02-05, 13:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
En president i Ryssland behöver inte vara med i debatter. Debatter är för pöbeln…

Jag gissar att du tror att skådespelet i SVT under partiledardebatterna är riktiga debatter. Har vi haft öppna, ärliga och djupa debatter om massinvandringen, mångkulturen, covid/mRNA-"vaccinet", NATO, EU osv eller varför inte vilka som ligger bakom stora delar av förstörelsen av Väst/Sverige? Svensk MSM är lika vidrig som Pravda. I Sovjetunionen så fattade i alla fall folk att det var lögner men det verkar ju en skrämmande hög andel inte göra i Sverige/Väst. Med visst - "ryssar och annat öststatspack är dumma".

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tack. Det blir intressant att se om Tucker vågar ställa kritiska frågor mot Putin. Exempelvis varför Kreml aktivt försöker få horder av MENA-migranter att ta sig över gränsen till EU.

Willgert i likhet med Tucker brukar inte köra över sina intervjuobjekt. Det tycker jag hedrar dem. Att bjuda in oliktänkande eller folk med andra åsikter och ge dem utrymme att förklara sina åsikter och tankegångar tycker jag är rollen en ÄKTA intervjuare ska ha. Jag förväntar mig alltså inte att Tucker ska ställa Putin mot väggen och i direktsändning karaktärsmörda honom. Vad vinner sanningen på det? Vilken normal person med annan åsikt än Willgert eller Tucker skulle då vilja låta sig intervjuas av dem?
Senast redigerad av RudyardKipling 2024-02-05 kl. 14:25.
Citera
2024-02-05, 13:35
Medlem
Det är ingen som inte redan vet vad Putin anser om saker och ting. Putin förklarar ofta och gärna i detalj för det ryska folket om sin syn på viktiga politiska händelser i Ryssland och omvärlden, vilket sedan återges i västerländsk media.

Utöver att en sådan intervju alltså inte skulle komma med något nytt så tror jag inte att Putin är intresserad av att göra någon intervju med någon västerländsk journalist, även om denne skulle vara vänligt inställd till honom.

Putins politiska analyser innehåller i stort sett bara lögner från början till slut. Så har det i grunden alltid varit, men har bara blivit värre i takt med att han har gjort Ryssland allt mer auktoritärt och målat in sig allt mer i ett hörn i Ukraina.

Putins tal är numera så verklighetsfrånvända att han i princip enbart riktar sig till den ryska befolkningen, vilken går på narrativet tack vare att den ryska median bekräftar allt han säger.

I Väst går däremot ingenting han säger oemotsagt. Där belyses varenda lögn, vilket inte är kompatibelt med Putins retorik. Man kan bara presentera den fantasivärld som Putin presenterar om man har all media på sin sida.
Citera
2024-02-05, 13:53
Medlem
Karmans avatar
Tycker ändå det skulle vara intressant med en sådan intervju. Man får ta det för vad det är och försöka "läsa mellan raderna". Helt klart har ju den svenska och västerländska informationen från mainstreammedia varit vinklad. Kanske inte så konstigt, men ibland kan det vara intressant att höra den andra sidan också.
Citera
2024-02-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och felet är?

Vilket fel?
Det är ju helt perfekt koordinerat infor Trumps återval.
Senast redigerad av 2006 2024-02-05 kl. 14:02.
Citera
2024-02-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det tycker jag inte att det var, då det framkom felaktigheter i ditt inlägg som jag rättade. Skrev även om vad jag hoppas få ut av intervjun.

Det är EN person i tråden som har uttryckt den förhoppningen.

Det fanns inga felaktigheter i mitt inlägg. Jag spekulerade i att Tucker - om det nu skulle bli någon intervju - förmodligen inte kommer ställa några frågor om ryska statens vana att förfölja och trakassera homosexuella samt fängsla regimkritiska journalister och politiker.

Men om du tror att Tucker, en alt-right-pundit som är så toxisk att t.o.m Fox News sparkade honom, skulle få någon svensk att ändra åsikt får det väl stå för dig.

Som sagt - alla som är intresserade av att höra vad Putin har att säga kan redan titta på något av hans många TV-sända tal och presskonferenser.
Citera
2024-02-05, 14:07
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Jag är riktigt taggad. Vill gärna höra från Putin själv, inte vad media menar att Putin vill.
Ingen mening, han svamlar bara om Nazister och sånt som inte finns.

Eller tror du att även sånt som Ryska statskontrollerade medier kablar ut är skit?
Citera
2024-02-05, 14:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Willgert i likhet med Tucker brukar inte köra över sina intervjuobjekt. Det tycker jag hedrar dem. Att bjuda in oliktänkande eller folk med andra åsikter och ge dem utrymme att förklara sina åsikter och tankegångar tycker jag är rollen en ÄKTA intervjuare ska ha. Jag förväntar mig alltså inte att Tucker ska ställa Putin mot väggen och i direktsändning karaktärsmörda honom. Vad vinner sanningen på det? Vilken normal person med annan åsikt än Willgert eller Tucker skulle då vilja låta sig intervjuas av dem?
Tucker behöver inte karaktärsmörda Putin. Räcker med att ställa några obehagliga, men högst relevanta, frågor. En tillrättalagd intervju kommer aldrig bli intressant.
Citera
2024-02-05, 14:30
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Herregud människa. Dom har flyttat till andra plattformar bara.

Tucker får väl mer genomslag än någonsin. Nu poppar han ju upp överallt och kan påverka en ny yngre publik inte bara dom som får sitt inflöde i MSM som ligger 10 år efter oss andra.

Komiskt vad oinformerad du är.
Hej gulligaste.
Det är tveksamt. Det är rentutav felaktigt. Och dina argument bygger på känslor istället för en sund syn på verkligheten. Likt många ensamma som följer tucker

MAGA består av en äldre demografi. De kollar på tv och lyssnar på radio.

Tuckers publik är unga och röstar inte i samma utsträckning som äldre.

Sist jag kollade så röstar knappt 35 procent av Amerikas unga.

Jag hoppas att tucker carlson stannar kvar på twitter och sedan reduceras till att bli vår tids nya Alex Jones/infowars
Citera
2024-02-05, 14:32
Medlem
Jag litar inte på MSM för 5 öre, jag gillar Tucker osv osv men jag har svårt att se vad denna intervjuen skulle ge. Putin kommer självfallet säga saker som skadar Ukraina/väst mest. Även om Putin tänker gå in i Estland eller Polen kommer han givetvis inte säga det utan det kommer vara hur den ryska delen av Ukraina terroriserats av Ukraina och att det var därför man gick in. Att Ryssland ville ha fred men Väst stoppade fredsförhandlingarna osv osv..

Ska jag se intervjuen - absolut.
Tror jag att det är ny eller opartisk information som kommer ut - absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in