2024-02-04, 19:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Skulle det vara mindre märkligt bara för att du säger emot dig själv i ett och samma inlägg menar du?

Vi är väl överens om att även övre delen av brösten är täckta av hud, korrekt?
Jag säger inte emot mig själv - hon var inte naken på vare sig brösten eller magen.

Hon hade urringat.

Om du inte förstår skillnaden på att bära en urringad top och att vara naken på bröst och mage så är det du som har problem - inte jag.
Citera
2024-02-04, 19:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag säger inte emot mig själv - hon var inte naken på vare sig brösten eller magen.

Hon hade urringat.

Om du inte förstår skillnaden på att bära en urringad top och att vara naken på bröst och mage så är det du som har problem - inte jag.

Nu flyttar du målstolparna din lilla snödriveslampa. Du skrev NAKEN HUD, inte "naken".
Citera
2024-02-04, 19:38
Medlem
Citat:

Hon hade urringat.

Har du alltså sett bilden?
Citera
2024-02-04, 19:44
Medlem
Revejs avatar
Det här är onekligen ett intressant rättsfall. En form av tjatsex.

Men TomatKungen tjatar oavbrutet om Vikings våldskapital och hur rädd BO måste ha varit.

Denna TomatKung får gärna ge exempel på vad det är för våldskapital som åsyftas. Förvisso har jag sett en länk att Viking var anmäld till en nybörjarkurs i MMA.

Jag har läst i tråden att BO regelbundet tränar judo eller juijutsi och är eller har varit svensk mästare inom detta. Hon tränar styrkelyft och är bland de starkare tjejerna i staden. Hon går på armbrytning där hon vunnit regionala mästerskap. I klasser som innebär att hon väger mer än 70 kilo, inte minst men heller inte störst alltså.

Jag undrar om ovan egentligen är sant eller det är bara starkt överdrivet?

Jag ser att TomatKungen och Mikro 13 mycket gärna vill att det ska vara sant som Tingsrätten dömt. I våldtäktmål är det alltid mycket känslor involverade.

Jag tror att det vi vet är att Viking var för på. Han gick över gränsen.
BO var otydlig i sitt språk. Jag tror hon övervägde sina alternativ, hennes sexualdrift gick en brottningsmatch mot hennes sunda förnuft.

Jag är dock inte övertygad om att detta är att anses vara våldtäkt. För var ska vi i så fall dra gränsen framöver?

Men kanske någon form av övergrepp eller kränkning.

Ja, eller så var det faktiskt våldtäkt i ordens rätta betydelse. Detta kan nog bli svårt att ta reda på nu.

Då jag läser Mikro 13s och TomatKungens inlägg gör det mig tyvärr mer övertygad om att rätten kanske resonerat snarlikt. Det vill säga rent känslobaserat.

En person som uppfattar ett ord som stötande eller kränkande kan ju ha tolkningsföreträde.

Den person som skojar med en annan kommer vid ett tillfälle gå över gränsen och klassas som mobbare.
Gränserna är inte solklara.

Men radar vi upp fakta, någon får rätta om det inte stämmer.

BO bjöd in sin berusade klasskamrat hon tidigare flirtat med mitt i natten och erbjöd denna att sova i sin säng där hon skulle ligga i enbart trosor på underdelen av kroppen.

Visst, detta ger inget fripass.

Men är heller inte samma sak som om Viking brottat ner och våmdfört sig på en okänd flicka i en park.

Givetvis finns det olika grader av våldtäkt. Men tre år är inte lite. Viking är ute efter två och stämplad som en våldtäktsmän.

Om detta är riktigt så tror jag en stor del av Sveriges befolkning skulle förtjäna samma straff. Även tjejer.
Citera
2024-02-04, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, du har fel i att enstavigt bara innebär ett ord. Det är bevisligen felaktigt, som jag upplyst dig om.
Det är talande att du inte ens kan erkänna det.
Visst, det kan vara två och tre ord som inte är informationsbärande.

Citat:
Och hon utvecklade inte. Det var ett nedstängande svar.
Nej det var det inte.
Och dit problem var ju tidigare att hon inte svarade just Ja eller Nej på frågan - utan utvecklade den .
Så ge dig nu.

Citat:
Det hade varit tydligare.
Nej, det hade det inte varit.

Citat:
Nej, det gör du inte. Bara för att du varit plit i några år så ger inte det dig någon förståelse för hur polisutredningar går till.
Halmgubbe har du här -- din mupp.

Citat:
Du är faktiskt efterbliven på riktigt…
Polisens använder sig av en förhörsteknik som kallas PEACE-metoden, som är en vidareutveckling av den kognitiva metoden som går ut på just fri berättelse, din vidriga lögnare.

Den intervjuade ombes att i olika ordningar och ur olika perspektiv återberätta samma händelseförlopp. Detta görs i syfte att nya minnen och ny information ska kunna uppkomma. Tekniken bygger på att den intervjuade ska försöka återskapa alla miljöer, både de yttre samt de inre. De ska även att återge alla detaljer och återberätta ur olika perspektiv. Slutligen ber man de återberätta händelsen i både kronologisk ordning och genom att kasta om händelseförloppen och berätta i olika ordningar.[12] Istället för att förhörsledaren ska ställa ledande frågor och fungera som en intervjuare, överlåter man allt återberättande till den utfrågade.

Här är det viktigt att förhörsledaren lyssnar till den förhördes berättelse oavbrutet och ställer följdfrågor först efter att händelseförloppet presenterats.

Grundläggande förhörsteknik är alltså fri berättelse.
Utöver det ställs frågor.

Du är en okunnig lögnare.
Nej, du är en okunnig tomte.

Följdfrågors syfte är att få den utfrågade att berätta mer och att förtydliga saker.
Inte att leka Ja X Nej lekar.

Du förstår dig inte på ämnet - och jag lämnar det med det.
Det förklarar däremot givetvis en del av dina totalt stolliga tolkningar.

Citat:
Nej. Det görs, naturligtvis, redan i polisförhören. Du vet inte ett skit om det här.
Nej, de är inte uppdelade på samma sätt.

Citat:
Och det gjorde ju den tilltalade här, men det underkändes av er fanatiker.
Ibland finns det skäl att underkänna en utsaga för att den blir för detaljrik.
Men det där begriper du dig inte på - så jag lämnar det där.

Citat:
Och nej. Det ska inte berättas så fylligt och detaljrikt som möjligt hela tiden, det hade blivit fullkomligt utmattande och oöverskådligt.
Den som förhörs ombeds ofta vara sparsam med onödiga detaljer och hålla sig till vissa tidpunkter.

Nej, däremot kan FL (men oftast i Domstol) styra upp för att det börjar handla om helt ovidkommande saker.
När det gäller brottet i sig så blir inte de förhörda ombedda att utelämna detaljer för att det inte skall bli "för jobbigt" för utredarna.

Citat:
Nu ljuger du igen. Du vet inte det här.
Jo, det vet vi - hon vet inte ens vilken bild det är frågan och han är så osäker så han (som är intresserad) måste fråga sin kompis om den kan uppfattas som "olämplig"

Vad sa han om den här tjejen, eller berättade han någonting för dig om vem det var.
Näe, men han frågade väl mer bara är det här en lämplig bild att skicka om man är i
förhållande
, tror jag ha sa, nåt i den stilen.

Citat:
Men den tilltalade skulle via telepati och tankeläsning veta att målsägaren bara till viss del ville ha sex med honom…?
Hon ville inte ha det alls - och har inte heller indikerat något annat.

Hade ni pratat om att ha sex?
Nej.

Gav hon några inviter om att ni skulle ha sex?

Nej, inte som jag uppfattade det.

Citat:
Vilken beskrivning?
Det finns två personers beskrivning av den.
Bägge två beskriver en ovanlig bild.
Titta på bilden på Madde på Nobelfesten
Att du och Viking får stora skälvan av en urringning innebär inte att det är ovanligt att ha det eller att på sig sina kläder när man skickar selfies.

Citat:
Nej. Det där stämmer inte.
De allra flesta skickar inte urringade bilder till någon de bara är bekanta med och som de anser vara en fuckboy. Särskilt inte om de är rädda för personen.
De handlar inte om en bild till en knappt bekant. Det handlar om en bild bland andra bilder som de under veckor kommunicerat genom i egenskap av klasskamrater/kompisar.
Hon var sannolikt inte rädd för honom innan han började förgripa sig på henne. Har den tanken slagit dig?

Citat:
”till typ magen tror jag, lite längre upp kanske
och ansiktet”

Så från längre upp än magen, under brösten alltså.

” men det var urringat liksom”

Så ansikte och bröst, tydligt urringat.
Inte urringat ner till magen - utan på bilden ser du in nederkant del av magen och sedan upp och hela ansiket.

Det var en urringad top - så släpp dina sjuka fantasier nu.

Dessutom skickade den påklädda bilder veckor innan den aktuella kvällen - så den går inte att använda som skäl för att hävda samtycke. Släpp den nu. För du gör bara bort dig.

Citat:
Är det sådana bilder som prinsessan Madeleine skickar till gäster på nobelfesten, eller?
Om hon skickade någon selfie från festen till någon annan gäst så hade det varit med ganska djup urringning ja.
Hon hade knappast slitit på sig en burka innan.

Citat:
Min fru är också kvinna. Hon skulle aldrig skicka en sådan bild till någon i en privat konversation. Ingen av hennes fyra vänninnor vi frågat heller. De gick så långt att de kallade det ”nästan otrohet”.
Med hänsyn till hur extrem du är och dina konstiga uppfattningar om kvinnor så tror jag absolut de har burka hela gänget. Icke tu tal om sak -- om du ens har en fru. Jag tvivlar.

Citat:
Och du är först och främst en vidrig lögnare och ett troll. Kvinna är högst sekundärt, även om du tycker att könstillhörighet är det absolut avgörande i varje fråga.
I det här fallet handlar det om en stil på plaggen som i princip varenda kvinna i västvärlden är bekant med - så jag där tycks ju mitt kön ha betydelse. Eftersom du trots vår moderna värld och alla bilder man matas med tycks ha missat hur vanligt det är med urringade toppar.

[

Citat:
Du vet inte om det är så.
Och hon borde sagt att hon vill veta vad det är för bild, om hon nu inte visste. För det vill man veta när någon frågar så och man inte vet.
Hon ombeds berätta om bilden men vet inte vilken bild som avses .. Vad har du svårt att förstå?

Berätta vilka kontakter du haft med Viking innan våldtäkten.
Det var endast via snapchat.

Har du kvar dessa konversationer?
Nej de tror jag är borta.

Viking berättade att du skickat en bild till honom under tiden du hade din pojkvän.
Han uppgav det var en bild han inte ansåg var rimlig att skicka när man har en
pojkvän. Berätta om vad det var för bild?
Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild.

Citat:
Allt du häver ur dig. Du försöker fastställa att saker och ting ”är” på ett visst vis när du inte har en jävla aning.
Viking säger också att de skickat bilder till varandra - så då ljuger väl han också..
Citera
2024-02-04, 20:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så då kan vi utgå ifrån att det var en bild i stil med princessan Madeleine nedan som den här kåta judo-kvinnan skickade helt spontant till sin fuckboy?

Inte undra på att han reagerade på att det var en olämplig bild att skicka bara sådär.

https://image.svenskdam.se/image-5478346?imageId=5478346&width=1320&height=2033&com pression=70
Nej, vi att kan utgå ifrån att det var urringat.
Det är möjligt att han är född i någon by belägen under en sten någonstans - men det innebär knappast att normala människor har samma uppfattning.
Citera
2024-02-04, 20:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jag tror att det vi vet är att Viking var för på. Han gick över gränsen.
BO var otydlig i sitt språk. Jag tror hon övervägde sina alternativ, hennes sexualdrift gick en brottningsmatch mot hennes sunda förnuft.

Vet vi verkligen ens det?
Citera
2024-02-04, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Ni tomtar kan samsa i samma inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Har du alltså sett bilden?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nu flyttar du målstolparna din lilla snödriveslampa. Du skrev NAKEN HUD, inte "naken".
Kan du sluta förstöra tråden nu.
Hon visade inte naken hud från brösten ner till magen, eller på magen.
Hon hade urringat.
Om du fortfarande inte klarat att förstå vad som avses - googla.
Citera
2024-02-04, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Jag är dock inte övertygad om att detta är att anses vara våldtäkt. För var ska vi i så fall dra gränsen framöver?
Vid NEJ, minsta motstånd eller uteblivet gensvar.
Det är inte svårare än så.
Citera
2024-02-04, 20:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Kan du sluta förstöra tråden nu.
Hon visade inte naken hud från brösten ner till magen, eller på magen.
Hon hade urringat.
Om du fortfarande inte klarat att förstå vad som avses - googla.

Det var inte heller vad du skrev. Jag börjar undra om du verkligen är kapabel att tala sanning öht

Så här skrev du, inget annat:

Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning

Du borde verkligen skämmas över hur du beter dig.
Citera
2024-02-04, 20:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Nej, vi att kan utgå ifrån att det var urringat.
Det är möjligt att han är född i någon by belägen under en sten någonstans - men det innebär knappast att normala människor har samma uppfattning.

Du påstod att det inte syntes någon bar hud på hennes bröst, att urringningen höll Noblefest-nivå. Här ser vi klart och tydligt att Nobelfestnivå visar väldigt mycket bröst.

Att ta en sådan bild på sig själv och skicka till en klasskompis när man haft så lite, eller ingen, kontakt som vänner alls, det är minst sagt märkligt, och det är inget konstigt alls att han reagerade på det.

Som sagt, det är rätt mycket i det här fallet som tyder på att hon var kåt honom, alltifrån denna bröstbild till att hon särade på benen när han ville in i henne.
Citera
2024-02-04, 20:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vid NEJ, minsta motstånd eller uteblivet gensvar.
Det är inte svårare än så.

Om man får ett nej, hur länge måste man vänta innan man får försöka igen? För att det inte ska vara våldtäkt? 1 minut? 1 timme? 1 dag? 1 vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in