2024-02-05, 14:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Konstigt hur "PUTAIN" skulle uppnå detta när han skalade ner sin militär fram tills alldeles nyligen

Ryssland har enormt mycket landområden med enormt mycket naturresurser och expansion finns det ingen motivation för. Däremot att agera efter en Amerikansk palatskupp i Ukraina och etniskt rensning i Donbass där landet skulle verka som en hubb för Amerikans expansion är ju kanske inte så konstigt.

Precis som USA nästan drog oss in i WW3 och totalt kärnvapenkrig för att Kuba ville alliera sig med Sovjet så skyddar en stormakt sina intressen med militärt våld eller hot om militärt våld.

Vad John McCain sade om Ryssland är lika irrelevant som vad en annan NEOCON som Bolton säger nu.
En man som byggde upp ISIS har mycket låg trovärdighet.

Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tucker behöver inte karaktärsmörda Putin. Räcker med att ställa några obehagliga, men högst relevanta, frågor. En tillrättalagd intervju kommer aldrig bli intressant.

Varför måste man ha obehagliga frågor? Vad menar du med det? Avsåg du kanske intressanta, kritiska eller obekväma? Obehagliga frågor låter kontraproduktivt.
Håller med om att en tillrättalagd intervju är helt meningslös, men det har väl inte kännetecknat Tucker precis? Jag tycker generellt att Tucker är skicklig på att vänligt få folk att berätta var de står och följa upp med intressanta följdfrågor. Tucker verkar inte ha några problem med agree to disagree, som vänstern har.
Citera
2024-02-05, 14:59
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Oj, jag visste inte att Tucker Carlson kunde ryska. Intervju via tolk räknas inte, det blir det tolken vill säga.

Så möten mellan världsledare är bara möten mellan tolkar?
Citera
2024-02-05, 15:00
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Jag litar inte på MSM för 5 öre, jag gillar Tucker osv osv men jag har svårt att se vad denna intervjuen skulle ge. Putin kommer självfallet säga saker som skadar Ukraina/väst mest. Även om Putin tänker gå in i Estland eller Polen kommer han givetvis inte säga det utan det kommer vara hur den ryska delen av Ukraina terroriserats av Ukraina och att det var därför man gick in. Att Ryssland ville ha fred men Väst stoppade fredsförhandlingarna osv osv..

Ska jag se intervjuen - absolut.
Tror jag att det är ny eller opartisk information som kommer ut - absolut inte.
Du tänker fel. OM Carlson till skillnad från övrig väst-media ställer rätt frågor, på ett sätt som passar Putin så att han gladeligen svarar, om saker som ingen frågat förut, med intelligens och skärpa och pålästhet som Putin kommer att uppskatta, så blir det ju hur bra som helst. Jar tänker på hans Orban-intervju som i princip chockade mig, att Orban öppnade upp så enormt fast han hatar väst (eftersom väst mobbar honom orättvist).
Citera
2024-02-05, 15:01
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Oj, jag visste inte att Tucker Carlson kunde ryska. Intervju via tolk räknas inte, det blir det tolken vill säga.
Putin kan prata engelska bara så du vet.
Citera
2024-02-05, 15:05
Medlem
Är det puckot som fick fox news stämda på över 700 miljoner dollar och som ständigt sa att ryssland inte skulle invadera Ukraina? Kan man förvänta sig något annat än att interjuven bara kommer bestå av ryss propaganda och lögner aom Tucker inte kommer ifrågasätta?
Citera
2024-02-05, 15:28
Medlem
hjaelploskilles avatar
Det är bara intressant i teorin, det tråkiga är att han kommer ge Putin en megafon utan några som helst motfrågor. Putin fängslar journalister som kritiserar honom, ingen chans att han hade låtit Tucker komma om det inte funnits ett manus som båda ska följa
Citera
2024-02-05, 15:32
Medlem
Trollet420s avatar
Till er som tycker att en intervju med Putin är fel kan ju bara skippa se den
Citera
2024-02-05, 15:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför måste man ha obehagliga frågor? Vad menar du med det? Avsåg du kanske intressanta, kritiska eller obekväma? Obehagliga frågor låter kontraproduktivt.
Håller med om att en tillrättalagd intervju är helt meningslös, men det har väl inte kännetecknat Tucker precis? Jag tycker generellt att Tucker är skicklig på att vänligt få folk att berätta var de står och följa upp med intressanta följdfrågor. Tucker verkar inte ha några problem med agree to disagree, som vänstern har.
Ja, kanske obekväma frågor är en bättre beteckning. När man lyssnar på vad Tucker har sagt tidigare (på Fox) i samband med krigsutbrottet så lät det tyvärr som att han köpt ryssens världsbild, att det är USA och Natos "fel" att Ryssland "tvingades" invadera Ukraina, eftersom Ryssland inte ville ha "amerikanska kärnvapen" i sina grannländer. Mot denna historiebeskrivning finns det naturligtvis kritiska motfrågor. Frågan är om Tucker vill eller vågar framföra dessa. Likaså när det gäller migrationsfrågan (tack för din videolänk som jag tittade på, där Kina vagt pekades ut som drivande i migration till USA). När Tucker (berättigat) är kritisk till hur USA sköter sin gränsövervakning och misstänker att utländska intressen kan ha som syfte att destabilisera USA, så tycker jag det högst relevant att fråga varför Ryssland relativt öppet genomför samma sak mot EU.
Citera
2024-02-05, 16:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Glöm att han är en av globalisterna. Han lämnade den så kallade new world order när han insåg att han hade behövt offra Ryssland till globalisterna
Jo han var en del av WEF när det begav sig för 10-25 år sedan men det har han garanterat lämnat och/eller blivit kickad från.
Citera
2024-02-05, 16:48
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Tucker Carlson drar 3-6 miljoner tittare på varje program och TV-producenter på alla kanaler skulle döda för sådana siffror. När han gick över till X sommaren 2023 så drog hans första show 120 miljoner visningar. 120 miljoner!! Andra showen veckan efter hade han 55 miljoner. .
På tv språk är en tittare någon som ser minst ett segment. Dvs mellan reklam paus till reklam paus.

Jag tror inte att 120milj eller 55 milj såg ett helt segment.
menar du kanske twitter klipp i scroll feed? Dvs 30sek utan ljud eller nåt sånt?

Jag står fast vid att tucker carlson förlorat sin relevans sedan rupert murdoch kastat ut honom och hans tv och radio program från etern
Citera
2024-02-05, 16:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
nu kommer det börja brinna i knutarna hos demokraterna vad säger ni? intervjun kommer sändas exklusivt på X.

https://twitter.com/TheQNewsPatriot/status/1753895758267367569?t=pBmN4caVy4LVqrQ0OAdXQQ&s=19

Man måste säga att för att av journslister i Europa ha kallats programledarpajas, så har mannen blivit en av västvärldens mest intressanta og seriösa mediapersonligheter.

Kontenuerligt nya spännande inslag.
Citera
2024-02-05, 17:04
Medlem
Skullknights avatar
Samma tomtar som alltid påstått att Tucker inte har några kopplingar till Ryssland jublar nu åt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in