2024-02-04, 17:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har någon påstått att inbjudan gällde annat än madrass på golvet?

Du har en jäkla förmåga att inte hålla dig strikt till den sakfråga som diskuteras, svarar på frågor som ingen ställt eller är oense om, förvirrad, trött?

Mm, vi har redan hört att Tingsrätten bedömt kvinnan som trovärdig, du börjar bli jobbigt tjatig i den frågan.

Kan du istället på ett resonerande sätt försöka förklara varför domstolen tror mer på kvinnan än på mannen?

Vilka faktiska omständigheter gör att domstolen bör tro mer på kvinnan?

Menar du att man skapar trovärdighet genom att till exempel berätta en lögn till så många man kan? Vi vet inte om kvinnan berättade sanningen för sina vänner.
Ja, det diskuterades ju vem som sagt vad om att ligga i sängen -- jag konstaterar att det båda är överens om är att det gällde en madrass på golvet.

Du får gärna vara hur trött du vill på det faktum att TR bedömt henne - inte honom - som trovärdig och att det alltså finns stöd för min uppfattning - medans du bara av känslomässiga (och sannolikt egoistiska) skäl tror honom.

Det är väl ungefär lika tjatigt som dina (och andras) inlägg om att hon ljuger, hon ville bla bla bla .. helt utan stöd i något.
Citera
2024-02-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är nog det i särklass minst trovärdiga i hela denna soppan, att en svensk mästarinna i judo 70-kilos klassen skulle vara rädd för en full klasskompis som inte har uppvisat några som helst hotfulla eller våldsamma tendenser.

Om hon är den ni tror att hon är, så ser hon ut som en normalt byggd kvinna för sin ålder. Inte särskilt stark. Kampsport handlar i övrigt mer om teknik än om styrka. Och att vara tekniskt duktig på kampsport i ett tävlingssammanhang är inte samma sak som att man kan ta sig ur en våldtäktssituation i en helt annan miljö...

Vi*king däremot är stark, han lyfter upp henne på ett bord (bådas version), vilket är en rörelse som kräver att vissa muskelgrupper aktiveras och behöver vara starka. Är dessa muskelgrupper starka hos Vi*king, så är jag rätt övertygad om att vi har med en stark och vältränad man att göra. Betydligt starkare än målsägande. Vilket = att han har betydligt mer våldskapital än vad målsägande har.

Och när han (som har betydligt mer våldskapital än vad målsägande har) inte hörsammar hennes "nej"/övrigt tydligt motstånd. Så blir hon rädd att han kommer använda sitt våldskapital mot henne så att hon kommer skadas, om hon gör mer motstånd.

Ni är några i tråden som verkar tro att kvinnor som tränar på en viss nivå är några slags he-mans, oslagbara. Medans ni säkert borde fatta att i regel är en vältränad man alltid starkare än en vältränad kvinna. Det är därför inte män och kvinnor tävlar mot varandra i OS/VM etc. Männens skulle krossa kvinnorna med hästlängder.
Citera
2024-02-04, 17:37
Medlem
Citat:
Hon ville nog helst att han skulle sova tillsammans med henne i sängen.

Ur FUP, sida 262:

Vad ohederligt du klipper i FUP. Såhär står det på sida 262, FUP:

"Sen kom han väl hem till mig då och jag erbjöd honom att sova på golvet, men det passa inte så då sa jag, ja men du kan ligga på sängen, på täcket med filten på liksom"
Citera
2024-02-04, 17:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det diskuterades ju vem som sagt vad om att ligga i sängen

Hon säger själv att hon erbjöd honom att ligga i sängen, och det är också vad han säger. Så vad av det menar du att det är som behöver diskuteras?
Citera
2024-02-04, 17:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad ohederligt du klipper i FUP. Såhär står det på sida 262, FUP:

"Sen kom han väl hem till mig då och jag erbjöd honom att sova på golvet, men det passa inte så då sa jag, ja men du kan ligga på sängen, på täcket med filten på liksom"

finns inget ohederligt med det jag citerat, det är precis lika ärligt citerat som ditt citat! Det står exakt som jag citerat, och du bekräftar bara det jag lyfter fram. HON erbjöd honom att sova i sängen!
Citera
2024-02-04, 17:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon säger själv att hon erbjöd honom att ligga i sängen, och det är också vad han säger. Så vad av det menar du att det är som behöver diskuteras?
Var säger hon det?
Citera
2024-02-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, inte i en objektiv bedömning av hennes handlingar, eftersom det är en partsinlaga och kan vara en efterhandskonstruktion för att förklara varför hon låg med den tilltalade utan att vara tvingad till det.

Hon hade ju ångestpåslag över att han skulle sova hos henne, redan innan han kommit hem till henne. Vilket det finns snap-konversation på att hon var. Och hon är traumatiserad efteråt, när hon träffar A, vilket han vittnar om. Den röda tråden är att hon även är rädd när han inte hörsammar hennes nej, vilket hon själv uppger: att hon ger upp för att hon är rädd att skadas. Och att hon av rädsla gör som han säger åt henne att göra.

Vore konstigt om hon gått från ångestladdad inför att han ska sova hos henne. Till lugn när han är där. Till traumatiserad efteråt. Makes no sense.

Den röda. logiska och trovärdiga tråden jag tror på:

1. Snap-konversationen med Z visar att hon är ångestladdad över att han ska sova hos henne och att hon inte vill detta.
2. Hon själv säger att hon är rädd att skadas, när han inte lyssnar på henens "nej"/övrigt motstånd.
3. Vittnet A, vittnar om att hon är traumatiserad efteråt.
Detta är den röda tråden, som är mycket trovärdig.

Er tråd, är mer en ologisk och avbruten tråd:

1. Snap-konversationen med Z visar att hon är ångestladdad över att han ska sova hos henne och att hon inte vill detta.
2. Vi*king kommer dit och hon är glad över det och ligger med honom frivilligt i 2 timmar, kåt och väldigt blöt (enligt Vi*king).
3. Vittnet A, vittnar om att hon är traumatiserad efteråt.
Tror du verkligen själv på att det är så det gått till? Ser du inte bristerna i om det gått till så? Avbruten och ologisk tråd.
Citera
2024-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Nej, enstavigt innebär att man svarar med ett ord, inte hela meningar.

Fel, igen.

” Synonymer till enstavig
1. med en stavelse, monosyllabisk
2. fåordig, fåmäld, ordkarg, förtegen, tyst, tystlåten, kort.”

https://www.synonymer.se/sv-syn/enstavig[/quote]

Alltså precis det hon var. Och du har fel, igen.
Det är visst en vana för dig…

Citat:
Nej, det finns inget facit för "naturligt svar" - utan man svarar på det sätt som man för att tydliggöra hur man menar.

Det gör det naturligtvis, även om det inte är statiskt och skrivet i sten.

Och du menar att hon tydliggjorde hur hon menar i sina svar…?
Är du nykter?

Citat:
Att du inte förstår det skiter väl hon i.

Eh, va…?
Hur hör vad hon tycker om vad jag förstår hit?
Din desperation är redan patetiskt, men det här är ju någonting i hästväg…

Citat:
Nej, i en utredning vill man ha uttömmande svar och inte enstaviga .. din stolle.

Du vet inte ett skit om hur en utredning fungerar.

Citat:
Det är inte så att polisen skall ge kryss alternativ, utan de vill ha personens version eftersom det är via den man kontrollera en berättelse.

Jo, i den delen förhörsledaren ställer frågor så vill de ha tydliga svar. (Inte flervalsfrågor som du löjeväckande nog försöker få det att handla om, din klåpare.)
Det finns en del i förhöret där den som förhörs får berätta och utveckla. Det här är inte den delen.

Citat:
Nej, jag bortser inte från någonting.

Jo, patologiskt.

Citat:
Jag säger att hon skickade en selfie där hon är påklädd i en urringad top.
Det betyder inte att hon är intresserad av Viking, och inte att hon vill ha sex med honom.

Det kan det definitivt göra. Det vet du inte ett skit om, det heller.

Citat:
En vanlig bild och därför minns hon inte specifikt vilken bild det handlade om -- hon har skickat bilder, vilka som Viking börjar fantisera och fabulera kring kan hon knappast veta.

Nej. Det är tydligt att hon inte vill veta av den frågan.
Och det är sannerligen ingen vanlig bild att skicka, trots dina sjuka fantasier.

Citat:
Nej, han säger "en olämplig bild" och det är den bilden.
Hans fantasier är inte hennes ansvar.

Ändå tar hon ansvar för dem. Märkligt, du…

Citat:
Nej, det var inte naken hud på mage och bröst.

Läs Es vittnesmål igen. Du har fel, igen.

Citat:
Det är en påklädd bild med en urringning .. urringat brukar visa del av övre delen av brösten.

”Brukar”? Har du sett bilden?

Citat:
Se bilden på Madde t ex.
Urringat och okej.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/BJjgre/madeleine-hyllad-for-sin-hylla

Är det här bilden som målsägaren skickade till den tilltalade?

Citat:
Det är ett rakt svar eftersom hon inte vet vilken eller vilka bilder som han fått för sig saker kring.

Nej, det är ett intetsägande och nedstängande svar angående en bild som hon vet inte kan bevisas ha skickats eftersom den försvinner och hon inte fått notis om att han screenshottat den.

Citat:
Hon ljuger alltså inte om bilden som ni påstått - hon säger att hon inte vet vilken av bilderna han menar.

Det där vet inte du. Du har inte den blekaste aning om det där stämmer.
Varför är du så obotligt ohederlig och lögnaktig?
Citera
2024-02-04, 17:49
Medlem
Citat:
Var säger hon det?

Han fultolkar detta:

Fup, sida 262.
Citera
2024-02-04, 17:51
Medlem
Citat:
finns inget ohederligt med det jag citerat, det är precis lika ärligt citerat som ditt citat! Det står exakt som jag citerat, och du bekräftar bara det jag lyfter fram. HON erbjöd honom att sova i sängen!

Hon erbjöd honom golvet. Det passar inte för Vi*king, varav hon säger att han får sova i sängen, ovanpå täcket med en filt på sig.

Citera
2024-02-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och?

Det är väl ingen som har förnekat att det kan vara så?

Det centrala är att blåmärkena kan ha mer än en förklaring, således är det knappast ett starkt bevis för våldtäkt, varken i kvinnans eller mannens berättelse.

Läs vad Rättsmedicinalverket skriver om blåmärkena.
Citera
2024-02-04, 17:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Om hon är den ni tror att hon är, så ser hon ut som en normalt byggd kvinna för sin ålder. Inte särskilt stark. Kampsport handlar i övrigt mer om teknik än om styrka. Och att vara tekniskt duktig på kampsport i ett tävlingssammanhang är inte samma sak som att man kan ta sig ur en våldtäktssituation i en helt annan miljö...

Så vad är ditt argument? Att en elitidrottare i 70-kilosklassen inte klarar av att kliva ur sängen för att en oönskad man som hon själv bjudit in i sin säng smeker hennes trosor?

Citat:
Vi*king däremot är stark, han lyfter upp henne på ett bord (bådas version),

Om han är stark för att han lyfter upp henne på ett bord, då är du också så illa tvungen att medge att hon är stark, för hon slänger 70-kiloskroppar över axeln! Du är inte för jävla smart, det är ett som är säkert.

Citat:
Ni är några i tråden som verkar tro att kvinnor som tränar på en viss nivå är några slags he-mans, oslagbara. Medans ni säkert borde fatta att i regel är en vältränad man alltid starkare än en vältränad kvinna. Det är därför inte män och kvinnor tävlar mot varandra i OS/VM etc. Männens skulle krossa kvinnorna med hästlängder.

Det är märkligt att du som framställer dig som en sådan kvinnornas försvarare samtidigt försöker göra gällande att alla kvinnor alltid är svagare än alla män. Du är inte så lite fylld av fördomar, du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in