Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej istället för att svara enstavigt så utvecklade hon sitt svar i mening.
Nej, du har fel i att enstavigt bara innebär ett ord. Det är bevisligen felaktigt, som jag upplyst dig om.
Det är talande att du inte ens kan erkänna det.
Och hon utvecklade inte. Det var ett nedstängande svar.
Citat:
Du menade väl dessutom att hon borde svarat med ett ord.
Det hade varit tydligare.
Citat:
Ex - vill du äta
Nej --- enstavigt svar
Vill du äta
Nej tack jag är inte hungrig -- utvecklat svar med förklaring.
Och det sista är tydligt och utvecklande. Det var inte hennes.
Citat:
Jo, det gör jag
Nej, det gör du inte. Bara för att du varit plit i några år så ger inte det dig någon förståelse för hur polisutredningar går till.
Citat:
Du däremot vet uppenbarligen ingenting mer än det du sett på TV eftersom du tror att det är "Ja och Nej" som de önskade svaren.
Halmgubbe, igen.
Citat:
Du vet inte hur ett förhör går till - vilket blir mycket mycket tydligt i detta stycke.
Du är faktiskt efterbliven på riktigt…
Polisens använder sig av en förhörsteknik som kallas PEACE-metoden, som är en vidareutveckling av den kognitiva metoden som går ut på just fri berättelse, din vidriga lögnare.
”
Den intervjuade ombes att i olika ordningar och ur olika perspektiv återberätta samma händelseförlopp. Detta görs i syfte att nya minnen och ny information ska kunna uppkomma. Tekniken bygger på att den intervjuade ska försöka återskapa alla miljöer, både de yttre samt de inre. De ska även att återge alla detaljer och
återberätta ur olika perspektiv. Slutligen ber man de återberätta händelsen i både kronologisk ordning och genom att kasta om händelseförloppen och berätta i olika ordningar.[12] Istället för att förhörsledaren ska ställa ledande frågor och fungera som en intervjuare,
överlåter man allt återberättande till den utfrågade.
”
Här är det viktigt att förhörsledaren lyssnar till den förhördes berättelse oavbrutet och ställer följdfrågor först efter att händelseförloppet presenterats.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rh%C3%B6rsmetodik
Grundläggande förhörsteknik är alltså fri berättelse.
Utöver det ställs frågor.
Du är en okunnig lögnare.
Citat:
Det är i domstolen som man delar upp det så att målsägande och tilltalad först får berätta med egna ord och sedan ställs eventuella frågor på det.
Nej. Det görs, naturligtvis, redan i polisförhören. Du vet inte ett skit om det här.
Citat:
Inte i utredningen
Jo, i förhörsdelen av utredningen.
Citat:
där är målet att få den misstänkte att berätta så mycket, detaljrikt och fylligt som möjligt - hela tiden.
Och det gjorde ju den tilltalade här, men det underkändes av er fanatiker.
Och nej. Det ska inte berättas så fylligt och detaljrikt som möjligt hela tiden, det hade blivit fullkomligt utmattande och oöverskådligt.
Den som förhörs ombeds ofta vara sparsam med onödiga detaljer och hålla sig till vissa tidpunkter.
Citat:
I det här fallet innebar det inte det
Nu ljuger du igen. Du vet inte det här.
Citat:
och därför kunde hon inte heller via någon form telepati eller tankeläsning lista ut vilken han menade.
Men den tilltalade skulle via telepati och tankeläsning veta att målsägaren bara till viss del ville ha sex med honom…?
Ingenting du kräker ur dig är enkelt. Precis allt är långsökt och löjeväckande komplicerat och ologiskt.
Du hade inte känt igen Ockhams rakkniv om den hade ersatt dina klövar till fötter.
Citat:
Det var en vanlig bild om du lyssnar på beskrivningen av den.
Vilken beskrivning?
Det finns två personers beskrivning av den.
Bägge två beskriver en ovanlig bild.
Citat:
Att du sedan inte kan kontrollera dina sjuka tankar om en tjej skickar en påklädd bild är väl knappast något hon kan veta eller behöver ta med i beräkningen.
”Mina sjuka tankar”? Vad har jag för sjuka tankar om dylika bilder, menar du?
Citat:
Andra människor kan skicka bilder till varandra och gör det hela tiden jämt i alla möjliga kläder utan att mottagaren fastnar i samma missuppfattning som du och Viking.
Nej. Det där stämmer inte.
De allra flesta skickar inte urringade bilder till någon de bara är bekanta med och som de anser vara en fuckboy. Särskilt inte om de är rädda för personen.
Citat:
??? Vad pratar du om?
Om ditt dravel. Hänger du inte med?
Hon rizzar. Det säger hon själv.
Alltså, du verkar ju inte veta särskilt mycket alls om de uppgifter som framkommit i det här ärendet, så varför ska du tvångsmässigt begära tolkningsföreträde som du inte förtjänar?
Citat:
Nej, hon beskriver att på bilden ser man ansikte ner på magen hon har en tröja på sig är urringad. Det är vad hon säger. Det är en påklädd bild och inget annat.
Jo, det är en bild som visar tydlig urringning.
Citat:
Såg man den här tjejen på bilden eller kan du beskriva hur bilden såg ut.
Ja, det gjorde man, man såg väl i princip ja men till typ magen tror jag, lite längre upp kanske
och ansiktet och allting.
Vad det en påklädd bild eller var hon avklädd på något sett, eller hur såg bilden ut.
Det var påklätt men det var urringat liksom.
”till typ magen tror jag, lite längre upp kanske
och ansiktet”
Så från längre upp än magen, under brösten alltså.
” men det var urringat liksom”
Så ansikte och bröst, tydligt urringat.
Är det sådana bilder som prinsessan Madeleine skickar till gäster på nobelfesten, eller?
Citat:
Jag vet vad urringat betyder. Jag är kvinna - vi brukar ha koll på sånt.
Min fru är också kvinna. Hon skulle aldrig skicka en sådan bild till någon i en privat konversation. Ingen av hennes fyra vänninnor vi frågat heller. De gick så långt att de kallade det ”nästan otrohet”.
Och du är först och främst en vidrig lögnare och ett troll. Kvinna är högst sekundärt, även om du tycker att könstillhörighet är det absolut avgörande i varje fråga.
Citat:
Det är en bild på urringat - som var fullt gångbar och acceptabel på Nobelfesten.
Men inte i en privat konversation med någon som man ”rizzar” och benämner som fuckboy.
Citat:
Ta en titt på den så kanske du fattar lite bättre av urringat betyder och hur vanligt det.
Varför? Du har ingen jävla aning om de bilderna är det minsta jämförbara.
Citat:
Hon vet inte vilken bild det handlar om - och det säger hon.
Hon kanske har skickat flera, rent av.
Citat:
Vad tycker du hon skulle säga annars än precis som det är.
Du vet inte om det är så.
Och hon borde sagt att hon vill veta vad det är för bild, om hon nu inte visste. För det vill man veta när någon frågar så och man inte vet.
Citat:
Han tycks ju för övrigt inte heller ha den kvar - eftersom han måste be polisen prata med ett vittne om bilden istället för att bara visa upp den.
Och det vet hon, för de bilderna försvinner från snapchat, och avsändaren ser om någon screenshottat den.
Citat:
Vad är det som är lögn. Hon säger att hon inte vet vilken bild det är frågan om - de har skickat flera bilder till varandra eftersom de i egenskap av kompisar kommunicerat så.
Allt du häver ur dig. Du försöker fastställa att saker och ting ”är” på ett visst vis när du inte har en jävla aning.
Citat:
Den enda som ljuger här är du - du tillskriver henne saker som du inte vet ett skit om, och som inte har stöd någonstans.
Det är ju exakt det som du gör. Ingår projicering i din diagnosbild?